درآمدزایی در ایران با کاشت طلای سبز (گردو)

رپرتاژ آگهی: کاشت طلای سبز از جمله سرمایه‌گذاری‌های کم ریسک، با تراز تجاری و سودآوری فوق العاده است که سود حاصل از کاشت این نهال اقتصادی و برداشت ثمره آن به هیچ عنوان قابل قیاس با ارقام میوه دیگر نخواهد بود. یک باغدار چه در مقیاس بالا و چه در زمین‌های زراعی کوچک خود با فراهم کردن شرایط رشد و پرورش این رقم و انتخاب نهال مناسب با اکوسیستم منطقه، می‌تواند سرمایه اولیه خود را در کمتر از ۳ سال برداشت کند.

 درخت گردوwalnut tree از جمله درختان ارزشمند و مقاوم از خانواده راش‌سانان است که بسیاری از گیاهشناسان منشا آن را کشور ایران و مناطقی از کناره‌های خزر می‌دانند. طی چند سال اخیر کشور ما از نظر سطح زیر کشت گردو رتبه دوم جهان و از نظر تولیدات پس از چین و آمریکا رتبه سوم را تصاحب کرده است. از مجموع ۱۸۸ هزار و۶۵۴ هکتار باغ گردوی بارده، به طور میانگین ۲۸۰هزار و ۳۶۰ تن محصول برداشت می‌شود. البته این آمار و ارقام سوای باغات گردوی جدیدالاحداث است.

 مسلماً با توجه به مقاومت بالای نهال گردو و نیاز سرمایی بالای آن مناطق سردسیری و کوهستانی مانند مناطق نوار شمالی، غرب و شمال غربی از مهم‌ترین مناطق کاشت تلقی می‌شوند. رقم‌های بذری و قدیمی  دارای باردهی ۳۰ کیلو به ازای هر درخت هستند که این باردهی برای رقم‌های پیوندی ۷۰ کیلو است. اما نکته حائز اهمیت این است که تمامی ارقام گردو زود بازده، پربار، تجاری و سودآور نیستند!!!!

پس الزامیست بهترین رقم گردو یعنی ارقام تجاری، پیوندی و اصلاحی مانند ژنوتیپ رویال را از معتبرترین نهالستان‌ خریداری کنید تا بتوانید با اتخاذ تدابیر هوشمندانه و مراقبت‌هایی نظیر آبیاری، هرس، کوددهی، سمپاشی بالاترین بهره‌وری و عملکرد رشدی را از این نهال تجاری شاهد باشید. اگر مشتاق به آشنایی با رقم‌های ثروت آفرین گردو هستید تا انتهای بخش با ما همراه باشید.

علت تمایز احداث باغ گردو نسبت به سایر ارقام میوه چیست؟

علت تمایز احداث باغ گردو نسبت به سایر ارقام میوه چیست؟

 چرا زمانی که صحبت از سرمایه‌گذاری در بخش باغداری و کشاورزی می‌شود همه نگاه‌ها متوجه باغات گردوست؟!! واضح است که طی چندین دهه اخیر کاشت و نگهداری آسان و کم هزینه نهال گردو، میزان مقاومت بالای آن در برابر بیماری‌ها و آفات، بازارپسندی میوه و پرفروش بودن آن از معدود امتیازاتی است که نهال گردو را به رقمی محبوب بین باغداران مبدل کرده است. اما تمامی مزایای برتری رقم گردو محدود به این موارد نبوده و می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1.  گردو از محصولات خشکباری ارزشمند، پرفروش، بازارپسند است.

  2. محصول گردو جز خشکباری با انبار مانی بالا بوده و بازار رسانی و نگهداری آن بسیار کم هزینه است.

  3. علاوه بر گوی‌های طلایی، چوب درخت گردو نیز از جمله مقاوم‌ترین چوب‌ها و الوارهای مورد استفاده به عنوان مصنوعات چوبی است.

  4. حتی ضایعات نهال گردو منجمله برگ‌های پوسیده و زرد نیز درآمدزا بوده و در تهیه کودهای دامی و غذای دام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  5. نهال گردو جزو رقم‌هایی با عمر زیستی و اقتصادی بالا بوده و تنها با یک بار هزینه می‌توان برای سالیان متمادی از آن بهره اقتصادی برد.

  6. به دلیل مقاومت بالا در برابر بیماری‌ها و آفات، هزینه‌های نگهداری کم آن باعث ارتقا سود نهایی خواهد شد.

با کدام رقم های گردو می‌توان درآمدزایی  تضمین شده را تجربه کرد

با کدام رقم های گردو می‌توان درآمدزایی  تضمین شده را تجربه کرد؟!!!

 اگرچه کشور ما از نظر اکوسیستمی و شرایط اقلیمی بهترین منطقه برای پرورش نهال گردو است، اما مهم‌ترین دغدغه‌ کشاورزان  میزان باردهی و راندمان تولید پایین نهال‌های قدیمی گردو است. در خوشبینانه‌ترین حالت تناژ باردهی ۲ تن در هکتار است. مسلماً با وجود کمبود منابع آبی، بالا بودن قیمت نهاده‌های کشاورزی و تغییرات اقلیمی و جوی، انتخاب نهال‌های بذری و قدیمی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

زیرا ظرفیت باردهی کمی داشته و نمی‌توان با مراقبت‌های اصولی مانند تغذیه و هرس عملکرد رشدی آن را اصلاح کرد. امروزه با کمک نهالستان‌های تخصصی و قدمت‌دار مانند رویال نهال رقم‌های ارزشمند، زودبازده و تجاری تولید و تکثیر می‌شود که نهال گردوی ژنوتیپ رویال منجمله این ارقام است. این نهال در کنار ارقام زیر میتواند تحقق بخش اهداف و رویای کشاورزان برای رسیدن به درآمدهای میلیاردی باشد.

نهال گردو ژنوتیپ رویال

نهال گردوی ژنوتیپ رویال رقمی مقاوم به کم آبی، سرما و یخبندان است که امکان کاشت آن در مناطقی با ارتفاع صفر تا ۲۸۰۰ متر از سطح دریا امکان‌پذیر است. این رقم علاوه بر مقاومت بالا در دمای منفی زیر ۳۰ درجه و گرمای ۴۵ درجه، باردهی۸ الی  ۱۰ تن در هکتار دارد.

 این رقم دارای پوستی کاغذی، مغزی پرچرب و بسیار بازار پسند است  که هیچ گونه جهش ژنتیکی در آن اتفاق نیفتاده و با اصلاح ژنتیکی معایب آن برطرف شده است. لذا رقمی پایه کوتاه و خود بارور است که نیازمند رقم گرده‌افشان نبوده و این به واسطه تشکیل شاتون‌های نر و ماده ژنوتیپ روی یک پایه است.

گردو چندلر پیوندی

۱. گردو چندلر پیوندی

یکی دیگر از پرفروش‌ترین و سودآورترین نهال‌های گردو، گردو چندلر پیوندی است که مناطق معتدل، سردسیری و نیمه سردسیری بهترین بستر برای پرورش آن است. این رقم نیز مانند گردو ژنوتیپ مقاومت فوق العاده‌ای در برابر آفات و بیماری‌ها داشته محصولی بازارپسند با چربی ۶۰ درصد، وزن میوه ۱۷ گرمی و باردهی بالغ بر ۷ تن در هکتار از ویژگی‌های شاخص این رقم است. نهال گردوی چند لر قابلیت کاشت در ارتفاعات 500 تا 1200  متری داشته و می‌تواند دمای منفی ۳۰ درجه و گرمای ۴۰ درجه را به خوبی تحمل کند.

۲. گردو خوشه ای

گردو خوشه ای به دلیل باردهی خوشه ای رقمی بسیار پربار می باشد با کاشت این رقم بهترین باغات تجاری گردو با درآمدهای میلیاردی را تجربه کنند. گردو خوشه ای  با جود باردهی خوشه ای دارای محصولی بسیار درشت می باشد به طوری که وزرن محصول آن به 15 گرم می رسد.پوست محصول تولید شده از این رقم کاغذی می باشد به طوری که 60 درصد آن مغز می باشد این گردو دیرگل قابلت کاشت در مناطقی با سطح  ارتفاع 1000 تا 2200 متر را دارد.

۳. گردو فرنور

گردوی فرنور از جمله رقم‌های دیرگل، زود بازده از سال اول کاشت،  مقاوم به سرما و یخبندان، نهالی تجاری با قیمتی مناسب است که هزینه‌های نگهداری آن پایین بوده و متقابلاً باردهی بالایی در اقلیم‌های نیمه سردسیری، معتدل و سردسیری دارد. میوه‌هایی با ظاهر تخم مرغی شکل و کشیده و پوسته سنگی دارد که در هر هکتار باردهی ۶ الی ۷ تنی را عرضه می‌کند.

 این نهال دارای میوه‌ای با وزن ۱۴ الی ۱۷ گرم با بیشترین حجم مغز است. این نهال قابلیت کاشت در ارتفاع صفر تا ۲۵۰۰ متری از سطح دریا را دارد.

خرید نهال گردو از نهالستان رویال نهال، مسیری کوتاه برای رسیدن به درآمدزایی سریعتر

احداث باغ گردو

در فرایند احداث باغ گردو و سرمایه‌گذاری برای پرورش این نهال تجاری همیشه اولین قدم‌ها سرنوشت ساز هستند. مسلما خرید نهال گردو از مراکز معتبر و مجوزدار مانند رویال نهال می‌تواند شانس شما را در داشتن رقم‌های سالم، عاری از آفات، بیماری، پربازده و با کیفیت ارتقا دهد. چنانچه تمایل به سرمایه‌گذاری در این زمینه و برداشت سودهای میلیاردی دارید می‌توانید با مراجعه به نهالستان بزرگ و تخصصی رویال نهال  و انتخاب نهال گردو ژنوتیپ و ....خریدی ایده‌آل و تضمین شده از نظر کیفیت و باردهی ۱۰۰ درصدی را با قیمت‌های معقولانه تجربه کنید. همین الان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰

برای اطلاعات بیشتر کافیست به سایت نهالستان رویال نهال مراجعه نمایید به همین منظور در گوگل رویال نهال را جستجو نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.