دوباره حاشیه در اصفهان

شهر اصفهان پس از آنکه صحنه درگیری و حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر بود، حالا در فوتسال هم میزبانی پرمساله‌ای را تجربه کرده است. ماجرا از این قرار است که تیم فوتسال گیتی‌پسند اصفهان که در هفته بیست و چهارم لیگ برترفوتسال به مصاف شهروند ساری رفته بود، در پایان نیمه نخست با دو گل از میهمان خود عقب افتاد. پس از پایان بازی درنیمه نخست میان بازیکنان ۲ تیم درگیری ایجاد شد و پس ازآن هواداران گیتی‌پسند نیز وارد جریان شدند تا دعوا شدت بیشتری پیدا کند. پس ازاین درگیری چند نفراز بازیکنان تیم حریف دچارمصدومیت شدید شده و با آمبولانس از ورزشگاه خارج شدند تا به وضعیت آنها رسیدگی شود. پس ازاین درگیری تیم حریف به‌دلیل نبود امنیت کافی وارد زمین نشد و به احتمال فراوان نتیجه این دیدار ۳ بر صفر به سود شهروند ساری اعلام خواهد شد.

دفاعیه عجیب میزبان

این اتفاقات اما بازتاب بسیار زیادی در رسانه‌های کشور داشت و مسوولان دو تیم نیز سعی کردند طرف مقابل را مقصرجلوه دهند. با اینکه شواهد نشان می‌دهد شروع درگیری‌ها از سوی بازیکنان و هواداران تیم گیتی‌پسند بوده اما سرپرست این تیم تاکید کرده اتفاقات این بازی برنامه‌ریزی شده است! مهدی پاسبانی به خبرگزاری تسنیم گفت: «تیم شهروند دراین بازی تیم نرمالی نبود و اعضای این تیم از زمان ورود به سالن، به دنبال ایجاد حاشیه بودند. آنها زمانی که وارد سالن شدند، چندبار به در ورودی سالن لگد زدند و می‌گفتند چرا دربسته است. پس از اینکه شهروندی‌ها به رختکن رفتند، در رختکن جوسازی می‌کردند تا درنیمه دوم به زمین برنگردند. ۳-۲ بازیکن خود را هم بی‌دلیل راهی بیمارستان کردند. با پزشکان بیمارستان هم صحبت کردیم و آنها گفتند یک بازیکن شهروند دچار مصدومیت جزئى است و دو بازیکن دیگرمشکلی ندارند. من با چند خبرنگار به بیمارستان رفتم و دیدم دو بازیکنی که با آمبولانس عازم بیمارستان شدند، درحال خوردن شام بودند! این دو بازیکن تا خبرنگاران را دیدند، روی تخت دراز کشیدند!»

توضیحات میهمان

مدیرعامل تیم شهروند ساری نیزبا رد صحبت‌های مسوولان گیتی‌پسند تاکید کرد هواداران اصفهانی مانند رینگ بوکس بازیکنان آنها را کتک زدند! سعید نجاریان گفت: «دلیل این اتفاقات را ضعف مسوولان برگزار‌کننده اصفهانی می‌دانم. این اتفاقات حیثیت فوتسال را می‌برد. قطعا اتفاقات تلخ اصفهان سال‌ها از ذهن هواداران پاک نخواهد شد. اگر کنترل نشود این اتفاقات به شهرهای دیگر هم سرایت می‌کند. جدا از اینها، ناراحتی من از کادرفنی تیم گیتی‌پسند است که مصاحبه‌های عجیب می‌کنند و می‌گویند این اتفاقات برنامه‌ریزی شده بود! این حرف چه معنی دارد؟ یعنی ما برنامه‌ریزی کرده بودیم دست یا پای بازیکن‌مان بشکند؟ ساعت یک بامداد فرماندار و اعضای شورای‌شهر اصفهان به بیمارستان آمدند و ازما دلجویی کردند. دست و پای چند بازیکن ما به‌دلیل ضربات چوب و چماق شکسته و گچ گرفته شده است. هواداران از روی نرده‌ها به داخل زمین ریختند و مانند رینگ بوکس بازیکنان ما را زیرمشت و لگد گرفتند.» این درحالی است که کاظم سلیمانی،‌ دبیر سازمان لیگ فوتسال کشور دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد مربی محروم گیتی‌پسند شروع‌کننده درگیری‌های اصفهان بوده است.