اقتصادی ترین راه اقامت در سفرهای طولانی

رپرتاژ آگهی: افراد زیادی وجود دارند که برای ماجراجویی و گشت‌وگذار در مناطق مختلف داخل یا خارج از کشور مدت طولانی را در سفر سپری می‌کنند که برنامه‌ریزی مناسب در خصوص هزینه‌ها برای آن‌ها بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

چگونه در هزینه‌های سفر طولانی‌مدت خود صرفه‌جویی کنیم؟

شروع یک سفر طولانی نیازمند صرف زمان و دقت بالایی برای برنامه‌ریزی درباره انتخاب مقصد و پرداخت هزینه‌های مختلف است که اگر بخواهید مسافرتی اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید باید نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

با توجه به مقصد مورد نظر هزینه‌ها را برآورد کنید

اینکه شما برای سفر طولانی خود مقصدهای داخلی یا خارجی را انتخاب کنید می‌تواند روی تعیین هزینه نهایی بسیار تاثیرگذار باشد و از طرفی هر کدام از آن‌ها برنامه‌ریزی‌های خاصی را نیاز دارد.

درصورتی‌که بخواهید به مناطق خارج از کشور سفر کنید باید هزینه‌های بیشتری را برای دریافت ویزا، خرید بلیط و رزرو یک اقامتگاه صرف کنید اما شهرهای داخلی ممکن است هزینه کم‌تری را به شما تحمیل کند.

این مورد را هم در نظر بگیرید که سفر به مقصدهای گردشگری محبوب و پرطرفدار معمولا برای شما هزینه‌های بالاتری را به‌دنبال دارد پس می‌توانید برای سفرهای طولانی مناطق ارزان‌تری را انتخاب کنید.

هتل و بلیط ارزان‌تر را برای سفر طولانی‌مدت انتخاب کنید

سفر خود را از هر نقطه‌ای که آغاز می‌کنید باید این را در نظر داشته باشید که بخشی قابل توجهی از هزینه‌های اصلی شما در رابطه با خرید بلیط و رزرو هتل خواهد بود که باید مدیریت خوبی برای آن‌ها داشته باشید.

فرض کنید که قرار است مسافرتی طولانی به شهرهای مختلف استان فارس داشته باشید برای این منظور بدون شک اقامت در هتل 5 ستاره‌ای مانند هتل چمران شیراز نمی‌تواند گزینه‌ای کم‌هزینه و اقتصادی به نظر برسد.

از همین رو به هر جایی که سفر می‌کنید باید به‌دنبال پیداکردن هتل‌ها و بلیط‌های ارزان باشید تا از این طریق بتوانید هزینه‌های خود را به‌خوبی مدیریت کنید و دچار مشکل نشوید.

به این مورد هم توجه داشته باشید که در مواردی امکان دسترسی به بلیط‌های لحظه آخری وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا با پرداخت مبلغ کم‌تری به مقصد مورد نظر خود سفر کنید.

برای اقامت طولانی در یک شهر، آپارتمان اجاره کنید

هر چند اقامت در هتل‌ها باعث برخوداری از خدمات و امکانات زیادی می‌شود اما اگر قرار است بیشتر از یک ماه در شهری بمانید بهترین کار این است که به فکر انتخاب آپارتمان‌هایی با امکان اجاره ماهانه باشید.

بدون شک هزینه‌هایی که برای هر شب ماندن در یک هتل پرداخت می‌کنید در مقایسه با اجاره‌بهای آپارتمان بالاتر خواهد بود پس قبل از سفر بهتر است سری به پلتفرم‌های اینترنتی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، بزنید.

نیازی نیست تمام وعده‌های غذایی را در رستوران بخورید

نیازی نیست تمام وعده‌های غذایی را در رستوران بخورید

شاید سر زدن به رستوران‌ها و صرف وعده‌های غذایی در طول روز برای شما لذت‌بخش باشد اما باید این را در نظر بگیرید که انجام چنین کاری از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نیست. یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا در سفرهای طولانی هزینه خورد و خوراک را کاهش دهید، خرید مواد غذایی از فروشگاه‌هایی است که همواره تخفیف‌هایی را برای اجناس خود ارائه می‌دهند.

با این حساب شما می‌توانید بسیاری از وعده‌های غذایی را با صرف هزینه‌ای مناسب در محل اقامت خود آماده کنید و برای تنوع، بعضی روزها به غذاخوری‌ها و رستوران‌ها سر بزنید.

به کسب درآمد در سفر فکر کنید

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد در سفر وجود دارد که می‌تواند یکی از آن‌ها را در نظر بگیرید، برخی از مشاغل دورکاری که امکان دستیابی به درآمد مناسب را در هر موقعیتی برای شما فراهم می‌کند انتخاب خوبی برای این منظور خواهند بود.

مدیریت و طراحی سایت، تولید محتوا، نویسندگی و بسیاری موارد دیگر را می‌توان در دسته مشاغل دورکاری قرار داد که افراد می‌توانند در سفر طولانی یکی از آن‌ها را انتخاب کنند.

از سوی دیگر در برخی از شهرهایی که برای مدت طولانی اقامت دارید امکان پیداکردن کارهای پاره‌وقت وجود دارد و از این طریق می‌توانید بخشی از هزینه‌های سفر خود را تامین کنید.

برای داشتن سفر طولانی و اقتصادی از امکانات رایگان استفاده کنید

در هر شهری که اقامت داشته باشید بدون شک مناطق دیدنی مختلفی وجود دارد که برای بازدید از آن‌ها نیازی به صرف هزینه ورودی نیست و امکان دسترسی رایگان را برای گردشگران فراهم می‌کند. گشت‌وگذار در پارک‌های تفریحی هزینه خاصی برای شما به‌دنبال ندارد، حتی سر زدن به محله‌های قدیمی و تماشای بافت سنتی آن‌ها می‌تواند تجربه‌ای جالب باشد که کاملا رایگان است.

در ضمن برخی از شهرها برای گسترش صنعت گردشگری خود خدماتی مانند تورهای رایگان درون شهری را در اختیار مسافران قرار می‌دهند که می‌توانید از آ‌ن‌ها بهره‌مند شوید.

از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای تفریح در شهر استفاده کنید

اگر محلی که برای مسافرت انتخاب کرده‌اید از سیستم حمل‌ونقل عمومی خوبی برخوردار باشد بهتر است به‌منظور کاهش هزینه‌های اقامت خود از آن‌ها برای جابه‌جایی در شهر استفاده کنید.

برای سفر خیلی عجله به خرج ندهید

قرار است در یک سفر طولانی‌مدت چندین منطقه مختلف را ببینید؟ سعی کنید طبق یک زمان‌بندی مناسب پیش بروید تا مجبور به پرداخت هزینه‌های بالا برای حمل‌ونقل بین شهری نشوید. صبر و حوصله بیشتری برای گشت و تفریح در یک شهر صرف کنید، زمانی که بخواهید برای سفر به هر منطقه عجله کنید ممکن است فقط هزینه خود را هدر دهید و فرصت کافی برای لذت‌بردن از جاذبه‌های متنوع را نداشته باشید. 

در کنار تمام مواردی که به آن‌ها اشاره شد بهتر است برای داشتن اقامتی اقتصادی در یک سفر طولانی بسیاری از وسیله‌های ضروری را همراه خود داشته باشید تا مجبور به خرید اقلام اضافی نشوید.

با فلای تودی مقدمات سفر طولانی و اقتصادی را آماده کنید

با فلای تودی مقدمات سفر طولانی و اقتصادی را آماده کنید

انتخاب بلیط و هتل ارزان به شما در دستیابی به اقامتی اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه در سفرهای طولانی کمک می‌کند برای این منظور می‌توانید ارزان‌ترین بلیط‌ها و اقامتگاه‌های داخلی و خارجی را از طریق سایت فلای تودی  پیدا کنید.

جمع‌بندی

برای افرادی که دوست دارند زمان زیادی را در سفر و ماجراجویی بگذرانند، مدیریت هزینه‌ها و مبالغی که در این زمینه صرف می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است که با رعایت نکات خاصی می‌توان به این هدف دست پیدا کرد.

در همین راستا باید به نکاتی همچون انتخاب بلیط و هتل ارزان، استفاده از خدمات رایگان، خرید بخشی از مواد غذایی، پیداکردن راهی برای کسب درآمد و برخی موارد دیگر توجه کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.