هر آنچه درباره قیمت زعفران عمده باید بدانید!

رپرتاژ آگهی:  ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران جهان است و بخش عمده‌ای از این محصول ارزشمند را به کشورهای مختلف جهان صادر می‌کند. معمولاً زعفران عمده برای صادرات و همچنین برای مصارف عمده در رستوران‌ها و شرکت‌های تولید مواد غذایی و آرایشی بهداشتی استفاده می‌شود. عوامل مختلفی بر قیمت و خرید زعفران عمده اثر می‌گذارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

عوامل مؤثر بر قیمت زعفران

زعفران یکی از ادویه‌ها و محصولات کشاورزی بسیار ارزشمند است که به دلیل ارزش بالا لقب طلای سرخ را بر آن نهاده‌اند. به دلیل قیمت بالای زعفران این محصول معمولاً به‌صورت گرمی یا مثقالی به فروش می‌رسد که البته این مورد برای مصارف خانگی است. برای مصارف عمده مانند رستوران‌ها، هتل‌ها، صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی خرید زعفران عمده انجام می‌شود. به‌طورکلی عوامل مؤثر بر قیمت زعفران عمده یا غیر عمده عبارت‌اند از:

1. نوع زعفران

مانند هر محصول دیگر، زعفران نیز از نظر کیفیت انواع مختلف دارد و مشخص است که نوع محصول تأثیر زیادی بر قیمت روز زعفران دارد. دراین‌بین زعفران‌های نگین و سوپر نگین از بهترین انواع زعفران بوده و به خارج از کشور صادر می‌شوند. این دو نوع زعفران به دلیل کیفیت بالا قیمت بالاتری داشته و معمولاً به‌صورت عمده به خارج از کشور صادر می‌شوند.

2. میزان خرید زعفران

از دیگر عوامل اثرگذار بر قیمت زعفران میزان خرید است. مشخص است که هرچقدر میزان زعفران خریداری شده بیشتر باشد قیمت واحد آن کمتر خواهد بود. به همین دلیل خرید زعفران عمده برای خریدارانی که مصرف آن‌ها بالا است به‌صرفه‌تر خواهد بود؛ زیرا قیمت زعفران عمده در مقایسه با قیمت غیر عمده بسیار اقتصادی است.

3. شهر محل تولید

شهر قائن را می‌توان مادر و زادگاه اصلی زعفران دانست. زعفران قائنات یکی از بهترین انواع زعفران در ایران و جهان است و بسیاری از خریداران متعصب برای خرید زعفران اصل روی محصول قائن تأکید می‌کنند. باتوجه‌به ارزش بالای زعفران و سودآوری این محصول علاوه بر شهر قائن در بسیاری دیگر از شهر‌های ایران این محصول تولید می‌شود. البته علاوه بر شهر قائن در شهرهای دیگر استان خراسان مانند مشهد و تربیت حیدریه نیز محصول زعفران توسط کشاورزان تولید می‌شود.

شهر محل تولید زعفران نیز از دیگر عوامل اثرگذار بر قیمت زعفران عمده یا غیر عمده است. با خرید زعفران عمده برای واحدهای غذایی و صنایع مرتبط می‌توان به میزان زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد. فروشندگان معتبر زعفران مانند شرکت زعفرانیه، با خرید زعفران اصل از برترین تولیدکنندگان آن را به‌صورت عمده یا در بسته‌بندی‌های گرمی و مثقالی بسیار شکیل عرضه می‌کنند.

زعفران زعفرانیه و پک هدایای زعفران

4. قیمت نهاده ‌های کشاورزی

خرید زعفران اصل از اولویت‌های کسانی است که به کیفیت اهمیت می‌دهند. قیمت نهاده‌های کشاورزی مانند محصولات مراقبتی مختلف و مواد کنترل آفات و دفع آنان از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت زعفران عمده یا غیر عمده است. به طور معمول قیمت روز زعفران مزارعی که کار کشت و برداشت محصول را به‌صورت صنعتی و استفاده از تجهیزات مدرن انجام می‌دهند مناسب‌تر است.

5. میزان تولید زعفران

میزان تولید محصول زعفران نیز از دیگر متغیرهای تعیین‌کننده قیمت زعفران عمده است. درصورتی‌که میزان تولید زعفران و عرضه آن کمتر از تقاضای بازار باشد قیمت عمده زعفران نیز افزایش خواهد داشت. عوامل جوی مانند سرما و خشکسالی می‌تواند به محصول آسیب زده و میزان تولید کاهش یابد. تمام این عوامل منجر به افزایش قیمت روز زعفران خواهد شد.

6. نوسانات ارزی

زعفران یک محصول صادراتی بسیار ارزشمند است و به‌صورت عمده صادر می‌شود. بازار جهانی در هر لحظه با نوسانات نرخ ارز روبه‌رو بوده و این تغییرات بر قیمت تمام محصولات و از جمله قیمت زعفران عمده اثر می‌گذارد. همچنین هزینه‌هایی مانند بسته‌بندی، حمل‌ونقل، بازاریابی و ارسال کالا نیز متأثر از نوسانات ارز بوده و بر قیمت روز زعفران اثر می‌گذارند. گرچه این فاکتور بیشتر برای خریداران خارجی ملموس‌تر است؛ ولی برای مصرف‌کنندگان داخلی نیز که به دنبال خرید زعفران اصل هستند بی‌اثر نخواهد بود.

7. فروشندگان زعفران

شاید در نگاه اول این موضوع چندان موردتوجه قرار نگیرد؛ ولی فروشندگان زعفران نیز از دیگر فاکتورهای اثرگذار بر قیمت زعفران عمده هستند. به دلیل ارزش اقتصادی بالایی که زعفران دارد افراد زیادی به‌عنوان واسطه و فروشنده زعفران فعالیت می‌کنند. برای خرید عمده زعفران باکیفیت و با قیمت مناسب بهتر است آن را از فروشگاه‌های معتبر مانند فروشگاه زعفرانیه تهیه کنید. زعفرانیه یکی از فعالان مهم در خریدوفروش زعفران است که محصولی با بهترین کیفیت را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

8. قوانین و مقررات بازار

در برخی مواقع سیاست‌های گمرکی و صادراتی، خرید تضمینی زعفران، جوایز صادراتی و حتی مسائل مالیاتی بر بازار زعفران و قیمت زعفران عمده تأثیر می‌گذارد. همچنین تعرفه‌های گمرکی کشورهای خریدار زعفران نیز از دیگر قوانینی است که بر قیمت عمده زعفران اثر می‌گذارد.

9. شرایط جوی، قیمت زمین و دسترسی به آب

عوامل دیگری مانند شرایط جوی، خشکسالی، ارزش زمین کشاورزی و میزان دسترسی کشاورزان به آب همگی نقش مؤثری در قیمت خرید زعفران اصل دارند. باوجوداینکه پیاز زعفران به آب کمی نیاز دارد؛ ولی خشکسالی در مواردی می‌تواند موجب کاهش محصول و درنتیجه افزایش قیمت خرید زعفران اصل شود.

سرما و یخ‌زدگی پیاز زعفران موجب آسیب آن شده و درنتیجه میزان عرضه زعفران کاهش و قیمت افزایش می‌یابد. همچنین قیمت و ارزش زمینی که محصول در آن به عمل می‌آید نیز فاکتور دیگری برای تعیین قیمت زعفران عمده است؛ زیرا خاک این زمین‌ها مرغوبیت بالایی داشته و محصولی باکیفیت در آن‌ها تولید می‌شود.

10. میزان عرضه توسط کشورهای رقیب

به دلیل ارزش اقتصادی زعفران و افزایش تقاضای بازار جهانی، کشورهای دیگری نیز وارد این عرصه شده و بخشی از بازار زعفران را گرفته‌اند. این امر موجب می‌تواند سهم ایران را کاهش داده و ایران در زمینه صادرات زعفران با چالش‌های جدی و رقابت فشرده روبرو شده است. این عوامل می‌تواند موجب نوساناتی در قیمت زعفران عمده شود.

زعفران زعفرانیه و پک هدایای زعفران

نکات مهم هنگام خرید زعفران عمده

همان‌طور که گفته شد خرید زعفران عمده در مقایسه با زعفران مثقالی و گرمی مناسب‌تر است. یکی از نکات مهم هنگام خرید زعفران اصل عمده این است که علاوه بر توجه به قیمت زعفران عمده باید محصولی که به شما تحویل می‌دهند دقیقاً مشابه زعفرانی باشد که به‌عنوان نمونه محصول به شما نشان‌داده‌شده است. در مواردی خلاف این موضوع اتفاق افتاده و خریدار متضرر می‌شود. شرکت زعفرانیه در راستای تعهد شغلی خود و احترام به حقوق مصرف‌کنندگان محصولی اصل و باکیفیت را عرضه می‌کند.

مزایای خرید زعفران عمده در مقایسه با زعفران گرمی/ مثقالی

خرید زعفران اصل به‌صورت عمده مناسب کسب‌وکارهای بزرگ است و برای مصارف خانگی به‌صورت گرمی یا مثقالی خریداری می‌شود. مهم‌ترین مزایای خرید زعفران عمده عبارت‌اند از:

  • قیمت مناسب به دلیل عدم نیاز به بسته‌بندی مخصوص زعفران مثقالی

  • سالم‌تر ماندن رشته‌های زعفران به دلیل فله‌ای و عمده بودن و درنتیجه حفظ کیفیت

خرید زعفران عمده از شرکت های معتبر

در هنگام خرید زعفران عمده باید دقت داشت که کالایی که به شما عرضه می‌شود دقیقاً مشابه نمونه‌ای باشد که قبلاً امتحان کرده‌اید. شرکت زعفرانیه از فروشندگان معتبر زعفران، بهترین نوع زعفران را از کشاورزان خریداری کرده و آن را با قیمت مناسب بازار به مشتریان عرضه می‌کند. جهت تهیه محصولات این شرکت به سایت zafferanieh مراجعه کنید و یا با شماره های ٠٢١۴۴۵۲۹۸۰۶ | ٠٢١۴۴۵۰۸۵۰۷ تماس بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.