حاشیه‌های عجیب بازوبند پهلوانی

 در مراسم اهدای بازوبند پهلوانی سال ۹۶ کشور سیدمحمدحسن مومن، پدر کشتی‌گیر شهید سیدجواد مومن، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، قاسم تقی‌زاده شهردار مشهد، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، علیرضا حیدری رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی و جمعی دیگر از پیشکسوتان حضور داشتند. با این حال فینال این مسابقات در حالی برگزار شد که برخلاف تصور با حاشیه و جنجال همراه بود. به گزارش خبرگزاری فارس، در این مسابقه که با شکست میرزاپور همراه بود تماشاگران مشهدی نسبت به نتیجه این دیدار اعتراض داشتند و معتقد بودند حق کشتی‌گیر شهرشان در دیدار مقابل جابر صادق‌زاده ضایع شده است، به همین دلیل هنگام حضور صادق‌زاده برای برگزاری مراسم نماز پهلوانی تماشاگران به نشانه اعتراض او را هو کردند و سوت زدند. همچنین آنها چند بطری آب نیز به میانه تشک پرتاب کردند و در این میان چند تماشاگر نیز به فحاشی پرداختند. در این هنگام میرزاپور که مسابقه را به حریف خود واگذار کرده بود برای آرام کردن تماشاگران وارد تشک شد و از آنها خواست تا آرامش خود را حفظ کنند. صادق‌زاده نیز در این حین به سمت او رفت و از حریفش تشکر کرد.

 تقدیر از رفتار پهلوان شکست‌خورده

اما پس از این اتفاق فدراسیون کشتی با انتشار بیانیه‌ای از رفتار مناسب و اخلاقی احمد میرزاپوردر آرام کردن جو سالن و حضورش در کنار رقیب خود تقدیرو تشکر کرد. در این بیانیه آمده: رفتار جوانمردانه احمد میرزاپور، پس از انجام دیدار فینال کشتی پهلوانی سال ۹۶ و همراهی و حضور وی در کنار جابر صادق‌زاده روی تشک مسابقات هنگام اهدای بازوبند پهلوانی کشور، با توجه به شرایط خاص مسابقه فینال، رفتار بسیار ارزشمندی از سوی این کشتی‌گیر خراسانی بود که مصداق رفتار پهلوانانه است. وی که در شهر خود‌ در مقابل دیدگان تماشاگران مشتاق خراسانی، که همگی به دنبال پیروزی او بودند، در شرایط اعتراض شدید مردم به نحوه قضاوت داوران، بازنده اعلام شد، برای کمک به حضور صادق‌زاده و اجرای مراسم اهدای بازوبند پهلوانی او و کاهش فضای ملتهب میان مردم علاقه‌مند و معترض به نتیجه مسابقه، با وجود ناراحتی شدید خود و اعتراضش به رای داوران، در کنار صادق‌زاده قرار گرفت تا مراسم اهدای بازوبند رقیبش در فضایی آرام برگزار شود. فدراسیون کشتی به همین دلیل، از احمد میرزاپور تقدیر ویژه‌ای را به‌عمل خواهد آورد.

 فضای سالم‌تر در کشتی پهلوانی

در پایان اما وزیر ورزش و جوانان سعی کرد بیشتر زیبایی‌های مسابقه نهایی را ببیند. مسعود سلطانی‌فر گفت: «همانطور که ملاحظه کردید مسابقه با شورو شعف خاصی برگزارشد. جمعیتی که می‌بینید حکایت از این دارد که مردم واقعا علاقه‌مند هستند و این ریشه در فرهنگ و هویت ملی و مذهبی ما دارد. امیدوارم با تمهیداتی که صورت گرفته شاهد گسترش این رشته باشیم تا قهرمانان روحیه پهلوانی هم بگیرند تا موجب سالم‌سازی فضای ورزشی باشد.»