«هیس»؛ مربی‌ها اعتراض نمی‌کنند!

سپیدرود در پایان نیمه اول این دیدار با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و همین موضوع باعث اعتراض شدید هواداران سپیدرود شد. در اواخر نیمه اول و پس از شعارهای هواداران سپیدرود علیه خداداد عزیزی، سرمربی این تیم پس از درگیری با تماشاگران تیم خودی توسط زاهدی‌فرد داور مسابقه از کنار زمین اخراج شد اما حاضر نشد از زمین بیرون برود. همین موضوع باعث ایجاد تاخیری چند دقیقه‌ای در بازی شد. البته این پایان گل‌های خورده تیم سپیدرود نبود و این تیم در نیمه دوم هم دو گل دیگر دریافت کرد تا با نتیجه سنگین ۶ بر۱ بازی را به حریف خود واگذار کند.

خداداد که قبل از اخراج بشدت از شکست سنگین و شعارهای روی سکو عصبانی بود نسبت به گل چهارم و مشکوک سپاهان به داور مسابقه اعتراض کرد و ناگهان تماشاگران حاضر در ورزشگاه همصدا علیه او شعار داده و خواهان برکناری این مربی شدند. خداداد اما مثل همیشه آدمی نبود که در برابر این شرایط بغرنج صبورانه برخورد کند و درحالی‌که بشدت با داور مسابقه بحث می‌کرد با هواداران نیز تسویه‌حساب کرد. خداداد انگشتش را روی بینی‌اش گذاشت و از هوادارانی که علیه او شعار می‌دادند خواست که سکوت کنند. خبرگزاری «ایلنا» به بهانه حرکت خداداد به سوی تماشاگران خودی نمونه‌های مشابه دیگری را در فوتبال ایران یادآوری کرده که این اولین واکنش «هیس» به تماشاگران خودی در فوتبال ایران نیست.

 پیش‌تر نیز مهدی طارمی مهاجم سابق پرسپولیس در دیداری که موقعیت‌های مناسب گلزنی را از دست داد و روی ضربه پنالتی می‌توانست برای تیمش مفید واقع شود با یک ضربه چیپ امیدها را ناامید کرد. طارمی در پایان بازی در واکنش به شعارهای شدید طرفداران از روی سکوی ورزشگاه آزادی آنها را به سکوت دعوت کرد و انگشتش را به نشانه «هیس» و سکوت روی صورت خود قرارداد که تا مدت‌ها جو ملتهبی بین او و تماشاگران ایجاد شده بود. هشت ماه بعد از طارمی، این بار نوبت به علیرضا بیرانوند رسید که با اظهارنظرهایی که انجام داده بود و طرفداران پرسپولیس را خشمگین کرد در ورزشگاه آزادی با بدترین شعارها مواجه شود. او در جریان بازی مقابل پدیده پس از مهار شوت، «هیس» نشان داد و دو مرتبه این اقدام را پیش از ترک زمین مسابقه تکرار کرد. حالا هم سرمربی سپیدرود که با گل‌های خاطره‌انگیز برای تیم ملی به محبوبیت بی‌نظیری دست یافت، به همین سرنوشت دچار شده است.

هواداران حق ندارند ناراحت باشند!

چند ساعت پس از برگزاری بازی سپیدرود و اعتراض هواداران، خداداد عزیزی با خبرگزاری تسنیم گفت‌وگو و بر مواضع خود پافشاری کرد. او گفت: «بازی را باختیم، چه چیزی باید بگویم؟ فوتبال است، یک روز می‌بریم، یک روز هم می‌بازیم. بیشتر بحث من با داور (محمدحسین زاهدی‌فرد) بود، ما سه بر صفر عقب بودیم، بازیکن ۵‌متر در آفساید بود، اما آن را نمی‌گیرند. داور خیلی ضعیف بود. اعتراض هم می‌کنیم، اخراج می‌شویم. می‌گوییم چرا اخراج کردید، می‌گویند چون اعتراض و بی‌احترامی کرده‌ای.» او حاضر نیست مقابل فشارهایی از این دست تسلیم شود: «هواداران ۲۰ بازی دیگر هم شعار بدهند، کارم را انجام می‌دهم، چون با باشگاه قرارداد دارم.

کاری هم ندارم تماشاچی چه چیزی می‌گوید. طبیعتا ما و بازیکنان دوست نداریم، ببازیم. زورمان به سپاهان نرسید، همان‌طورکه هفته پیش زورمان به سایپا نرسید. ما هم از این شکست ناراحتیم. ممکن است هفته بعد هم ببازیم. مدیران باشگاه هر موقع خواستند، می‌توانند من را عوض کنند. برزیل در جام‌جهانی و در کشور خودش مقابل آلمان ۷ گل خورد، ما ۶ گل خوردیم. هفته‌های دیگر هم می‌بازیم. من گفته بودم که تا هفته چهارم، پنجم حرفی برای گفتن نداریم. تماشاگران سپیدرود اگر دوست دارند، فحش بدهند.»