لوله پنج لایه نیوپایپ: انتخابی هوشمند برای ساختمان‌های مدرن

رپرتاژ آگهی: لوله‌های پنج‌لایه نیوپایپ از جدیدترین نسل لوله‌های تولیدشده و کاربردی در صنعت ساختمان هستند. این لوله‌های جدید و مدرن همان‌طور که از نام آنها پیداست، دارای 5 لایه بوده و از ترکیب فلز و پلیمر تولید شده‌اند که ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در آن‌ها ایجاد کرده است؛ به‌طوری‌که امروزه کاربرد بسیار گسترده‌ای در ساختمان‌سازی دارند و سهم زیادی از فروش بازار لوله و اتصالات را به خود اختصاص داده‌اند.

به دلیل اهمیت بسیار زیادی که لوله‌کشی صحیح و اصولی در آسایش ساکنین یک ساختمان دارد، در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از بهترین لوله‌های موجود در بازار یعنی لوله پنج لایه نیوپایپ بپردازیم.

تعریف لوله پنج لایه

لوله پنج لایه که در این مقاله قرار است به معرفی آن بپردازیم، از 5 لایه تشکیل شده است. این 5 لایه شامل یک‌لایه آلومینیوم، دولایه چسب و دولایه پلیمر می‌گردد. لایه آلومینیوم به‌عنوان لایه مرکزی به شمار می‌رود که توسط دو لایه چسبی به لایه‌های پلیمری در دو طرف متصل می‌گردد.

اهمیت لوله کشی در ساختمان

هیچ‌یک از ما نمی‌توانیم بیشتر از چند ساعت در روز بدون آب دوام بیاوریم. در واقع بسیاری از فعالیت‌های روزانه ما در 24 ساعت شبانه روز همچون آشپزی، استفاده از حمام و سرویس بهداشتی، شست‌وشو و غیره به آب وابسته است و این موضوع نشان‌دهنده‌ی اهمیت بسیارزیاد لوله‌کشی آب در ساختمان‌هاست. بنابراین لازم است در شبکه لوله‌کشی ساختمان از همان ابتدای کار از لوله‌های باکیفیت و مرغوب استفاده کنید تا هیچگاه دچار مشکل نشده و نیاز به عملیات تأسیساتی نداشته باشید.

معرفی لوله پنج لایه نیوپایپ

لوله‌های پنج‌لایه در برندهای متفاوتی تولید می‌شوند که یکی از بهترین آن‌ها برند معروف نیوپایپ است. نیوپایپ یکی از برندهای صنعتی شرکت گیتی پسند است که با استفاده از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت، به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده لوله‌های پنج‌لایه در ایران به شمار می‌رود.

این محصول دارای ویژگی‌های گوناگونی همچون دوام و عمر زیاد، مقاومت بالا در برابر خوردگی و تنوع در اتصالات است که آن را به یکی از محصولات پرکاربرد صنعت ساختمان‌سازی ایران تبدیل کرده است. برتری این برند را می‌توان ناشی از تجربه طولانی و قدمت بسیار زیاد برند نیوپایپ در زمینه تولید لوله پنج لایه و همچنین استفاده از بهترین مواد در ساختار لوله‌ها دانست.

مزایای لوله پنج لایه نیوپایپ

چرا استفاده از لوله‌های پنج‌لایه نیوپایپ در سیستم لوله‌کشی ابنیه پیشنهاد می‌شود؟ زیرا به‌کارگیری این لوله‌ها مزایای بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دوام و طول عمر بالا

به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی، رسوب‌گذاری و نیز تغییرات دمایی، این لوله‌ها طول عمر و دوام زیادی دارند.

انعطاف‌پذیری بالا

لوله پنج لایه نیوپایپ بسیار منعطف است و در نتیجه نصب و عبور آن از مسیرهای پیچیده در صورت نیاز، بدون دشواری و بسیار آسان خواهد بود.

عایق حرارتی بالا

این لوله‌ها به عنوان عایق حرارتی عمل می‌کنند و به همین دلیل منجر به کاهش اتلاف حرارتی و بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌شوند.

مقاومت در برابر فشار

لوله‌های پنج‌لایه نیوپایپ در برابر فشار بسیار مقاوم‌اند و تغییر شکل نمی‌دهند.

سازگاری با محیط زیست

لوله‌های پنج‌لایه تولید شده در برند نیوپایپ قابل بازیافت‌اند و هیچ‌گونه ماده مضر و آسیب‌رسانی برای طبیعت تولید نمی‌کنند.

نصب آسان و سریع

این لوله‌ها به‌راحتی نصب می‌شوند و در نتیجه زمان و هزینه‌های اجرای پروژه کاهش می‌یابد.

کاربردهای لوله پنج لایه نیوپایپ

در ادامه برخی از کاربردهای لوله پنج‌لایه نیوپایپ را شرح می‌دهیم:

سیستم‌های گرمایش از کف

به دلیل داشتن ویژگی‌هایی همچون وزن ناچیز، انعطاف‌پذیری، مقاومت دمایی بالا و غیره، این لوله‌ها بهترین گزینه برای استفاده در سیستم‌های گرمایش از کف هستند.

سیستم‌های رادیاتور

استفاده از لوله پنج‌لایه نیوپایپ در سیستم‌های رادیاتوری باعث بهبود عملکرد آن‎ها می‌شود.

سیستم‌های آب سردوگرم

برای انتقال آب سردوگرم در سیستم لوله‌کشی، لوله‌های پنج‌لایه نیوپایپ دارای کاربرد بسیار گسترده‌ای هستند.

سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی

در سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی نیز از لوله‎‌های پنج‌لایه نیوپایپ به دلیل مقاومت بالا استفاده می‎شود.

مقایسه لوله پنج لایه با سایر لوله ها

در این قسمت از مقاله قصد داریم لوله‌های پنج‌‌لایه را به لحاظ پارامترهای متفاوت با سایر لوله‌ها مقایسه کنیم:

مقایسه با لوله‌های مسی

لوله‌های مسی نسبت به لوله‌های پنج‌لایه وزن بیشتری دارند. زودتر دچار زنگ‌زدگی و رسوب‌گذاری می‌شوند و در نتیجه می‌توان گفت عمر و دوام کمتری دارند. لوله‌های پنج‌لایه نسبت به لوله‌های مسی آسان‌تر نصب می‌شوند و قیمت آن‌ها نیز کمتر است.

مقایسه با لوله‌های پلی‌اتیلن

لوله‌های پلی‌اتیلن نسبت به لوله‌های پنج‌لایه مقاومت کمتری در برابر دما و فشار از خود نشان می‌دهند. همچنین انعطاف‌پذیری کمتری نیز دارند.

مقایسه با لوله‌های پی‌وی‌سی

لوله‌های پی‌وی‌سی تا حدی نسبت به لوله‌های پنج‌لایه مقاومت بیشتری در برابر دما و مواد شیمیایی دارند.

C:\Users\rayangostar\Desktop\5laye1.jpg

مراحل نصب لوله پنج لایه

مراحل نصب لوله پنج لایه به شرح زیر است:

آماده‌سازی

ابتدا لازم است تمامی ابزار موردنیاز همچون لوله‌ها، ابزار برش، ابزار اندازه‌گیری، چسب و غیره را آماده کنید. سپس نقطه‌ای که قرار است لوله‌ها در آن نصب شوند را به‌دقت اندازه‌گیری نموده و به طور عمودی و صاف لوله‌ها را برش بزنید.

نصب

سپس اتصالات لوله را متناسب با نوع لوله بیابید و فرایند نصب را انجام دهید. روش‌های مختلفی برای نصب لوله‌های پنج‌لایه وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اتصالات پرسی، کلمپی و کوپلی اشاره کرد.

عایق‌بندی

بهتر است لوله‌های پنج‌لایه عایق‌بندی شوند تا از تأثیر دما و رطوبت بر آن‌ها جلوگیری گردد. عایق‌بندی باید با پوشش مناسب صورت گیرد.

نکات مهم در انتخاب و استفاده از لوله پنج لایه

برای استفاده از لوله پنج‌لایه به موارد زیر توجه داشته باشید:

انتخاب لوله مناسب

دقت کنید که لوله پنج‌لایه‌ای متناسب با نوع کاربرد و موقعیت به‌کارگیری آن انتخاب نمایید.

اتصالات مناسب

از اتصالاتی که برای لوله‌های پنج‌لایه مناسب‌اند می‌توان به اتصالات کوپلی، پرسی و کلمپی اشاره کرد که باید بر اساس سازگاری با نوع لوله انتخاب گردند.

استانداردها و گواهینامه‌ها

لوله‌های پنج لایه نیوپایپ دارای استانداردهای لازم ملی و بین‌المللی همچون موارد زیر می‌باشد:

  • استاندارد ملی ایران

  • پروانه بهداشتی از سازمان غذا و دارو

  • استاندارد مدیریت آزمایشگاهی ISO/IEC 17025 : 2017

  • گواهینامه‌های فنی عملکرد محصول از سازمان تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

  • استاندارد ASTM F-1281 آمریکا

  • گواهینامه‌های IQNet

  • گواهینامه‌های DQS آلمان و دیگر نهادهای معتبر

نتیجه‌گیری

همان‌طور که از این مقاله دریافتیم امروزه استفاده از لوله‌های 5 لایه به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها در صنعت ساختمان‌سازی مدرن گسترش یافته‌اند واین روند در سال‌های آینده نیز افزایش خواهد یافت.

در بین برندهای تولیدکننده لوله‌های پنج‌لایه، نیوپایپ یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. لوله نیوپایپ به دلیل کیفیت مواد اولیه‌ای که در ساخت آن استفاده می‌شود در بین رقبای خود دارای دوام بیشتری است. این نوع لوله عایق حرارتی بوده و علاوه بر انعطاف‌پذیری، مقاومت زیادی در برابر گرما و فشار دارد. شما عزیزان می‌توانید با خیال راحت از لوله‌های پنج‌لایه نیوپایپ در سیستم لوله‌کشی خود استفاده کنید تا نگران هزینه‌های تعمیر و مشکلات لوله پنج‌لایه نباشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.