یک پای فینال

آبی‌پوشان هفته گذشته تیم پارس‌جنوبی را با ۴ گل در هم کوبیدند تا برای صنعت نفت خط و نشان بکشند. نفت آبادان هم با ۳ گل سپیدرود رشت را شکست داد تا شاگردان فرازکمالوند هم آمادگی‌شان را به رخ استقلالی‌ها بکشند. برگزاری این بازی در هاله‌ای از ابهام بود؛ چراکه امکان پرواز به آبادان وجود نداشت و استقلالی‌ها هم به‌دلیل آب و هوای بد و برفی تهران چند روز گذشته را تمرین نکردند و امیدوار بودند با تغییر زمان بازی آمادگی خود را برای این مصاف مهم بازیابند اتفاقی که رخ نداد و بالاخره این تیم راهی آبادان شد تا مطابق برنامه امروز مقابل نفت قرار گیرد. بازی‌ که برای آبی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. آنها بعد از ناکامی در لیگ حالا امیدوارند این فصل کابوس‌وار را با یک جام به پایان برسانند تا بخشی از توقعات هوادارانشان برآورده شود. برای رسیدن به این مهم آنها امروز باید از نفت عبور کنند تیمی که سرمربی‌اش درجمع هواداران مدعی شده بود در آبادان به بزرگ‌تر از استقلال هم باج نخواهد داد.

دیدار برگشت دو تیم در هفته شانزدهم لیگ برتر با پیروزی ۴ بر صفر استقلال به پایان رسید در آن بازی محسن کریمی (۳ گل) وداریوش شجاعیان گلزنان استقلال بودند هر دو این بازیکنان هم اکنون در ترکیب استقلال قرار دارند. مهدی قائدی تنها محروم استقلال در بازی امروز است که اگر محروم هم نبود با تصادف اخیرش قطعا در این بازی غایب بود. نفت آبادان اما تلاش کرده از آن بازی درس عبرت بگیرد. شاید خستگی بازی ۱۲۰دقیقه‌ای مقابل پرسپولیس یکی از دلایل شکست سنگین زردپوشان آبادانی در آن بازی بود. صنعت نفت هم تیمی قدرتمند است به‌خصوص که در خانه بازی می‌کند و از حمایت هواداران دو آتشه خود هم برخوردار است.

سیدمهدی رحمتی دروازه‌بان استقلال در این بازی خواهد بود، کاپیتان آبی‌پوشان در مهار ضربات پنالتی هم تبحر خاصی دارد، بنابراین استقلالی ها در زدن ضربات پنالتی هم از نظر روحی و روانی برتر از حریف هستند او همین هفته گذشته هم مقابل پارس‌جنوبی یک پنالتی حساس را مهار کرد تا ثابت شود هنوز هم دوران او به پایان نرسیده است حالا اگر بازی امروز به ضربات پنالتی کشیده شود این استقلال است که به‌واسطه حضور رحمتی دست بالا را خواهد داشت و با اعتماد به نفس بیشتری سراغ آن خواهد رفت. امروز همه چیز برای برگزاری یک بازی زیبا و تماشاگرپسند و مهیج آماده است به‌خصوص اینکه علیرضا فغانی یکی از برترین داوران آسیا هم این بازی را قضاوت خواهد کرد. نفت آبادان اولین حریف لیگ برتری استقلال در جام‌حذفی است و شاید آخرین آن هم باشد این نشان می‌دهد آنها از مسیر نسبتا ساده‌ای تا به اینجا رسیده‌اند و نمی‌خواهند این موقعیت را از دست بدهند. دیگر بازی این مرحله بین دو تیم استقلال خوزستان و خونه‌به‌خونه بابل روز ۱۸ اسفند برگزار می‌شود. بنابراین هر کدام از آنها که به فینال صعود کنند استقلال حریف دشواری برای فینال نخواهد داشت.