اما حاشیه‌ها برای کشتی‌گیران ایرانی از چند روز قبل از آغاز این بازی‌ها شروع شد. جایی که فدراسیون برای اعزام کشتی‌گیران خود درگیر مشکلات مالی بود و ارز کافی برای سفر به این کشور را نداشت. فدراسیون کشتی در چند نوبت درخواست ارز ثانویه به میزان کافی برای اعزام کامل ملی‌پوشان کرد، اما بانک مرکزی حمایت و پشتیبانی لازم را از آنها به عمل نیاورد تا همه ارکان فدراسیون در این خصوص انتقاد کنند. حمید بنی‌تمیم نایب‌رئیس این فدراسیون با اعلام این موضوع که ورزش برای بانک مرکزی جایگاهی ندارد درخصوص مشکلات ارزی این فدراسیون به «ایسنا» گفت: «کشتی اولین فدراسیونی بود که برای دریافت ارز ثانویه اقدام کرد. به همین خاطر خیلی ما را به بیراهه بردند. مسیری را که به گفته خودشان برای دریافت ارز طی کرده بودیم اشتباه عنوان کردند و گفتند از فلان جا نامه بیاورید. نامه آوردیم، گفتند حساب ارزی باز کنید. حساب ارزی باز کردیم گفتند حساب ارزی یورویی باز کنید.

خلاصه بعد از کلی رفت و آمد و کاغذ‌بازی ارز ۱۳ هزار تومانی گرفتیم. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ایراد از جای دیگری است و اصلا ورزش در اولویت امور نیست. در واقع ما یورو را خریدیم و اختصاصی در کار نبود. ضمن اینکه ما معادل ریالی ارز مورد نیازمان را هم به حساب بانک مرکزی واریز کرده بودیم و اگر می‌دانستیم که قراراست در نهایت یورو را به چنین نرخی به ما بدهند، اصلا این روال را طی نمی‌کردیم. باز هم تکرار می‌کنم ورزش در اولویت بانک مرکزی برای اختصاص ارز ثانویه قرار ندارد.» پرویز سیروس‌پور مشاور ارشد رئیس فدراسیون کشتی نیز اعلام کرده رئیس فدراسیون وقت و انرژی زیادی برای دریافت ارز ثانویه گذاشته است. او گفت: «رسول خادم و همچنین مسوولان وزارت ورزش تا ساعت ۲۰ چهارشنبه درحالی‌که باید به فرودگاه می‌رفتند، دنبال ارز بودند که در نهایت هم کار درست نشد.

گفته شده مشکل در زمان اعزام تیم فرنگی حل خواهد شد. به این شکل نه فدراسیون و نه کادرفنی تیم‌ملی و کشتی‌گیر آرامش فکری ندارند. با این شرایط واقعا جای تعجب دارد که از ما توقع مدال طلا دارند و ما زیر فشار رسانه‌ها و مردم قرار داریم.» این مشکلات حتی صدای علی اشکانی، سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی کشورمان را نیز درآورده است. او دیروز به رادیو گفت: «تیم‌ملی کشتی‌فرنگی نیز بامداد دوشنبه به این مسابقات اعزام می‌شود اما موضوع ارز و اعزام یا عدم اعزام تیم‌های ملی، ما را بیشتر تحت‌الشعاع قرارداده است. البته  پیام مردم در رسانه‌ها و شبکه‌های احتماعی، ما را دلگرم می‌کند و باعث می‌شود همه غصه‌های ناشی از بی‌مهری‌ها را فراموش کنیم.»