آبی‌ها در حال حاضر از ۱۱ بازی ۱۵ امتیاز کسب کرده و در مکان هشتم جدول رده‌بندی قرار دارند. مجموع این اتفاق‌ها باعث شده که هواداران استقلال از وضعیت این تیم رضایت نداشته باشند. در این شرایط مدیران باشگاه نیز تحت فشار مسائل گوناگونی قرارگرفته و ایجاد برخی مشکلات سبب شده تا نسبت به حل این اتفاق‌ها در رسانه‌ها به هواداران توضیحاتی ارائه کنند. دیروز سرپرست باشگاه استقلال درخصوص چند مشکل موجود گفت‌وگو کرده و حتی در برخی موارد کار به افشاگری نیز رسیده است. امیر‌حسین‌فتحی که در برنامه تلویزیونی«ورزشگاه» حضور یافته بود ابتدا درخصوص مشکلات مالی گفت: «مشکلات مالی استقلال عدیده است. متاسفانه باشگاه وضعیت مالی مناسبی ندارد.البته متاسفانه در فضای مجازی هم مواردی مطرح شده است که صحیح نیست و این موضوع که به خاطر بدهکاری برق و آب باشگاه را قطع کرده باشند، درست نیست. اسپانسر به تعهداتش عمل کرده و فقط زمان پرداختی اسپانسر با زمان پرداختی‌های ما همزمان نیست و امیدواریم با تدبیر مناسب، این مشکل برطرف شود.»

وی درباره این موضوع که سیدرضا افتخاری، مدیرعامل پیشین باشگاه گفته بود تمام بدهی‌های استقلال تسویه شده است، گفت: «بنده از روزی که مسوولیت گرفتم کوهی از پرونده‌های به سرانجام نرسیده جلوی روی من بوده است.ما بحث صدور مجوز حرفه‌ای را هم داشتیم و بیش از ۱۱ میلیارد تومان بدهی پرداخت کردیم که پرونده‌شان در AFC و کمیته استیناف مطرح بوده است.» فتحی درباره قرارداد گومز و بویان، دو بازیکن خارجی سابق باشگاه دست به افشاگری زده و می‌گوید: «جالب است که هواداران بدانند قرارداد گومز و بویان چقدر است. ما برای یک سال و نیم ۶۷۵ هزار دلار به گومز پیشنهاد دادیم اما قرارداد او امسال ۳۰ هزاردلار است و قرارداد بویان نیز ۴۰ هزار دلار است اما از ما ۴۰۰ هزار دلار می‌خواهد. ما علاوه بر این مسائل، بحث پروپیچ، پادوانی، جانواریو و جپاروف را هم پیش رو داریم و همه را به‌صورت موازی پیگیری می‌کنیم و البته امیدواریم این مسائل روی نتایج استقلال تاثیر نگذارد.»

این در حالی است که صحبت‌های فتحی درباره قراردادهای منعقد شده با رقمی نزدیک به ۱۰ برابر قیمت واقعی این بازیکنان می‌تواند با ورود و دخالت دستگاه‌های نظارتی همراه شود. فتحی در ادامه از پیگیری ماجرای سوپر کاپ خبر داده و تاکید می‌کند رای این شکایت به‌زودی اعلام خواهد شد.«ما همچنان با قاطعیت پیگیر پرونده‌مان در دادگاه CAS هستیم. ما علیه سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس طرح دعوا کردیم. امروز آخرین فرصت سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و پرسپولیس است که دفاعیات داشته باشند و به زودی ظرف یکی دو ماه آینده رای اعلام می‌شود.»

در برخی رسانه‌ها بحث بازگشت تعدادی از بازیکنان سابق به این تیم مطرح شده است. فتحی در این مورد نیز گفت: «بازگشت جپاروف را تایید نمی‌کنم البته به طرفداران می‌گویم که خبرهای خیلی خوشی در راه است. با مشورت سرمربی و کمیته فنی بازیکنان مدنظر را جذب می‌کنیم و با توجه به گروه سختی که در آسیا داریم نقاط ضعف را تقویت خواهیم کرد. ما مذاکرات را برای بازگشت امید نورافکن آغاز کرده‌ایم و امیدواریم باشگاه شارلوا همکاری کند تا او به ایران و تیمش برگردد. پرونده تیام نیز بسته شده و قصد بازگشت ندارد و به دنبال او نیستیم. تمایلی هم به بازگشت او نداریم.»سرپرست باشگاه استقلال در مورد اینکه آیا به دنبال بازگرداندن فرهاد مجیدی به استقلال نیز هستند، تصریح کرد: «خیر، در حال حاضر قرار بر این موضوع نیست. مجیدی از بازیکنان خوب و تراز اول و از سرمایه‌های باشگاه استقلال بوده است. ارتباط ما بسیار مناسب است. شاید او هم الان آماده بازگشت نباشد اما از وجود او هر جا که لازم باشد مثل دیگر پیشکسوتان استقلال استفاده خواهیم کرد.»