ارسال بار به شهرستان با اتوبوس به چه صورت است؟

رپرتاژ آگهی: امروزه ناوگان‌های مسافربری بهترین راه ارسال بار محسوب می‌شوند که در کمترین زمان ممکن بار را به مقصد مورد نظر ارسال می‌کنند. برای ارسال بار با اتوبوس باید به مسائلی مانند زمان حرکت اتوبوس، هزینه ارسال بار و ... دقت کنید.

روش های ارسال بار با اتوبوس به شهرستان

اتوبوس امروزه یکی از وسایل حمل و نقل پرطرفدار است که می‌توانید برای خرید بلیط اتوبوس به سایت های معتبر همچون سایت قاصدک 24 مراجعه کنید. همانطور که می‌دانید اتوبوس‌های مسافربری امکان حمل بار را تا وزن مشخصی به سراسر کشور فراهم کرده‌اند. امروزه ارسال بار با اتوبوس به شهرستان یکی از راه‌های مناسب، مقرون به صرفه و سریع است. روش‌های ارسال بار با استفاده از اتوبوس متفاوت است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

درب به ترمینال

درب به ترمینال

در این روش بسته مورد نظر شما توسط مسئولین حمل بار از درب منزل دریافت می‌شود و سپس بسته در ترمینال مقصد تحویل صاحب بار می‌گردد. در این روش تحویل گیرنده بار باید به ترمینال مراجعه کند و بسته مورد نظر را دریافت کند.

درب به درب

این روش آسان‌ترین راه برای ارسال بار به خصوص برای مواقع خاص است. در این روش بسته مورد نظر درب منزل فرستنده تحویل گرفته می‌شود و درب منزل گیرنده نیز تحویل داده خواهد شد. در این روش دیگر نیاز به مراجعه به ترمینال جهت دریافت و یا ارسال بار نیست و افراد به راحتی می‌توانند بار مورد نظر خود را به هر نقطه از ایران که تمایل دارند ارسال کنند.

ترمینال به ترمینال

در این روش همانطور که از نامش مشخص است فرستنده و گیرنده جهت ارسال و دریافت بار باید به ترمینال مراجعه کنند.

ترمینال به درب

در روش ترمینال به درب، فرستنده باید به ترمینال مراجعه کند و بار مورد نظر را جهت ارسال تحویل مسئولین بار دهد. زمانی که بار به ترمینال مقصد برسد مسئولین بار، بسته را در درب منزل گیرنده تحویل می‌دهند.

هزینه ارسال بار با اتوبوس

هزینه ارسال بار با اتوبوس

همانطور که گفته شده ارسال و تحویل بار توسط باربری اتوبوس امروزه بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. در زمان ارسال بار پارامترهای مختلفی بر هزینه بار با اتوبوس نقش دارند. از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار در تخمین و تعیین هزینه باربری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان مسافت و فاصله دو شهر یا شهرستان از یکدیگر

  • وزن کالا

  • سایز کالا

  • میزان ظرافت کالا و نحوه بسته بندی (کالاهای ظریف مانند چینی، بلور، کریستال و ... لازم است که با بسته بندی های خاص به دلیل ظرافتی که دارند، آماده و ارسال شوند.)

به طور کلی هزینه ارسال بار به شهرستان شامل هزینه ماشین به شهرستان، دستمزد کارگر، تعداد کارگر، کارگر بارچین، هزینه بیمه، هزینه بسته‌بندی و ... می‌شود. علاوه بر ارسال بار از طریق اتوبوس مسافران نیز می‌توانند به مقدار مجاز، نفری 20 کیلوگرم بار با خود به مقصد ببرند.

محاسبه آنلاین هزینه باربری با اتوبوس

یکی از روش‌های مقرون به صرفه که امروزه خریداران و فروشنده‌ها برای ارسال کالا و مرسوله‌های پستی انتخاب می‌کنند ارسال از طریق اتوبوس است. این روش ارسال بار در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است به طوری که شرکت‌های پست و شرکت‌های بیمه آن را به مشتریان پیشنهاد می‌کنند. این روش مختص مشتریانی است که برای دریافت مرسوله پستی خود عجله دارند. امروزه خوشبختانه امکانی فراهم شده است که مشتریان قبل از ارسال بار میزان هزینه باربری را تخمین بزنند. برای این منظور شرکت پستی از طریق دو روش ثبت نام در سایت و اپلیکیشن امکان ثبت و ارسال کالا و مرسوله پستی را برای مشتریان محترم فراهم کرده است.

برای محاسبه آنلاین هزینه باربری با اتوبوس کافی است وارد اپلیکیشن شوید و سپس پس از انتخاب نوع کالا، وزن، سایز کالا و ... هزینه تقریبی ارسال بار برای شما نمایش داده می‌شود. قابل توجه است که مانند تمامی روش‌های ارسال بار، در روش ارسال بار از طریق اتوبوس مواردی مانند وزن و حجم مرسوله، مسافت مبدا و مقصد و همچنین خدماتی مانند بیمه و بسته بندی تعیین کننده هزینه نهایی ارسال بار به شهرستان است.

مزایای حمل بار با اتوبوس

مزایای حمل بار با اتوبوس

همانطور که تهیه بلیط اتوبوس یکی از راه‌های مقرون به صرفه برای مسافرت است، ارسال بار از طریق اتوبوس نیز نسبت به روش‌های دیگر موجب صرفه‌‌جویی در زمان و هزینه خواهد شد. از مزایای ارسال بار از طریق اتوبوس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ارسال یا دریافت بار از این طریق بسیار آسان است و نیازی به گذراندن مراحل پیچیده ندارد.

  2. پیگیری آنلاین وضعیت کالای ارسال شده

  3. محاسبه آنلاین هزینه باربری با اتوبوس

  4. اطمینان کامل از نحوه نگهداری و ارسال بار (بار شما با بسته بندی مناسب بدون کوچکترین آسیب به ترمینال مقصد مثلا یکی از پایانه های مسافربری تهران خواهد رسید.)

چه بارهایی امکان ارسال با اتوبوس را ندارند؟

ارسال بار با اتوبوس نیز دارای قوانین خاصی است. در این میان بارهایی وجود دارند که امکان ارسال از طریق اتوبوس را ندارند که شامل موارد زیر است:

  • مرسولات بالاتر از 40 کیلوگرم

  • مواد غذایی بودار یا فاسد شدنی

  • مواد مخدر، اسلحه، کالای قاچاق

  • محموله های غیربهداشتی و عفونت زا (جنازه، احشام مرده یا حیوانات زنده)

  • اجناس غیرمجاز، چک، وجه نقد، اوراق بهادار (مسئولیت نگهداری از آن به عهده شرکت اتوبوسرانی نخواهد بود)

  • موارد خطرناک مندرج در آیین نامه حمل و نقل

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.