استراماچونی؛ قسمت هزارم!

 این هم چک، بفرمایید ایران

هواداران استقلال صبح سه‌شنبه را با یک خبر مهم و تصویری از یک برگ چک مربوط به بانک مرکزی ایتالیا آغاز کردند. باشگاه استقلال -که زمان انتشار این خبر نشان می‌دهد مدیرانش این شب‌ها بی‌خوابی می‌کشند- در بیانیه‌ای به‌طور روشن اعلام کرده مطالبات استراماچونی از طریق یک برگه چک به حساب او خوابانده شده و تنها کافی است این مربی با دریافت چک، از آن بهره‌مند شود. در بخشی از بیانیه باشگاه می‌خوانیم: «طی روزهای اخیر تلاش‌هایی در جهت پرداخت مطالبات استراماچونی از طریق مکانیزم‌های بانکی انجام شد. در این رابطه با تلاش‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و همکاری بانک سپه شعبه رم پس از آنکه شماره حساب ایشان به‌صورت رسمی از جانب وکیل‌شان در عصر روز جمعه اعلام شد، اقدامات لازم جهت فرآیند بانکی با توجه به تعطیلات آخر هفته به روز دوشنبه موکول شد. صبح روز دوشنبه مطالبات ایشان طی یک فقره چک (بانک مرکزی ایتالیا) در وجه سرمربی تیم استقلال صادر و به شخص استراماچونی اعلام شد تا برای دریافت چک به شعبه بانک یا محل سفارت مراجعه کند. صدور این چک که کلیه مراحل قانونی را طی کرده، سریع‌ترین راه ممکن در شرایط کنونی برای پرداخت مطالبات ایشان از طریق مکانیزم بانکی است. این اقدام در جهت اعلام حسن نیت برای حل و فصل مشکل سرمربی محترم استقلال از طرق قانونی انجام شد و اکنون انتظار می‌رود ایشان با مراجعه به بانک، چک مطالبات خود را دریافت کند و با بازگشت به ایران هدایت تیم استقلال را در دست بگیرد.»

 باز هم تجمع

از این اطلاعیه، بوی خداحافظی و تشدید احتمال قطع همکاری می‌آمد و درست به همین دلیل هم گروهی از هواداران استقلال ظهر دیروز در مقابل ساختمان وزارت ورزش تجمع کردند. از زمان ترک ایران توسط استراماچونی، این چندمین بار است که شاهد تجمع اعتراضی هواداران هستیم. این تجمعات سرانجام به دوران مدیریت امیرحسین فتحی در استقلال خاتمه داد، اما به نظر می‌رسد دیگر کاری بیش از این از مدیران باشگاه و وزارتخانه ساخته نباشد. سر نخ این ماجرا در ایتالیا است و شخص استراماچونی باید در مورد تصمیماتی که می‌گیرد پاسخگو باشد. فراموش نکنیم اظهارات استرا در این مدت هم تناقض‌های بسیار زیادی داشته است.

 اولتیماتوم جدی مدیران باشگاه

رفتار استراماچونی اما مدیران استقلال را هم کلافه کرده؛ تا جایی که آنها پایان دیروز را آخرین مهلت مربی ایتالیایی برای تعیین تکلیف ماجرا دانستند.اسماعیل خلیل‌زاده که فعلا سرپرست موقت باشگاه به شمار می‌آید، ظهر دیروز در بخش خبری تلویزیون در این مورد گفت: «استراماچونی اصرار داشت که اقدامات از بانک ایتالیایی انجام شود. بر همین اساس در بانک سپه و سفارت ایران در ایتالیا، چکی در وجه استراماچونی به مبلغ ۱۶۰ هزار یورو صادر کردند و به او گفتند بیاید و چک را بگیرید. با این حال استراماچونی و وکیلش تاکنون (ظهر دیروز) پاسخی به ما نداده‌اند و برای دریافت چک نیامده‌اند. طی ایمیلی که به استراماچونی ارسال کردیم، گفتیم که ما تا آخر وقت امشب منتظر بازگشت او خواهیم ماند، در غیر این صورت برای تیم تصمیم می‌گیریم.»

 در حوالی نقطه پایان

مثل چند روز گذشته ناچاریم باز هم این گزارش را با پایان باز ببندیم؛ چون هر لحظه شبانه‌روز ممکن است یک اتفاق جدید رخ بدهد. با این همه آنچه مشخص است اینکه غائله استرا و استقلال در حوالی نقطه پایان است. شاید الان که شما این مطلب را می‌خوانید او به ایران بازگشته باشد و شاید هم یک مربی دیگر جایش را گرفته باشد؛ مثلا فرهاد مجیدی!