نبرد با فامیل دور!

آنها تا پایان فصل سه نبرد سخت با ذوب‌آهن، سپاهان و تراکتورسازی خواهند داشت و در چنین شرایطی بازی با سایپا جزو مسابقات آسان این تیم تلقی می‌شود؛ مخصوصا که نارنجی‌ها برای ادامه فصل هیچ چشم‌انداز و هدف خاصی ندارند و جایگاه این تیم در میانه‌های جدول تثبیت شده است. به این ترتیب پرسپولیس بهانه‌ای برای ناکامی ندارد، اما در عین حال کار به همین سادگی هم نیست. به هر حال صرف رودررویی با پرسپولیس  انگیزه کافی را برای تلاش و درخشش به  بازیکنان تیمی مثل سایپا  می‌دهد. به علاوه حساسیت کورس قهرمانی باعث می‌شود حتی ساده‌ترین مسابقات نیم‌فصل دوم هم سخت شود و خیلی از مواقع می‌بینیم که توپ‌های آسان هم وارد دروازه نمی‌شود. به اینها اضافه کنید فشردگی وحشتناک مسابقات را که باعث شده پرسپولیسی‌ها هر چهار روز یک بازی انجام بدهند و مدام درگیر پرواز و هواپیما و تشریفات سفر باشند. نکته کلیدی بازی اما هیچ‌کدام اینها نیست.

مساله اساسی، تقابل پرسپولیس با علی دایی است؛ نبردی که هرگز عادی نبوده و نخواهد شد. علی دایی مقابل هیچ تیمی کم‌انگیزه نیست. در مورد او می‌گویند حتی مسابقات درون‌تیمی والیبال را هم فقط به قصد برد برگزار می‌کند و گاهی موضوع برایش به شکل غیرطبیعی حالت حیاتی پیدا می‌کند! با این وجود تجربه نشان داده مساله رودررویی او با پرسپولیس حتی از این هم ویژه‌تر است. او هم به‌عنوان بازیکن و هم به‌عنوان مربی بعد از موفقیت مقابل پرسپولیس شادی‌های اغراق‌آمیز داشته که خیلی مواقع به مذاق هواداران خوش نیامده است. حوادث بازی رفت را هم که حتما به یاد دارید. در شرایطی که تنها یک هفته به بازی پرسپولیس و کاشیما زمان باقی مانده بود، شاگردان علی دایی بازی با پرسپولیس را به حاشیه کشاندند و درگیری‌هایی استارت خورد که دامنه‌اش به تونل ورزشگاه هم کشیده شد. حالا طبیعتا بازی امروز تحت‌تاثیر همان حواشی برگزار خواهد شد و نمی‌تواند یک مسابقه معمولی باشد.

پرسپولیس امروز شایان مصلح و احمد نوراللهی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. نوراللهی در این فصل مهره کلیدی و بسیار مهمی برای پرسپولیس بوده است. او معمولا در پست هافبک راست به میدان می‌رود و حالا غیبتش در این بازی می‌تواند سیامک نعمتی و بودیمیر را به‌طور همزمان فیکس کند. این طبعا بهترین فرصت برای امید عالیشاه بود که بعد از مدتی نیمکت‌نشینی به ترکیب اصلی اضافه شود، اما مجازات امید به خاطر اعتراضش ادامه دارد و با اعلام برانکو او از لیست بازی امشب هم خط خورده؛‌ اما برای بازی بعدی با ذوب‌آهن به فهرست ۱۸ نفره باز خواهد گشت.