پرسپولیس در تبریز و در یک بازی پرتنش و سنگین ماشین‌سازی را با تک‌گل دقیقه ۹۰ شجاع خلیل‌زاده شکست داد تا خود را به پنج امتیازی صدر جدول برساند. این بازی دوسر باخت برای مالک ماشین‌سازی بود چون پرسپولیس از دیگر تیمش یعنی تراکتور هم درجدول عبور کرد. این مسابقه حاشیه هم کم نداشت. از جمله ضربه رادوشویچ گلر دوم پرسپولیس به توپ از روی نیمکت یا ضربه عالیشاه به توپ و شوت کردن آن به سمت تماشاگران. هرچند برانکو درکنفرانس خبری اطمینان داد با آنها برخورد نمی‌کند و به همین دلیل باعث عصبانیت خبرنگاران تبریزی شد. او گفت: «آیا فکر می‌کنید من مربی‌ای هستم که به بازیکنانم یاد بدهم حاشیه درست کنند؟ من مربی‌ای هستم که به بازیکنانم فوتبال یاد می‌دهم و به همین دلیل دو قهرمانی پیاپی کسب کردیم. سال اول هم نایب قهرمان شدیم. ما امسال فینال لیگ قهرمانان را تجربه کردیم. ما هیچ وقت دنبال حاشیه نبودیم و همیشه فوتبال بازی کردیم. در مورد این حواشی هم نگاه کنید که چه کسانی بازیکنان ما را تحریک کردند و باعث عصبانیت آنها شدند.»

استقلال خودی نشان داد

اما کیلومتر‌ها دور از تبریز و در تهران استقلال هم بعد از مدت‌ها خودی نشان داد و هوادارانش را امیدوار کرد که از خواب غفلت برخاسته است. آنها با نمایشی جذاب و پرهیجان نفت آبادان را با سه گل شکست دادند و تنوع گل‌ها از منظر تاکتیکی و تسلط استقلال به بازی باعث شد هواداران این تیم بعد از بازی از عدم استقبال از آن و نرفتن به آزادی پشیمان شوند. این نتیجه رضایت صددرصدی شفر از بازیکنانش را در پی داشت تا آنجا که حتی ماجرای شوخی با گلزن تیمش را هم درکنفرانس خبری تعریف می‌کند: «مشخص است که باید بابت عملکرد تیمم خوشحال باشم. براساس آن چیزی که در زمین دیدیم، ما فوتبال خوبی را در زمین انجام دادیم. شما می‌دانید که فشار روی استقلال بسیار بالا است. پس از برد هفته گذشته مقابل استقلال خوزستان که بسیار مهم بود، امروز هم لبخند روی لب بازیکنان ما بود. برای دو بازیکن میانی تیمم یعنی فرشید باقری و طارق همام خوشحالم که گلزنی کردند. به طارق قبل از بازی گفتم که آیا در عراق تا به‌حال شوت زده‌ای، گفت بله.

گفتم پس چرا اینجا شوت نمی‌زنی، دروازه‌های اینجا کوچک‌تر است که خندید. می‌خواستم در این بازی هم شوت‌زنی کند که این کار را کرد. به همین دلیل او پس از گلی که زد به سمت من آمد. باید از سایر بازیکنانم هم تشکر کنم، چه آنهایی که بازی کردند و چه آنهایی که فرصت بازی به آنها نرسید. همه بازیکنان چه باتجربه‌ها و چه بازیکنان جوان در تمرینات بسیار خوب عمل می‌کنند و در تاکتیک‌ها، شوت‌زنی‌ها و ضربات ایستگاهی عملکرد خوبی دارند.» این اما همه قصه آبی‌ها نیست. مهدی رحمتی کاپیتان این تیم بعد از بازی با طعنه به پرسپولیسی‌ها که مشکلاتشان را در بوق وکرنا می‌کنند مدعی شد اوضاع در این تیم هم چندان مساعد نیست: «‌اینکه برخی می‌گویند در تیم ما مشکل زیاد است، مصدوم داریم و این صحبت‌ها، این‌طور نیست که در تیم ما همه چیز گل و بلبل باشد. ما مشکلات‌مان را در بوق و کرنا نمی‌کنیم.

همین الان و تا اینجای کار فقط ۲۰ درصد از قراردادمان را گرفته‌ایم. الان چهار، پنج ماه می‌شود که بازیکنان دریافتی نداشته‌اند. آقای فتحی شب گذشته به هتل آمد و با بچه‌ها صحبت کرد که جا دارد از او تشکر کنیم. اگر بازیکنان ما به مساله‌ای اعتراض نکرده و در تمرینات شرکت می‌کنند به‌خاطر حجب و حیای‌شان است. این‌طور نیست که بیاییم مشکلات‌مان را در بوق و کرنا کرده و مصاحبه کنیم. سعی می‌کنیم این‌گونه مسائل را درون تیم حل کنیم. الان هم خواهشم از وزیر این است که به مشکلات ما رسیدگی کند. ما نیاز به حمایت داریم و ان‌شاءالله دوباره به همان تیم فصل قبل تبدیل شویم.»