در آن بازی داریوش شجاعیان و امید ابراهیمی مصدوم شدند و تیم اصفهانی به ارائه بازی خشن متهم شد. حالا برخی از هواداران استقلال در فضای مجازی به تندی از سرمربی سابق‌شان انتقاد می‌کنند. البته شفر هنوز به‌طور مستقیم در رابطه با اتهام جدید قلعه‌نویی حرف نزده، اما کاملا واضح است که طرفین نسبت به هم حساسیت دارند. شفر که استاد تخریب روحیه تیم‌های حریف است، این پروژه را در مورد امیر قلعه‌نویی به‌طور ویژه‌تری دنبال می‌کند، چراکه خوب می‌داند تقریبا تمام افتخارات تیم فعلی او در لیگ برتر با همین مربی به‌دست آمده و امیر همیشه یک مدعی بالقوه برای نیمکت استقلال است. داستان قلعه‌نویی هم روشن است. او نگاه چندان مثبتی به حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران ندارد و گمان می‌کند در حق نیروهای داخلی اجحاف شده است. اولین تقابل این دو مربی در لیگ برتر هم کلی حاشیه داشت. بعد از پیروزی ذوب‌آهن در آن بازی، شفر گفت تیم قلعه‌نویی «بزن زیرش» بازی کرده و قلعه‌نویی هم گفت چون شفر خارجی است لابد باید همه حرف‌هایش را قبول کنیم! جنگ روانی این دو مربی اما در آسیا هم ادامه یافت و با توجه به افزایش حساسیت کار، حتی دامنه‌های وسیع‌تری پیدا کرد. حالا در آستانه بازی برگشت، قلعه‌نویی به اتهامات وارد شده از سوی هواداران تیم رقیب جواب می‌دهد، اما کاملا روشن است که با این شرایط سه‌شنبه‌شب بازی استقلال و ذوب‌آهن در فضایی بسیار ملتهب برگزار خواهد شد.

یک جنگ روانی کامل

جنگ روانی بازی برگشت، از همان نشست خبری پس از بازی رفت شروع شد؛ آنجا که قلعه‌نویی به شکل طعنه‌آمیزی مدعی شد تغییرات و تعویض‌های استقلال در جریان این بازی به سود تیم او تمام شده است. این بدترین حرفی است که یک مربی می‌تواند در مورد تیم حریف بگوید. استقلال در این بازی مامه تیام را در اختیار نداشت و مثل مسابقه با الریان بدون مهاجم نوک به میدان رفت. با این حال مشخص نیست دلیل بازی نکردن خسرو حیدری و امید نورافکن چه بود؟ شاید شفر می‌خواسته میانگین قدی تیمش را بالا ببرد. از سوی دیگر استقلال در این بازی فقط یک تعویض داشت که آن هم اجباری بود؛ ورود علی قربانی به جای داریوش شجاعیان. قلعه‌نویی اما مجموعه این تصمیمات را غلط و به سود تیم خودش تلقی کرد تا به شفر نیش زده باشد. شفر هم آن روز در کنایه‌ای دیگر به قلعه‌نویی گفت: «امروز از آن روزهایی بود که یک تیم فوتبال بازی کرد، اما تیم دیگر برنده شد.» سرمربی آلمانی استقلال پیش از مسابقه نیز با تاکید روی اینکه تیمش نباید به ذوب‌آهن کرنر بدهد، بار دیگر به بازی هوایی و به قول خودش «بزن زیرش» ذوب‌آهن متلک انداخته بود. این جنگ روانی قطعا فردا با حضور مربیان دو تیم در نشست خبری پیش از بازی برگشت به اوج خواهد رسید. پس منتظر تک و پاتک‌های امیر و شفر باشید.

دفاعیات امیر

قلعه‌نویی البته استقبال از بازی برگشت را زود شروع کرد. او دیروز در مورد اتهام خشن بازی کردن ذوب‌آهن در دیدار رفت گفت: «دفعه قبل وقتی ما بردیم حرف بزن زیرش را به میان آوردند حالا هم که بردیم می‌گویند خشن بازی کردند و بردند. بالاخره ما نفهمیدیم برای بردن در زمین فوتبال آن هم مقابل یکی از بهترین تیم‌های باشگاهی ایران و آسیا باید چه کاری انجام می‌دادیم که به آقایان برنخورد؟ بعد از مصدومیت داریوش شجاعیان گفتند میلاد فخرالدینی از قصد بازیکن استقلال را مصدوم کرد، غافل از اینکه در آن صحنه میلاد بیشتر از یک متر با داریوش فاصله داشت و خود شجاعیان با بدشانسی پایش روی توپ رفت و رباطش آسیب دید.» سرمربی ذوب‌آهن که با سایت ورزش‌سه حرف زده، گناه مصدومیت امید ابراهیمی را هم متوجه کادرفنی خود استقلال می‌داند: «امید ابراهیمی تا آنجا که من حضور ذهن دارم از دقیقه ۲۰ به بعد با مصدومیت بازی کرد. این دیگر تصمیم من نبود بلکه تصمیم کادر فنی و پزشکی استقلال بود. از همین رو اگر هم حالا آسیب‌دیده باید این سوال را از مربیان تیم بپرسید که چرا روی او ریسک کردند.» او حتی این ادعا که استقلال از نظر کیفی در بازی برگشت بهتر بود را هم بی‌جواب نمی‌گذارد: «‌نمی‌دانم دوستانی که می‌گویند استقلال بهتر از ذوب‌آهن بازی کرد پس چرا بعد از بازی مدام از سوپر سیوهای مهدی رحمتی گفتند و نوشتند؟»

24 (4)

24 (3)