جاذبه های گردشگری شیراز

رپرتاژ آگهی: شیراز شهری بزرگ در نیمه جنوبی کشور است که فاصله زیادی تا بسیاری از کلان‌شهرهای کشور دارد. در راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز، قصد داریم که آشنایی جامعی از این شهر به شما ارائه دهیم.

موقعیت جغرافیایی شیراز

شیراز به‌لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب غربی ایران پهناور واقع شده است. اطراف این شهر را رشته‌کوه‌های نسبتا بلندی احاطه کرده‌اند. شیراز از غرب به کوه دراک و از شمال به کوهستان بمو، سبزپوشان، 40 مقام و باباکوهی محدود شده است.

یکی از دغدغه‌های اصلی مسافرانی که قصد سفر به شیراز دارند، انتخاب وسیله نقلیه مناسب است. شما به‌عنوان یک مسافر، گزینه‌های متعددی پیش رو دارید. از هواپیما گرفته تا قطار، خودروی شخصی و اتوبوس. بله! رزرو بلیط اتوبوس و خصوصا بلیط اتوبوس vip همچنان بهترین گزینه است و علت آن را در ادامه به بحث می‌گذاریم.

جذابیت های سفر زمینی به شیراز با رزرو بلیط اتوبوس

اگر بلیط اتوبوس تهران شیراز دارید، در سفر زمینی خود از شهرهای قم، کاشان، اصفهان، شهرضا، آباده، شهر تاریخی ایزدخواست و شهر مرودشت گذر می‌کنید. این مسیر، خود می‌تواند یکی از لذت‌های سفر شما باشد. اگر شانس بیاورید و اتوبوس شما توقف‌های بین‌راهی داشته باشد، می‌توانید لحظاتی طولانی‌تر از هوا و دیدنی‌های این شهرها لذت ببرید. در غیر این صورت، حتی در گذرهای سریع باز هم تجربه دیدن شهرهای مختلف را هرچند کوتاه خواهید داشت.

رزرو بلیط اتوبوس تهران شیراز از کدام پایانه ها امکان پذیر است؟

با توجه به گسترش ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، درصورتی‌که مبدا حرکت شما تهران باشد، اتوبوس همه‌روزه از سرویس‌های زیادی از پایانه‌های فعال و مهم یعنی جنوب، غرب (آزادی) و شرق (بیهقی) صورت می‌گیرد. به‌لحاظ مسافت، فاصله بین تهران تا شیراز تقریبا معادل 930 کیلومتر است. البته مدت‌زمان سفر به شیراز با اتوبوس با خودروی شخصی متفاوت است.

مزایای رزرو بلیط اتوبوس در سفر به شیراز

حتما در مورد غنی‌بودن شیراز از جاذبه‌های تفریحی، طبیعی و تاریخی زیاد شنیده‌اید. اگر دوست دارید در طول اقامت خود از همه این جاذبه‌ها یا دست‌کم تعداد زیادی از آن‌ها بازدید کنید، احتمالا مجبورید بودجه بیشتری را برای خوش‌گذرانی‌های خود کنار بگذارید. پس بهتر نیست با خرید بلیط اتوبوس در هزینه‌های خود تا رسیدن به مقصد صرفه‌جویی کنید؟

اگر می‌خواهید بدون رانندگی، به صندلی خود تکیه داده و از تماشای زیبایی‌های مسیر لذت ببرید، اگر می‌خواهید دوستان جدیدی در اتوبوس پیدا کنید و از هم‌صحبتی با آن‌ها لحظات خوشی بسازید و اگر دوست دارید تجربه برخورداری از امکانات رفاهی و خدمات ویژه اتوبوس‌های جدید را به‌دست بیاورید، از همین حالا به فکر خرید بلیط خود باشید. همچنین با توجه به فروش بالای بلیط اتوبوس شیراز تهران شاید نیاز باشد این بلیط را پیش خرید کنید.

جاذبه های گردشگری شیراز و ماجراجویی در بهشت فارس

شیراز، شهر شعر و تاریخ و فرهنگ و از باارزش‌ترین مقاصد گردشگری ایران به‌حساب می‌آید. این پایتخت فرهنگی در کنار جاذبه‌های تاریخی چشمگیر و باغ‌های وسیع، موزه‌ها و گالری‌های متنوعی و متعددی دارد که برای گردشگران جذاب هستند. برای کسانی که قصد رزرو بلیط اتوبوس شیراز را دارند، خستگی در سفر معنا نخواهد داشت؛ چراکه آن‌ها از لحظه آغاز سفر تا زمان رسیدن به مقصد می‌توانند از زیبایی‌های مسیر نهایت لذت را ببرند. البته که لحظات شیرین و به‌یادماندنی سفر آن‌ها تازه در شیراز شروع می‌شود.

جاذبه‌هایی که در شیراز حتما باید از آن‌ها دیدن کنید، شامل حافظیه، سعدیه، حرم شاهچراغ، باغ ارم، باغ دلگشا، باغ جهان نما، باغ نارنجستان، باغ عفیف آباد، عمارت شاپوری، حمام وکیل، بازار وکیل، مسجد نصیرالملک، مسجد جامع عتیق، تخت جمشید، پاسارگاد، خانه زینت‌الملک، موزه هنر مشکین فام، موزه نظامی عفیف آباد، ارگ کریم خان و بی‌شمار تفرجگاه‌های دیگری است که می‌توانید در فهرست گشت‌وگذارهایتان قرار دهید.

چه زمانی برای رزرو بلیط اتوبوس به مقصد شیراز مناسب است؟

شیراز موقعیت جغرافیایی خاص دارد و در منطقه نیمه‌خشک با بارندگی‌های محدود قرار گرفته است. بااین‌حال، آب‌هوای این شهر معتدل بوده و میانگین آن در طول سال برابر با 18درجه سانتی‌گراد است. در بهار، هوای مطلوبی در شیراز جریان دارد که در ترکیب با عطر بهار نارنج، حال‌وهوایی بهشتی به این شهر بخشیده است. سردترین روزهای این شهر در ماه دی و گرم‌ترین روزهای آن را در ماه تیر تجربه خواهید کرد.

روزهای آخر شهریورماه هوای شیراز روبه‌خنکی می‌رود و تا آخر پاییز سفرهای زیادی به این شهر صورت می‌گیرد. پس اگر قصدتان برای رفتن به شیراز جدی است، از همین حالا یک برنامه‌ریزی مناسب داشته باشید.

رزرو بلیط اتوبوس با اسنپ تریپ در 3 سوت

در روزهای پرسفر سال‌های گذشته، زمانی که افراد برای خرید بلیط به پایگاه‌های مسافربری مراجعه می‌کردند، زمان و انرژی زیادی از آن‌ها صرف می‌شد و در نهایت با این جمله مواجه می‌شدند که: «بلیط فلان مقصد تمام شده است.»

امروز با اینترنتی‌شدن همه کارها، خرید بلیط اتوبوس هم ساده و راحت شد. اسنپ تریپ یکی از وبسایت‌های رزرو بلیط است که با تخفیف‌های جذاب و همیشگی، امکان انتخاب آسان صندلی، پشتیبانی 24 ساعته، امکان خرید اعتباری بلیط و فرایند راحت استرداد، به شما کمک می‌کند تا گام اول سفر را آسان‌تر بردارید.

جمع‌بندی

شیراز به‌عنوان پنجمین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران، به‌دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی و فرهنگی گردشگران زیادی را ترغیب می‌کند تا به آن سفر کنند. وجود شکوفه‌های بهارنارنج، شیراز را به بهشتی زمینی تبدیل می‌کند و قدم‌زدن در خیابان‌هایش، احساسی ناب و تکرارناشدنی برای شما رقم می‌زند.

اگر دوست دارید از لحظه شروع سفر خود تا لحظه‌ای که قدم به این شهر رویایی می‌گذارید، از دیدن جاذبه‌ها کیفور شوید، به فکر رزرو بلیط اتوبوس باشید و اگر دوست دارید سریع‌تر به مقصد برسید، راه‌های دیگری برای دسترسی به این شهر وجود دارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.