افزایش دوباره سود صندوق لبخند فارابی به 28.8 درصد

رپرتاژ آگهی: «لبخند» یک صندوق درآمد ثابت از نوع قابل‌معامله‌(ETF) بوده و به‌راحتی می‌توان واحدهای آن را از طریق سامانه معاملاتی تمامی کارگزاری‌ها خریداری کرد.

لبخند، بالاتر از تمام بازارها

اگر ابتدای سال ۱۴۰۲ از کارشناسان در رابطه با دارایی برنده در پایان سال ۱۴۰۲ سوال می‌شد، شاید کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد بازدهی صندوق‌های درآمد ثابت از سایر دارایی‌ها بالاتر باشد. با توجه به جهش قیمت ارز و تورم در سال گذشته، تعداد قابل‌توجهی از کارشناسان اقتصادی سال ۱۴۰۲ را سال بازدهی دارایی‌های پررریسک مثل ارز، سهام و طلا می‌دانستند.

اما همواره باید به این نکته توجه داشت که در بازارهای مالی عدم قطعیت وجود دارد و بهتر است از ابزارهایی مانند صندوق درآمد ثابت برای مدیریت ریسک در سرمایه‌گذاری‌ها استفاده کرد. در حقیقت، از ابتدای سال تا به امروز بازدهی سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی مانند سکه طلا و دلار منفی بوده و شاخص کل بورس نیز تنها موفق به بازدهی حدودا ۱۰ درصدی شده است. در طرف مقابل، صندوق «لبخند فارابی» موفق شده بازدهی بدون ریسک معادل سالانه ۲۸/۸ درصدی را برای سرمایه‌گذاران خود محقق کند. 

چرا سرمایه‌گذاری در لبخند فارابی؟

صندوق قابل معامله لبخند به عنوان یک گزینه مطمئن و کم‌ریسک می‌تواند برای تمامی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران مناسب باشد. ترکیب دارایی «لبخند فارابی» را اوراق با درآمد ثابت مانند اخزا، اجاره، مشارکت و تامین مالی تشکیل داده و بازدهی این اوراق تضمین‌شده و روزشمار است. 

در حقیقت، صندوق‌های درآمد ثابت برای سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز که قصد دارند بازدهی بالاتری از بانک داشته باشند، انتخاب مطلوبی است. همچنین، دسته‌ای از سرمایه‌گذاران که دارای تحمل ریسک میانه هستند نیز می‌توانند برای مدیریت ریسک پرتفوی خود، بخشی از سرمایه‌شان را به صندوق لبخند اختصاص دهند. لازم به ذکر است در روزهای تعطیل هم به صندوق «لبخند فارابی» سود روزشمار تعلق می‌گیرد و این مزیت می‌تواند برای معامله‌گران روزانه در روزهای تعطیل بورس و تعطیلات رسمی امتیاز مثبتی تلقی باشد. از جمله مهم‌ترین مزایای صندوق درآمد ثابت «لبخند فارابی» می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

. سود روزشمار ۲۸/۸ درصدی(سالانه)

. نقدشوندگی بالا و بازارگردانی با کیفیت

. معاف از مالیات و بدون نرخ شکست سرمایه

. قابل معامله در تمامی کارگزاری‌های بورس با جستجوی نماد «لبخند»

صندوق ETF لبخند فارابی از جمله صندوق‌های درآمد ثابتی است که دارای پرداخت سود به صورت ماهانه نبوده و سود آن به صورت روزشمار به اصل سرمایه افزوده می‌شود. از این‌رو سود صندوق «لبخند فارابی» به صورت مرکب دریافت می‌شود و سرمایه‌گذار می‌تواند با فروش واحدهای صندوق وجه حاصل از فروش را به حساب بانکی خود انتقال دهد. لازم به ذکر است مشتریان کارگزاری فارابی می‌توانند از طریق معاملات شبانه‌روزی فارابیکسو هلیوم در هر ساعت از شبانه‌روز و حتی روزهای تعطیل هم سفارش خرید لبخند را ثبت کنند و اگر به وجه حاصل از فروش آن نیاز داشتند نیز از طریق پی‌فست(سامانه پرداخت فوری وجه فارابی) نسبت به دریافت وجه مورد نظرشان اقدام کنند.

نحوه سرمایه‌گذاری در «لبخند فارابی»

برای سرمایه‌گذاری و خرید واحدهای این صندوق می‌توانید در سامانه معاملاتی کارگزاری خود طی روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۵ نماد «لبخند» را جستجو کنید. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر نیز می‌توانید از طریق شماره تلفن ۱۵۶۱ (بدون نیاز به پیش‌ شماره) با کارشناسان فارابی به صورت شبانه‌روزی در ۷ روز هفته در ارتباط باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.