اینکه هر دولتی درایران به دنبال افزایش موفقیت‌های ورزشی در دوره خود بوده تا عملکرد خود را پررنگ‌تر جلوه بدهد موضوع تازه‌ای نیست.  همان‌طور که اخیرا درهمین صفحه به آن پرداخته شد وزیر ورزش درملاقات با مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان به او تاکید کرده که تیم ملی فوتبال المپیک ایران حتما باید درمسابقات المپیک توکیو حضور داشته باشد. این شکل کسب افتخار دستوری و غیرسیستماتیک(!) در چند روز اخیر بازتاب زیادی درمحافل ورزشی کشور داشته است. حالا اما وزیر ورزش در جدیدترین درخواست دستوری خود از تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان نیز خواست مشابهی داشته و تاکید کرده آنها «باید» در مسابقات المپیک توکیو ۴ مدال طلا کسب کنند!

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی به همراه محمد بنا و غلامرضا محمدی سرمربیان تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد ایران اخیرا با حضور در وزارت ورزش و جوانان با مسعود سلطانی‌فر دیدار و گفت‌وگو کردند. محمد بنا در حاشیه این دیدار گفت: «با موافقت و نظر مثبت سلطانی‌فر قرار است این نشست‌ها به‌منظور بررسی شرایط و برطرف کردن موانع و مشکلات برای موفقیت در المپیک برگزار شود. کلیات این جلسه مربوط به راه‌های رسیدن به موفقیت در المپیک بود و خواسته‌های رئیس فدراسیون و سرمربیان دو تیم و همچنین امکانات لازم در این راه مطرح شد. سلطانی‌فر به رئیس فدراسیون دستور داد همه امکانات از هر نظر در اختیار سرمربیان آزاد و فرنگی قرار بگیرد و از طرفی یک قول سنگین نیز از ما گرفتند که هم در آزاد و هم فرنگی دو طلا بگیریم. البته باید بگویم کشتی آزاد یک عقبه بلند و پرافتخار دارد و از لحاظ کمیت و کیفیت همیشه از فرنگی بالاتر بوده و شناخت مردم هم بیشتر از کشتی آزاد بوده است.»

غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نیز در این جلسه گفت: «امیدواریم با حمایت دو نهاد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بتوانیم از حیثیت کشتی ایران دفاع کنیم. البته شرایط کسب سهمیه و اوزان در المپیک ۲۰۲۰ تغییر کرده و بسیار سخت‌تر از المپیک ریو شده است. با همه این اوصاف و نتایج و کم و کاستی‌های دو سال اخیر کشتی، همه تلاشمان بر این است تا با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بازهم برای ایران افتخار آفرینی کنیم.» اشاره غلامرضا محمدی به کم و کاستی‌ها، مربوط به وجود برخی مشکلات مالی در این فدراسیون است که گریبان‌گیر مدیران آن بوده است. درطول سال‌های اخیر برخی پیشکسوتان کشتی از توجه وزیر به سایر ورزش‌ها و ندیده شدن کشتی بارها انتقاد کرده و حتی عنوان کرده بودند برای کسب مدال درمیادین بین‌المللی باید بودجه این فدراسیون افزایش پیدا کند.