عابدزاده ابتدا در مورد دعوتش به تیم‌ملی گفت: «اول از همه باید بگویم که این برای من یک افتخار است که به تیم‌ملی کشورم دعوت شدم. من هر روز با تمام توانم تمرین و تلاش می‌کنم تا پیشرفت داشته باشم و هر زمانی که دعوت شدم آمادگی بازی کردن را داشته باشم. قطعا من هم دوست دارم عضو تیم‌ملی باشم اما این هم تنها یکی دیگر از اهدافی است که برای دوران بازیگری‌ام دنبال می‌کنم. حالا می‌خواهم از این موفقیت لذت ببرم اما باید قدم قدم پیش بروم. من همیشه خواستم برای ایران بازی کنم و حالا فرصتش فراهم شده است. من می‌خواهم مردم کشورم را شاد کنم.» وی در پاسخ به سوالی در مورد رسیدن به موقعیت پدرش نیز گفت: «در ورزش ایران، از نام عابدزاده گریزی نیست. من از او چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام و امیدوارم که در دوران بازیگری‌ام به همان جایی برسم که او رسید. من می‌خواهم استعدادهایم را نشان دهم، درست مانند کاری که او انجام داد اما برای رسیدن به جایگاهی که پدرم داشت باید سخت کار کنم. پدرم همیشه الگوی من بوده است. من همیشه از او مشورت می‌گیرم و به توصیه‌هایش عمل می‌کنم. می‌دانم که او چگونه کار کرده است و باید بگویم که پدرم در زندگی روزمره من نزدیک‌‌ترین شخص به من است. او جزو محترم‌ترین اشخاص در فوتبال است.»

عابدزاده که پدرش در جام‌جهانی حضور داشته، در مورد حضور خودش در این تورنمنت معتبر نیز گفت: «برای ایران افتخاری است که در جام‌جهانی ۲۰۱۸ حضور داشته باشد. من هم خوشحالم که سرمربی تیم‌ملی برای بازی‌های دوستانه مرا فراموش نکرده است. من فقط باید به تلاش و تمرینات برای سفر به روسیه ادامه دهم. من به یکی از اهداف متعددم رسیده‌ام و حالا فقط به کمک کردن به کشورم فکر می‌کنم. چه به جام‌جهانی بروم چه نروم، من هر روز کار و تمرین می‌کنم. علاوه بر تمرینات روزمره، من دو ساعت هم در خانه به‌صورت انفرادی تمرین می‌کنم.»

عابدزاده در ادامه در مورد حضورش در لیگ فوتبال پرتغال گفت: «من فکر می‌کنم که پیوستن به تیم مادیرا بهترین گزینه برای پیشرفت دوران بازیگری‌ام بود. من این تصمیم را با آگاهی کامل انتخاب کردم. با اینکه از چند باشگاه بزرگ اروپایی پیشنهادهایی داشتم، من ترجیح دادم برای مادیرا بازی کنم.» عابدزاده در انتها در مورد رویای بازیگری خود نیز گفت: «من می‌خواهم برای یکی از ۱۰ تیم مطرح اروپا بازی کنم و صد درصد مطمئنم که خواهم توانست به هدفم برسم چون برای یک فوتبالیست هر چیزی ممکن است اما رویای من بازی در رئال‌مادرید است. من می‌دانم که کیلورناواس از تیمی مثل لوانته به رئال‌مادرید پیوست. په‌په هم از ماریتیمو به رئال‌مادرید رسید.»