پرده‌های حرمت دریده شد

   فتحی نرفت، بیرونش کردند

اگرچه فشار هواداران روی امیرحسین فتحی تازگی نداشت و امسال تقریبا در هر بازی شاهد تکرار شعارها علیه او بودیم، اما غائله اخیر باعث شد قبح انتقاد صریح از مدیرعامل استقلال برای بازیکنان هم شکسته شود و تندترین جملات ممکن را از زبان آنها بشنویم. وریا غفوری به‌عنوان کاپیتان، در یک جمله مدیریت استقلال را «تعطیل» توصیف کرد و البته حسین حسینی هم با جملات باورنکردنی به فتحی تاخت. گلر استقلالی‌ها مدعی شده اتفاقات باشگاه برای مدیرعامل مهم نبود و او حتی بعد از رفتن استراماچونی هم با لبخند در اردوی استقلال حاضر شده است! همان‌طور که انتظار می‌رفت مجموعه این فشارها باعث شد سرانجام فتحی تسلیم شود و استعفا بدهد. حالا اینکه استعفای او واقعا داوطلبانه بوده یا مثل بسیاری از کناره‌گیری‌های رایج در فوتبال ایران جنبه «فرمایشی» داشته چندان مشخص نیست. هر چه هست وزارت ورزش با این استعفا موافقت کرد تا دوران حضور فتحی در استقلال به پایان برسد.

   گله بازیکنان از استراماچونی

الان شاید ایده‌آل‌ترین شرایط ممکن برای هواداران استقلال این باشد که آندرا استراماچونی به ایران برگردد و کارش را در استقلال از نو شروع کند، اما حتی اگر این اتفاق رخ بدهد هم او برای بازیکنان، همان مربی عاشق و کاریزماتیک پیشین نیست. کاملا طبیعی بود که استقلالی‌ها از رفتار عجیب سرمربی ایتالیایی مبنی‌بر ترک ناگهانی کشور در فاصله ۲۴ ساعت تا یک بازی مهم گله‌مند شوند؛ گلایه‌هایی که از سوی یکی، دو بازیکن مثل وریا غفوری و روزبه چشمی به زبان هم آمد. تا به حال از ارتباط خوب و دوستانه بازیکنان و مربی استقلال به‌عنوان یکی از رازهای اوج‌گیری آبی‌پوشان یاد می‌شد، اما حالا شاید روی این دیوار هم ترک افتاده باشد. وریا از اینکه استراماچونی لااقل تا پایان نیم‌فصل منتظر نمانده انتقاد کرد و چشمی هم همین مطلب را گفت. طبیعی است که استرا الان در اوج محبوبیت باشد، اما شاید اگر فردا برگردد و در دو بازی شرایط بر وفق مراد نباشد، گناه ایجاد گسست در روند حرکتی تیم هم پای او نوشته خواهد شد.

   اصطکاک، شاید با مدیرعامل بعدی

مثل سایر مسائل استقلال، الان تکلیف مدیرعاملی باشگاه هم روشن نیست. یعنی حداقل تا عصر دیروز مشخص نبود صندلی فتحی به چه کسی خواهد رسید. با وجود این اگر گمانه‌زنی یکی، دو رسانه محقق شود و علی فتح‌الله‌زاده برای چندمین بار قبای مدیرعاملی استقلال را بپوشد، باید گفت پرده‌دری‌های اخیر گریبان او را هم خواهد گرفت. اخیرا رابطه فتح‌الله‌زاده با جواد زرینچه مخدوش شده؛ به‌طوری‌که سرپرست فعلی استقلال در چند مصاحبه مطالب بسیار تندی علیه فتح‌الله‌زاده مطرح کرده است. زرینچه حتی تهدید کرده در صورت حکم گرفتن حاجی، دایره افشاگری‌هایش را بزرگ‌تر هم خواهد کرد. بنابراین اگرچه مدیر قبلی با انبوهی از مخالفان رفت، اما مدیر احتمالی بعدی در حالی گام به باشگاه می‌گذارد که حداقل اولین منتقد سرشناس او از قبل جا رزرو کرده است!