در همین حال نایب رئیس فدراسیون کشتی از حساسیت ویژه بررسی پرونده علیرضا کریمی در اتحادیه جهانی کشتی و احتمال عواقب خطرناک آن برای ورزش اول ایران خبر داد. حمید بنی‌تمیم در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره مذاکرات رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی و نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی پیرامون پرونده علیرضا کریمی گفت: «به‌دلیل اهمیت فوق‌العاده زیاد این پرونده و حساسیت آن، خادم تصمیم گرفت شخصا نسبت به مذاکره رودررو با رئیس اتحادیه جهانی کشتی اقدام کند تا هر آنچه در توان دارد برای حل‌وفصل این پرونده به کار گیرد و کشتی ایران از آن لطمه نخورد.»

نایب رئیس فدراسیون کشتی در ادامه از خیانت برخی از داخلی‌ها به کشتی ایران و تقاضای آنها از فدراسیون جهانی برای محرومیت کشورمان پرده برداشت و افزود: «متاسفانه برخی افراد داخلی با جمع‌آوری مدارک مربوط به گزارش رسانه‌ها و مراسم‌ تجلیل ارگان‌های مختلف از علیرضا کریمی به‌دنبال ایجاد مشکل برای کشتی ایران هستند. برخی کشورها و در راس آنها رژیم صهیونیستی نیز به‌دنبال این هستند تا با سوءاستفاده از این فرصت، برای ورزش ایران مشکل ایجاد کنند.» همچنین دبیر فدراسیون کشتی نیز تایید کرد اتحادیه جهانی کشتی در نامه‌ای رسمی به فدراسیون کشتی خواستار توضیح درباره اتفاقات مسابقات جهانی لهستان شده است. رضا لایق دراین خصوص گفت: «درحال جمع‌آوری مدارک فنی دراین باره هستیم و از مراجع ذی‌صلاح نیز درخواست کرده‌ایم مدارک را برای فدراسیون ارسال کنند تا در اسرع وقت برای اتحادیه جهانی کشتی ارسال کنیم.» لایق همچنین درباره اینکه آیا احتمال تعلیق کشتی ایران وجود دارد، گفت: «بله. قطعا، اما امیدواریم با دفاعیاتی که انجام خواهد شد موضوع ختم به‌خیر شود.»

فشار کمیته بین‌المللی المپیک

در همین حال خبرگزاری مهر نوشته پس از اعلام رسیدگی اتحادیه جهانی کشتی به پرونده علیرضا کریمی، فشار کمیته بین‌المللی المپیک برای رسیدگی به این پرونده بیشتر و جدی‌تر شده است به‌طوری که کمیته بین‌المللی المپیک با جدیت بیشتری نسبت به روزهای قبل از اتحادیه جهانی خواسته تا با ورود و رسیدگی به این پرونده به نتیجه نهایی برسد و نتیجه را اعلام کند تا در صورت تایید تخلف کشورمان محرومیت‌های سنگینی را متوجه کشتی کند. از این رو فدراسیون کشتی ایران چاره‌ای جز ورود سریع برای انجام مذاکرات و استفاده از قابلیت‌های دیپلماتیک چند سال اخیر خود جهت کاهش خطرات این پرونده نداشته و بر این اساس رسول خادم شخصا وارد گود مذاکرات شده است. نتیجه مذاکرات حضوری و فشرده خادم و نناد لالوویچ و همچنین هماهنگی با چند عضو دیگر از اعضای هیات رئیسه اتحادیه جهانی فعلا به تشکیل کمیته انضباطی و حقوقی اتحادیه جهانی ختم شده تا این پرونده در روزهای آتی با توجه به ابعاد گسترده بحث و جدی بودن احتمال تعلیق حل‌وفصل شود.