مردمی بودن کشتی حفظ می‌شود

رسول خادم بعد از پیروزی در انتخابات گفت: «از تمام کسانی که با بنده در این مدت چهار سال همراه بودند و مرا در حد توان و بضاعت محدودم یاری کردند تشکر می‌کنم. خوشحالم امروز هشت کاندیدای پذیرش ریاست فدراسیون کشتی همه از خانواده کشتی هستند که این یک پیروزی است. امروز باید به این فکر کنیم که کشتی چه درد و گرفتاری از مردم ما دوا می‌کند. چیزی که نباید از یادمان رود بزرگ‌ترین امتیاز کشتی یعنی وجهه مردمی آن است. کشتی می‌تواند امید به زندگی را در مردم افزایش دهد و از گرفتاری مردم کم کند.» وی در مورد اعتراض‌های جدیدی به دوشغله بودن اعضای هیات‌رئیسه نیز گفت: «جدیدی از قهرمانان بزرگ ما بوده و نباید افتخارات ایشان را فراموش کنیم، ولی باید یادآوری کنم که رئیس هیات بودن شغل نیست.» وی درباره اینکه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد خواهد شد یا نه، عنوان کرد: «قرار نیست سرمربی تیم ملی کشتی آزاد شوم. شورای فنی در این مورد تصمیم خواهد گرفت.»

دیپلماسی ورزشی، مثل ماجرای طارمی

محرومیت پیش آمده درخصوص باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی با استفاده از دیپلماسی سیاسی و ورزشی حل شد و باشگاه ترکیه‌ای رضایت داد محرومیت مالی این باشگاه و بازیکنش را ببخشد. حالا رسول خادم در ماجرای پیش آمده برای علیرضا کریمی، کشتی‌گیری که با باخت تعمدی خود به حریف روسی‌اش به رویارویی با حریفی از رژیم صهیونیستی تن نداد و این موضوع باعث ارجاع پرونده کشتی ایران به کمیته اخلاق اتحادیه جهانی شده، خواستار استفاده از دیپلماسی برای فرار از محرومیت‌های فدراسیون جهانی شده است. خادم در این خصوص گفته: «در بحث ارجاع پرونده کشتی ایران به کمیته اخلاق اتحادیه جهانی، این موضوع از طریق کمیته ملی المپیک پیگیری می‌شود.

این مساله بسیار برای کشتی ما جدی است. نگاه دیپلماسی در قبال فوتبال شد و در بحث باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی دیپلماسی خوبی صورت گرفت. باید دید برای کشتی که ورزش اول کشورمان است این دیپلماسی را داریم یا خیر؟ کشتی در حوزه اتحادیه جهانی از توان دیپلماسی و تعامل خوبی برخوردار است اما وقتی موضوع از طریق کمیته ملی المپیک پیگیری می‌شود و یکسری جریان‌های سیاسی به هر حال ذی‌نفوذ در دنیا این موضوع را دنبال می‌کنند، بحث دیگر آن شرایط خودش را ندارد. با وزارت ورزش و شخص آقای وزیر صحبت شده. آنها هم تلاش می‌کنند و تمام راهکارهایی را که وجود دارد برای خروج کشتی از این چالش دنبال خواهیم کرد.»

جدیدی تهدید کرد

عباس جدیدی که در رقابت با خادم قافیه را باخته و به دلیل آنچه بی‌عدالتی نامیده از این انتخابات انصراف داده در مورد این موضوع به «ایسنا» گفت: «خودم از ترک جلسه ناراحت شدم و متاسفم این جمع باصفا و مهم را ترک کردم! همه ما باید در مدار قانون حرکت کنیم. متاسفانه مشکلی که دامن مجامع انتخاباتی را گرفته بحث دوشغله‌ها و بازنشسته‌ها است. خیلی از جوانان تحصیل‌کرده فرصت‌های شغلی را از دست می‌دهند و برخی از پنج، شش جا حقوق می‌گیرند. این ظلم به جوانان است. به‌خاطر غیرقانونی بودن این مجمع من تصمیم به ترک جلسه گرفتم. امیدوارم بی‌قانونی باعث نشود امید از جامعه رخت بربندد. انتظار داشتم بازرسی کل کشور با وجودی که این تخلف را می‌دانستند این انتخابات را لغو می‌کرد. چون کار به دیوان عدالت اداری کشیده می‌شود و این برای ورزش خوب نیست. امیدوارم این موضوع از سوی مراجع قانونی پیگیری شود. باید یک جایی جلوی آن گرفته شود.» در همین راستا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان که در این جلسه حاضر بود در مورد طرح شکایت عباس جدیدی از برگزاری انتخابات گفت: «مجمع برگزار و رای آن مشخص شد. حق قانونی ایشان است که از هر مسیری که می‌توانند پیگیری کنند. ما مشکلی نداریم.»