مسابقات وزنه برداری امروز در دسته ۹۴ کیلوگرم با حضور سهراب مرادی و کیانوش رستمی به عنوان ۲ نماینده ایران پیگیری شد. در حرکت یکضرب سهراب مرادی با بالا بردن وزنه های ۱۸۲ و ۱۸۹ کیلوگرمی در حرکات اول تا سوم در صدر ایستاد. او در حرکت دوم وزنه ۱۸۹ کیلوگرمی را نتوانست بالای سر ببرد. این وزنه بردار توانست بعد از ۱۹ سال رکورد جهانی حرکت یکضرب این دسته را هم جابجا کند.

کیانوش رستمی در اولین حرکت وزنه ۱۷۵ کیلوگرمی را بالای سر نبرد، سپس توانست این وزنه را به نام خود ثبت کند. او در حرکت سوم هم در مهار وزنه ۱۸۵ کیلوگرمی ناموفق بود تا با ۱۷۵ کیلوگرم در رده دوم حرکت یکضرب بایستد. در حرکت دوضرب کیانوش رستمی کارش را با ۲۱۸ کیلوگرم آغاز کرد که با وجود کشیدن وزنه روی سینه، نتوانست آن را بالای سر ببرد. در ادامه کیانوش وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی را برای حرکت دوم انتخاب کرد که بازهم موفق نبود. او در حرکت سوم هم نتوانست ۲۲۰ کیلوگرم را بالای سر ببرد تا در جدول مجموع اوت کند و دستش از مدال کوتاه بماند.

سهراب مرادی در دوضرب با وزنه ۲۲۱ کیلوگرمی کار خود را آغاز کرد. او با مهار این وزنه طلای خود را قطعی کرد و سپس به سراغ رکوردشکنی رفت. او در ۲ تلاش برای شکستن رکورد خودش در حرکت دوضرب و مجموع جهان نتوانست وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی را مهار کند.

بدین ترتیب سهراب مرادی با مجموع ۴۱۰ کیلوگرم به مدال طلا دست پیدا کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.