فاصله استانبول تا آنتالیا چقدر است

رپرتاژ آگهی: چرا که دانستن پاسخ این سوال برای شخصی که در ایران زندگی می‌کند هیچ سودی ندارد؛ اما شاید برایتان جالب باشد که سالانه هزاران ایرانی از استانبول به آنتالیا سفر می‌کنند و پاسخ این سوال برایشان مهم است. آنتالیا و استانبول دو شهر توریستی ترکیه محسوب می‌شوند و بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر دنیا دارند. گردشگران ایرانی نیز از طرفداران پر‌وپا‌قرص این شهرها محسوب می‌شوند.

بسیاری از افراد در سفر به استانبول تصمیم به بازدید از آنتالیا نیز می‌گیرند. فاصله این دو شهر را چگونه می‌توان طی کرد؟ آیا هواپیما، اتوبوس، قطار یا تاکسی به مقصد آنتالیا وجود دارد؟ در این مقاله قصد داریم فاصله استانبول تا آنتالیا را بررسی کنیم و به همه سوال‌ها در این زمینه پاسخ دهیم. اگر عازم سفر به ترکیه و بازدید از شهرهای استانبول و آنتالیا هستید، متن زیر برای شما نوشته شده است.

فاصله استانبول تا آنتالیا با هواپیما

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای طی کردن فاصله استانبول تا آنتالیا استفاده از هواپیما است. خطوط هوایی ترکیش و پگاسوس روزانه با بیش از ۲۰ پرواز در خدمت مسافران هستند. پروازهای پگاسوس معمولا قیمت پایین‌تری دارند و اقتصادی هستند. با مراجعه به هر دو فرودگاه استانبول می‌توانید به آنتالیا بروید. البته پروازها از فرودگاه صبیحا گوکچن در مقایسه با فرودگاه جدید استانبول قیمت پایین‌تری دارند.

فاصله هوایی بین استانبول و آنتالیا تقریبا ۴۶۱ کیلومتر است و پروازها حدود ۷۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشند. پس از رسیدن به فرودگاه آنتالیا می‌توانید با استفاده از تراموا خود را به اقصی نقاط شهر برسانید.

فاصله استانبول تا آنتالیا با قطار

فاصله استانبول تا آنتالیا با قطار

اگر می‌خواهید فاصله استانبول تا آنتالیا را با قطار طی کنید، یک سفر ترکیبی فوق‌العاده در انتظار شما خواهد بود. برای استفاده از قطارهای تندرو به مقصد آنتالیا ابتدا باید با اتوبوس به اسکی شهیر بروید. سپس سوار قطارهای پاموکاله اکسپرس شوید. این قطارها امکانات خوبی دارند و در مدت‌زمان پنج الی شش ساعت شما را به آنتالیا می‌رسانند. فاصله ریلی اسکی شهیر تا آنتالیا حدود 482 کیلومتر است. پس شما می‌توانید ابتدا با رزرو تور ترکیه به استانبول بروید سپس، با قطار به آنتالیا رفته تا با یک تیر دو نشان بزنید و از این شهر ساحلی هم دیدن کنید.

روشی دیگر برای طی مسافت استانبول تا آنتالیا، استفاده از قطارهای استانبول به مقصد قونیه است. پس از رسیدن به قونیه می‌توانید با اتوبوس خود را به آنتالیا برسانید. بهتر است یک روز پیش از سفر بلیط قطار را تهیه کنید. استانبول قطار مستقیم به مقصد آنتالیا ندارد؛ اما توسط این مسیرهای ترکیبی می‌توانید سفر هیجان‌انگیزی را تجربه کنید.

فاصله استانبول تا انتالیا با  اتوبوس

فاصله استانبول تا انتالیا با  اتوبوس

یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌ها برای سفر از استانبول به آنتالیا، اتوبوس است. چندین شرکت اتوبوسرانی، خدمات حمل‌ونقل مسافران از استانبول به آنتالیا و برعکس را برعهده دارند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به Metro Turizm و Isparta Petrol Turizm اشاره کرد. این اتوبوس‌ها بسیار مجهز هستند و صندلی‌های راحتی دارند. دسترسی به تنقلات، چای، قهوه، نوشیدنی غیر‌الکلی و شارژر موبایل در طول مسیر برای مسافران فراهم است.

فاصله استانبول تا آنتالیا زمینی روی نقشه حدود 698 کیلومتر است. اتوبوس‌ها این مسافت را در مدت‌زمان 12:30 الی 14 ساعت طی می‌کنند. این زمان به تعداد ایستگاه‌ها و میزان توقف اتوبوس‌های هر شرکت بستگی دارد. پس از رسیدن به ایستگاه اتوبوس آنتالیا می توانید با تراموا به مرکز شهر بروید.

فاصله استانبول تا آنتالیا با ماشین

بسیاری از افراد در سفر به استانبول ماشین کرایه می‌کنند. البته کرایه ماشین هزینه بالایی دارد و اصلا اقتصادی نیست. فاصله استانبول تا آنتالیا با ماشین حدود هشت ساعت است. البته این زمان به میزان ترافیک و مسیری که انتخاب می‌کنید نیز بستگی دارد. اگر از سفرهای جاده‌ای با ماشین لذت می‌برید، این روش را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در غیر این صورت می‌توانید از اتوبوس، هواپیما یا قطار استفاده کنید.

سفر ارزان به استانبول با آژانس مسافرتی دانیار سفر

سفر ارزان به استانبول با آژانس مسافرتی دانیار سفر

وقتی قصد سفر به ترکیه را دارید، چه چیزی بهتر از آن‌که بتوانید از دو شهر توریستی این کشور بازدید کنید و در عین حال، هزینه‌های سفر را کاهش دهید؟ از آنجا که بسیاری از گردشگران در سفر به استانبول، سری به آنتالیا نیز می‌زنند، در این مطلب فاصله استانبول تا آنتالیا را با استفاده از وسایل نقلیه مختلف بررسی کردیم. شما عزیزان می‌توانید با هواپیما، اتوبوس، قطار و ماشین از استانبول به آنتالیا بروید. فقط باید با توجه به بودجه و سلیقه خود، مناسب‌ترین روش را انتخاب کنید.

آژانس مسافرتی دانیار سفر به عنوان یکی از معتبرترین آژانس‌های برگزارکننده تور داخلی و خارج و تور استانبول ارزان با امکان پرداخت اقساطی، تاکنون توانسته لحظات خاطره‌انگیزی را برای مسافران زیادی رقم بزند. برای مشاهده همه تورها وارد صفحه اصلی مجموعه به نشانی danyarsafar شوید یا در صورت نیاز با شماره ۰۲۱۸۷۷۰۰۱۵۷ تماس بگیرید تا کارشناسان مجموعه شما را درباره شرایط و زمان برگزاری تورها راهنمایی کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.