سه دغدغه پرسپولیس

بیرانوند؛ سرباز پاره‌وقت

علیرضا بیرانوند این اواخر نمایش‌های پرنوسانی در پرسپولیس داشته، اما آنچه هواداران را بیش از این نگران می‌کند، نوساسات شخصیتی اوست. بیرانوند به هر حال گلر اول تیم‌ملی در جام‌جهانی است و واقعا با این روحیات شکننده، متزلزل و بی‌ثبات، معلوم نیست که تاب تحمل این مسوولیت بزرگ را داشته باشد. او در حالی بعد از بازی با سایپا اعلام کرد احتمالا برای گذراندن خدمت سربازی راهی تراکتورسازی می‌شود که کمتر از دو هفته پیش با تکذیب تمامی شایعات مدعی شده بود تا ۱۰سال دیگر در پرسپولیس می‌ماند. بیرانوند در آن مقطع حتی مبارز هم طلبید و گفت «مرد» می‌خواهد که بیاید و پیراهن شماره یک را از او بگیرد.

در فاصله بعد از آن مصاحبه تا اظهارات پس از دیدار با سایپا هم که اتفاق خاصی رخ نداد. پرسپولیس در این حد فاصل دربی و تیم دایی را برد تا همه نفس بکشند، اما ناگهان بیرانوند همه چیز را به هم ریخت و دوباره این تیم را وارد حاشیه کرد. خب حالا سوال این است که ستاره‌ای با این شرایط و بالا و پایین‌های غیرقابل توجیه شخصیتی، چطور می‌تواند بار سنگین حراست از دروازه تیم‌ملی در جام‌جهانی را به دوش بکشد؟ درحال‌حاضر باشگاه تراکتورسازی رسما اعلام کرده علاقه‌ای به جدب بیرانوند ندارد، چراکه پرسپولیسی‌ها در دوران محرومیت این تیم از جذب بازیکن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند از تراکتور بازیکن نخواهند گرفت و حالا وقت جبران آن حرکت است. اگر موضع تیم تبریزی در این مورد ثابت باقی بماند، باید گفت بیرانوند دچار دردسر بدی شده است؛ به‌خصوص که گلر ذخیره او یعنی رادووشویچ هم کیفیت بدی ندارد و به خاطر رفتارهای متعصبانه‌اش در این مدت حسابی محبوبیت کسب کرده.

اظهارات مهم جلال

شاید اگر بیرانوند بعد از پایان بازی با سایپا آن حرف‌های شوکه‌کننده را به زبان نمی‌آورد، الان مصاحبه جلال حسینی به «تیتر یک» مطبوعات ورزشی تبدیل می‌شد، اما باد حرف‌های جلال در توفان اظهارات غیرحرفه‌ای بیرانوند گم شد. کاپیتان حسینی که اخیرا با بازگشتش به ترکیب اصلی پرسپولیس آرامش و امنیت را هم به ساختار دفاعی این تیم برگردانده، بعد از پیروزی بر سایپا اعلام کرد پرسپولیس مشکلات بسیار زیادی دارد که فعلا سربسته به آن اشاره می‌کند. خیلی‌ها معتقدند اظهارات مبهم جلال مربوط به مشکلات مالی است. به هر حال پرسپولیسی‌ها اخیرا مبلغ هنگفتی بابت طلب مانوئل ژوزه و دستیارانش پرداختند و به‌زودی هم باید در پرداخت جریمه مهدی طارمی به ریزه‌اسپور با او شریک شوند. در این شرایط ظاهرا بین بازیکنان تیم شایعه شده که باشگاه پول چندانی برای پرداخت اقساط بعدی قرارداد آنها ندارد و این مساله اگر کش پیدا کند، برای قرمزها گران تمام خواهد شد.

«استقلال خوزستان» جدید؟

پرسپولیس در چهار فصل گذشته لیگ برتر یک قهرمانی و دو نایب‌قهرمانی کسب کرده. یکی از این دو نایب‌قهرمانی هم البته می‌توانست تبدیل به قهرمانی شود، اگر پدیده گمنامی به نام استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم ظهور نمی‌کرد و با سماجتی بی‌نظیر جام را نمی‌برد. حالا و در لیگ هفدهم نیز با اینکه خیلی‌ها به خاطر اوضاع نه‌چندان جالب استقلال، تراکتورسازی، ذوب‌آهن و سپاهان از پرسپولیس به‌عنوان تنها مدعی کسب عنوان قهرمانی نام می‌برند، اما ظاهرا یک «استقلال خوزستان» دیگر در این فصل ظهور کرده که نامش پارس جنوبی جم است؛ یک تیم منسجم و سختگیر که فعلا تا هفته یازدهم کوتاه نیامده. تنها تیم بدون شکست لیگ هفدهم، روز پنج‌شنبه سپیدرود رشت را هم برد تا نشان دهد به این زودی‌ها نمی‌خواهد بالای جدول را رها کند. آمادگی عجیب شاگردان تارتار هم ظاهرا سومین مشکل این روزهای پرسپولیس است!