اردوهای قبلی تیم در زمین چمن مصنوعی انجام می‌شد که با مشکلاتی همراه بود و قطعا روی کارکرد بازیکنان تاثیر داشت اما شهرزاد نصیری، سرپرست تیم با گفتن این موضوع که با چمن مصنوعی برای همیشه خداحافظی کردیم، این امیدواری را پررنگ‌تر کرد که این تیم می‌تواند با توجه و حمایت بیشتر، پشتوانه‌ای برای تیم‌ملی فوتبال بانوان بزرگسال باشد. سرمربی تیم فوتبال دختران زیر ۱۹ سال توجه به بالا بردن اعتماد به نفس شاگردانش را بسیار ضروری می‌داند و بر این موضوع تاکید کرده است.کتایون خسرویار درباره آماده‌سازی تیمش گفت: «برای تشکیل تیم دختران می‌توانستیم از بازیکنان زیر ۱۹ سال تیم بزرگسالان استفاده کنیم اما ترجیح دادیم بازیکنان کم‌سن و سال‌تر را در اختیار داشته باشیم و آنها را برای قهرمانی آسیا آماده کنیم. دراین مدت نیز تلاش کردیم تا اعتماد به نفس بازیکنان را بالا ببریم. در تورنمنت ایتالیا بازیکنان جوان، بازی‌های خوبی را ارائه دادند.

دراین تورنمنت باختیم اما برابر تیم‌هایی بازی کردیم که سال‌ها است در فوتبال بانوان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در رنکینگ فیفا جایگاه بالایی دارند. بازیکنان ایران با وجود تجربه پایینی که نسبت به حریفان خود داشتند اما پابه پای آنها دویدند. خوشبختانه تیم جوان و با انگیزه‌ای در اختیار داریم و حمایت‌هایی که از تیم جوانان می‌شود نیز بسیار دلگرم‌کننده است. تیمی که امید می‌رود روزی در جام‌جهانی و المپیک نیز حضور پیدا کند. البته بازیکنان ما کم تجربه هستند و به حضور در رقابت‌های بین‌المللی نیاز دارند. برای بازیکنانم در زمین معلم و مربی هستم و در خارج از زمین دوست و رفیق. هنگام تمرین بسیار جدی می‌شوم. اگر بازیکنی اشتباه کند تمام تیم تنبیه می‌شود. معتقدم ما یک تیم هستیم پس تنبیه و تشویق نیز باید تیمی صورت بگیرد. معتقدم این تیمی که دراختیار داریم دو تا ۵ سال دیگر جزو بهترین‌های آسیا می‌شود. در مرحله مقدماتی آسیاسخت ترین حریف ما تیم میانمار است. منتظر فیلم بازهای این تیم هستیم تا آنالیزشان کنیم.»

اما ملی‌پوشان فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران برای تحقق اهدافشان خواستار حمایت بیشترهستند. فاطمه امیری ملی‌پوش این تیم امیدوار است آنها نیز مانند دختران فوتسالیست قهرمان آسیا شوند. او گفت: «برای مسابقات قهرمانی آسیا تلاش می‌کنیم تا خودمان را هر روز قوی‌تر کنیم. دراین رقابت‌ها هیچ وقت از گروهمان بالا نیامده‌ایم اما امسال از نظر فنی و دیگر امکانات مثل چمن و لباس بهتر از سال‌های قبل حمایت‌مان می‌کنند که باعث می‌شود بازیکنان انگیزه زیادی داشته باشند. همه با عشق و علاقه اینجا هستیم و برای چیزی که دوست داریم می‌جنگیم و دلمان می‌خواهد مثل بانوان فوتسال ایران روزی قهرمان شویم و کشورمان را سربلند کنیم.»