افسانه سهراب

مرادی در سومین حرکت موفق عمل کرد و توانست با مهار این وزنه، رکورد جهان را بشکند. در این روز کیانوش رستمی دیگر وزنه‌بردار کشورمان که با تغییر وزن خود قصد رقابت با سهراب مرادی را داشت حضوری ناامیدکننده داشت و در نهایت اوت شد. کیانوش رستمی در اولین حرکت یک ضرب پشت وزنه ۱۷۵ کیلوگرم قرار گرفت که آن را انداخت و در دومین حرکت توانست ۱۷۵ کیلوگرم را مهار کند. رستمی در آخرین حرکت یک ضرب وزنه ۱۸۴ کیلوگرم را از پشت‌سر انداخت و با همان ۱۷۵ کیلوگرم به‌کار خود پایان داد و دوم شد. سپس مسابقات در حرکت دو ضرب پیگیری شد که کیانوش رستمی با انتخاب وزنه‌های سنگین برای خودش خاطره مسابقات جهانی سال گذشته را زنده کرد.

او به ترتیب ۲۱۸، ۲۲۰ و ۲۲۰ کیلوگرم را به زمین انداخت تا از جدول مجموع اوت شود؛ در شرایطی که با انتخاب وزنه‌های سبک‌تر می‌توانست مدال نقره را به‌دست بیاورد اما سهراب مرادی در دوضرب با وزنه ۲۲۱ کیلوگرمی کار خود را آغاز کرد. او با مهار این وزنه طلای خود را قطعی کرد و بعد از آن با خیال راحت به سراغ رکوردشکنی رفت. او در ۲ تلاش برای شکستن رکورد خودش در حرکت دوضرب و مجموع جهان نتوانست وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی را مهار کند. به این ترتیب سهراب مرادی با مجموع ۴۱۰ کیلوگرم به مدال طلا دست پیدا کرد.  در پایان مسابقات وزن ۹۴ کیلوگرم سهراب مرادی از ایران با رکورد ۱۸۹یک ضرب، ۲۲۱ دوضرب و مجموع ۴۱۰‌کیلوگرم به مدل طلا دست یافت، فارس الباخ از قطر و سارات از تایلند  نقره و برنز گرفتند. درمسابقات وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی مدال‌ها براساس رکورد‌های مجموع توزیع می‌شود و بنابراین کیانوش رستمی با وجود دوم شدن در یک ضرب موفق به کسب مدالی نشد.

دیروز اما ورزشکاران کشورمان در رشته کاراته هم یک طلا و یک برنز برای کاروان ورزش ایران به ارمغان آوردند. در وزن ۸۴+ کیلوگرم، سجاد گنج‌زاده از سد رقبایی از فلسطین، عربستان و قرقیزستان گذشت و به فینال رسید. گنج‌زاده در مسابقه نهایی با نتیجه ۵ بر ۲ «نگوئن فانگ مینه» از ویتنام را شکست داد تا چهاردهمین گردن‌آویز طلای کشورمان را در بازی‌های آسیایی به ارمغان بیاورد. همچنین حمیده عباسعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم بعد از غلبه بر نماینده ازبکستان، به ورزشکار ژاپنی باخت؛ هرچند با پیروزی بر نماینده ویتنام توانست به مدال برنز دست پیدا کند. تا عصر دیروز کاروان کشورمان با ۱۴طلا، ۱۱ نقره و ۹ برنز در رتبه چهارم جدول توزیع مدال‌های بازی‌های آسیایی قرار داشت.