ما می‌توانیم

کی‌روش که بلافاصله پس از قرعه‌کشی متوجه شده بود در چه گروهی قرار گرفته و در صحبت اولیه خود وعده داده بود برای عزت ملت ایران خواهند جنگید، در مصاحبه‌ای دیگر با خبرگزاری رویترز تصریح کرده که تیم‌ملی توانایی‌های خود را نشان خواهد داد و سعی کرده یأس و ناامیدی را از خود و شاگردانش دور کند: «البته من هر دو کشور اسپانیا و پرتغال را دوست دارم و قرار نیست اکنون به‌عنوان سرمربی ایران از این دو کشور متنفر باشم. همه این چیزها روی کاغذ هستند و در عمل اوضاع خیلی فرق دارد. در فوتبال ما می‌دانیم که هیچ چیز غیرممکن نیست. ایران درحال پوست‌اندازی است، زمان فرار موش از دست گربه فرارسیده است. ما به کرامت انسانی و افتخار ملی معتقدیم و با تمام قدرت وارد میدان خواهیم شد. هدف ما روشن است، باید کاری کنیم که مردم ایران خوشحال شوند.» از کی‌روش پرسیده شد که چه پیش‌بینی درباره گروه دارد و گفت: «پرتغال کشور من است و از اینکه بگویم بهترین‌ها را برای کشورم آرزو دارم، مشکلی ندارم و با افتخار می‌گویم که از موفقیت‌های اخیر فوتبال پرتغال بسیار خوشحالم. اکنون من باید حرفه‌ای باشم و مردم کشور من نیز نگاهشان حرفه‌ای است و مرا درک می‌کنند، من مربی ایران هستم و می‌خواهم بهترین نتیجه را با تیم خود کسب کنم. بازیکنان من سعی می‌کنند با افتخار وارد میدان شوند و با افتخار از آن خارج شوند.»

قوچان‌نژاد: تیم توانمندی هستیم

در همین حال برخی از بازیکنان تیم‌ملی نیز به قرعه ایران واکنش نشان داده و از امیدواری برای صعود صحبت کرده‌اند. رضا قوچان‌نژاد ستاره ایرانی تیم فوتبال هیرنفین در مصاحبه با NOS نظرش را در مورد هم‌گروهی با پرتغال، اسپانیا و مراکش در گروه B بیان کرد. او گفت: «با توجه به قرعه‌ انجام گرفته، همه ما را تیم بی‌شانس می‌بینند. اما مردم نباید فراموش کنند که بعد از روسیه و برزیل به‌عنوان سومین تیم به جام‌جهانی آمدیم. با این شکل صعود، بسیاری از مردم را شگفت‌زده کردیم. در گروه سختی قرار گرفته‌ایم ولی تسلیم نخواهیم شد و با تمام توان بازی خواهیم کرد تا بهترین نتیجه‌ ممکن را در جام‌جهانی روسیه کسب کنیم.»

جهانبخش: در گروه جذابی قرار گرفتیم

علیرضا جهانبخش دیگرستاره تیم‌ملی ایران نیز درمورد قرعه گفت: «در گروه هیجان‌انگیزی قرار گرفتیم. بازی با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش دیدارهای جذابی برای ما است. امیدوارم در جام‌جهانی نتایج خوب و مطلوبی به دست بیاوریم. بابت جام‌جهانی خوشحالم. می‌توانم بگویم که امید دارم بتوانیم با انجام بازی‌های خوب در روسیه همه را شگفت‌زده کنیم.»