اگر  استقلالی‌ها پول سرمربی‌شان را به موقع می‌دادند، خلیل‌زاده مجبور نبود برای پرداخت پول ماچونی به ترکیه برود وکارد به استخوان سرمربی نمی‌رسید. در این مدت البته وعده و وعیدهای زیادی هم داده شد؛ از «طلوع استراماچونی» که سخنگوی وزارت ورزش در توییتر وعده آن را داده بود تا امروز و فردا آمدن‌هایی که مسوولان استقلال می‌گفتند اما ظاهرا به جای «طلوع»؛ «غروب استراماچونی» نزدیک است.  اگر چه اسماعیل خلیل‌زاده سرپرست باشگاه استقلال گفته بود که تا سه‌شنبه شب منتظر استراماچونی می‌مانند اما بعد از جلسه هیات‌مدیره باشگاه استقلال که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، اعلام شد که باشگاه استقلال به تلاش برای بازگشت این مربی ادامه می‌دهد و همچنان منتظر او می‌ماند. این یعنی آنها کماکان به بازگشت او امیدوارند. اما برداشت هواداران استقلال این بود که علی فتح‌الله‌زاده با ماموریت آوردن فرهاد مجیدی به استقلال بازگشته. در همان شب جلسه هیات‌مدیره اتفاق جالب دیگری هم افتاد. ظاهرا انتشار یک شایعه در فضای مجازی باعث شد تا مدیران استقلال با دردسر مواجه شوند. از آنجایی که شایعه شده بود آنها خارج از تهران در یک ویلا برای انتخاب یک مربی ایرانی در حال تصمیم‌گیری هستند شماره تلفن ۲ عضو هیات‌مدیره این باشگاه در کانال‌های تلگرامی پخش و مدیران استقلال با پیام‌های عجیبی روبه‌رو شدند.  همین موضوع باعث شد تا یکی از اعضای هیات‌مدیره استقلال با مراجعه به پلیس فتا از صفحاتی که شماره آنها را منتشر کرده و البته افرادی که پیام‌های توهین آمیز ارسال کرده‌اند شکایت کند.

ماجرا سیاسی شد

درحالی‌که ابتدای خروج استراماچونی در ایران تقریبا تمام طیف‌های جامعه فوتبال پشت او بودند و ناکارآمدی را از چشم مدیران استقلال می‌دیدند، حالا این ماجرا از شکل ورزشی خارج شده و ابعاد سیاسی هم به‌خود می‌گیرد. مصاحبه استراماچونی با دو شبکه خارجی ماهواره‌ای که در ایران به‌عنوان شبکه‌های معاند شناخته می‌شوند از جمله بی‌بی‌سی فارسی حساسیت‌ها روی او را بیشتر کرد. در همین راستا دیروز چند رسانه اصولگرا رویکرد سرمربی استقلال را به تندی مورد نقد قرار دادند.

اعتراض‌ها ادامه دارد

ستار همدانی جای زرینچه را گرفت اما اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد. فتح‌الله‌زاده آمد، اما اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد. خلیل‌زاده در بیمارستان بستری شد اما اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد و به‌نظر نمی‌رسد چاره‌ای جز بازگرداندن ماچونی در تغییر رویه هواداران استقلال نتیجه‌بخش باشد. آنها دیروز هم مقابل باشگاه حاضر شدند و شعار دادند:«تا استرا نباشه هر روز همین بساطه» که حکایت از عزم جزم آنها برای بازگرداندن سرمربی‌ای دارد که آنها را بعد از چهار سال به صدر جدول رساند. هوادارانی که موش و گربه بازی مسوولان باشگاه با سرمربی آنها را به ستوه آورده و حتی اعتراف خود استراماچونی که به‌خاطر تحریم‌ها نمی‌تواند چکش را از بانک بگیرد هم آرامشان نمی‌کند. حالا و درحالی‌که افراد مختلف خود را کاندیدای حضور در استقلال می‌کنند هواداران بی صبرانه منتظر بازگشت او هستند. آنها نمی‌دانند حقیقتا مدیران استقلال آنقدر که می‌گویند به دنبال بازگرداندن او هستند؟ منزوی دیروز هم به تلویزیون گفت:«تمام اراده باشگاه استقلال این است که با توجه به زحماتی که ایشان کشیده و تیم را به اینجا رسانده و باعث شادی هواداران شده است در کنار تیم باشد. از جانب باشگاه استقلال اراده بر حضور ایشان است و تمام موانع را رفع کرده‌ایم. ما اختیارات، مسوولیت‌ها و توانایی داریم و تا جایی که توانمان اجازه بدهد و بتوانیم با قوانین کنار بیاییم این کار را انجام می‌دهیم. » اما واقعا می‌توانند؟