تایید ETF بیت کوین چه تاثیری بر قیمت بیت کوین خواهد داشت؟

رپرتاژ آگهی: در این مقاله نوبیتکس مگ بررسی خواهیم کرد که تایید  ETF بیت کوین چه معنایی برای بازار ارز دیجیتال خواهد داشت و آیا می‌تواند قیمت بیت کوین را به آنچه سرمایه‌گذاران رویایش را در سر می‌پروراند، برساند؟

مروری بر مفهوم ETF بیت کوین

پیش از آنکه تاثیر ETF بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال و قیمت بیت کوین رابررسی کنیم، بد نیست که  ETF بیت کوین را تعریف کنیم. به زبان ساده  ETF بیت کوین یک نوع صندوق سرمایه‌گذاری متناظر با بیت کوین است. سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون اینکه درگیر پیچیدگی‌ها و الزامات خرید بیت کوین، مانند پیدا کردن کیف پول رمزارز مناسب، صرافی معتبر ارز دیجیتال، نگهداری کلید خصوصی و … شوند، در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند؛ اما این مسئله چه اهمیتی دارد؟ در حال حاضر انواع روش برای خرید بیت کوین وجود دارد پس ETF بیت کوین چه امکان ویژه و تازه‌ای اضافه خواهد کرد؟

این سوال پاسخ‌های متعددی دارد و شاید مهم‌ترین آن است که برای سرمایه‌گذاران ثروتمند، بیت کوین به خاطر ماهیت فعلی، سرمایه‌گذاری امنی نیست؛ اما زمانی که به عنوان یک صندوق قابل معامله بتوان آن را خرید و فروش کرد، طبیعتا تحت نظارت و تایید مقامات مالی قرار خواهد داشت و باید مطابق با این قوانین عمل کند. این مسئله اعتماد کافی برای ورود این سرمایه‌گذاران را جلب خواهد کرد. 

چرا تایید ETF بیت کوین برای سرمایه‌گذاران اهمیت بسیاری دارد؟

در حال حاضر ETF بازار آتی بیت کوین در ایالات متحده مشغول به کار است، آنچه در حال حاضر بازار به انتظار آن نشسته، تایید ETF اسپات بیت کوین در آمریکاست. این مسئله به این معنی است که سرمایه‌گذاری در بیت کوین در آمریکا کاملا قانونی خواهد بود. این نکته به افزایش محبوبیت و پذیرش بیت کوین در جهان منجر خواهد شد. علاوه بر این مسئله، تایید ETF بیت کوین در آمریکا مزایای زیر را نیز به همراه خواهد داشت.

دسترسی آسان به بازار بیت کوین: یادگیری اصول اولیه تکنولوژی بلاکچین چندان کار ساده‌ای نیست. افراد بسیاری که حتی در دیگر بازارهای مالی فعال هستند، به خاطر پیچیدگی بازار ارز دیجیتال هنوز در آن سرمایه‌گذاری نکرده‌اند. ETF بیت کوین فرصت سرمایه‌گذاری را برای این افراد فراهم خواهد کرد.

تنوع سبد سرمایه‌گذاری: وجود بیت کوین در سبد سرمایه‌گذاری به افراد این امکان را می‌دهد تا از نوسانات آن بهره ببرند. 

چهارچوب قانونی: همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم ETF بیت کوین تحت نظارت قانون قرار دارد و معمولا مطابق با قوانین بازار مالی عمل می‌کند. این مسئله منجر به افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران می‌شود. 

تاثیر تایید ETF بیت کوین بر قیمت بیت کوین به چه شکل است؟

تاثیر تایید ETF بیت کوین بر قیمت بیت کوین به چه شکل است؟

با وجود هیجان بسیار زیادی که برای تایید ETF بیت کوین در بازار وجود دارد، تحلیلگران هنوز بر سر تاثیرات این رویداد بر قیمت بیت کوین به اتفاق نظر نرسیده‌اند. هرچند که برخی کارشناسان با اشاره به زیر سوال بردن تمرکز زدایی در اصل  ETFها، به طور کلی چندان با این ایده موافق نیستند. 

برخی از تحلیلگران معتقدند که در حال حاضر تاثیرات مستقیم تایید  ETF بیت کوین بر قیمت این ارز دیجیتال، بیش از حد خوشبینانه است. با این وجود نمی‌توان منکر تاثیر بسیار زیاد این رویداد بر بازار ارزهای دیجیتال شد. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که حتی اگر  ETF بیت کوین بلافاصله توجه زیادی جلب نکند، مطابق با الگوی طلا، در دراز مدت تاثیر خود را نشان خواهد داد. 

در واقع برخی از تحلیلگران با مقایسه تایید  ETF بیت کوین با  ETF طلا به دنبال تکرار این روند هستند. بد نیست بدانید  ETF طلا 8 سال پس از راه‌اندازی منجر به 4 برابر شدن قیمت طلا شد.

هرچند بهتر است فراموش نکنیم که به طور کلی پیش از هر چیز  ETF بیت کوین دو دغدغه اصلی بیت کوین در جهان را بهبود خواهد داد. مشروعیت قانونی و پذیرش عمومی نگرانی‌هایی است که طلا به هیچ عنوان با آن دست و پنجه نرم نمی‌کرد. با توجه به این ممکن است تاثیر ETF بیت کوین بر قیمت این ارز دیجیتال با طلا و روند طی شده آن قابل مقایسه نباشد. 

به هر صورت به ندرت می‌توان در بازارهای مالی مخصوصا بازار ارزهای دیجیتال به یک  پاسخ قطعی رسید و تنها آینده می‌تواند به تمامی این جواب‌ها دسترسی داشته باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.