روش‌های پرداخت شهریه دانشگاه‌های کانادا از ایران

رپرتاژ آگهی: این موضوع در مورد دانشجویان ایرانی نیز صادق بوده و خیلی از دانشجویان ایرانی علاقه مند هستند تا برای ادامه تحصیل به سراغ دانشگاه‌های کشور کانادا بیایند. یکی از مهم‌ترین مراحل به منظور تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، پرداخت شهریه است. شهریه دانشگاه‌های کانادا بسته به مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل متفاوت است. به دلیل تحریم‌هایی که علیه کشور ما وجود دارد، فرآیند پرداخت شهریه از ایران می‌تواند چالشی باشد. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با روش‌های پرداخت شهریه دانشگاه‌های کانادا از ایران آشنا کرده و در مورد مزایا و معایب هر یک از این روش‌های پرداخت صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

رایج‌ترین روش‌ها برای پرداخت شهریه دانشگاه‌های کانادا

در صورتی که قصد دارید تا شهریه دانشگاه خود در کشور کانادا را پرداخت کنید، برای انجام این کار روش‌های مختلفی پیش روی شما وجود دارد. اگر بخواهیم شما را با این روش‌ها آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از سرویس‌های پرداخت ارزی

سرویس‌های پرداخت ارزی گوناگونی وجود دارند که امکان انتقال پول به صورت آنلاین را فراهم می‌کنند. برای پرداخت شهریه دانشگاه‌های کانادا، شما می‌توانید از طریق سرویس‌های پرداخت ارزی استفاده کنید. به منظور پرداخت شهریه دانشگاه خارجی از این طریق باید حساب کاربری در یکی از این سرویس‌ها ایجاد کرده و مبلغ شهریه را به حساب دانشگاه مقصد واریز کنید. مدت زمان انتقال وجه از طریق سرویس‌های پرداخت ارزی معمولاً بین ۱ تا ۲ روز کاری است.

دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های کانادا را دارند، برای پرداخت شهریه خود می‌توانند از این استفاده کنند. این سرویس‌ها به دانشجویان امکان می‌دهند تا با استفاده از کارت‌های اعتباری یا دبیت کارت، به راحتی شهریه دانشگاه خود در کانادا را پرداخت کنند.

از جمله معروف‌ترین سرویس‌های پرداخت ارزی آنلاین می‌توان به پی پال، ویزا کارت، مستر کارت و دبیت کارت اشاره کرد. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که استفاده از سرویس‌های پرداخت ارزی آنلاین ممکن است هزینه‌های اضافی را به عنوان کارمزد را برای دانشجویان در پی داشته باشد. برخی از سرویس‌های پرداخت ارزی که بسیاری از دانشگاه‌های کانادا آن‌ها را می‌پذیرند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • فلای وایر (Flywire)

  • وسترن یونیون (Western Union)

  • پی مای توشن (Paymytuituition)

  • پیمنت پال (Payment Pal)

موضوع مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که قبل از استفاده از هر سرویس پرداخت ارزی آنلاین، شرایط و ضوابط آن را به دقت مطالعه کنید. به صورت کلی به دلیل تحریم‌ها، این سرویس‌ها نیز به صورت مستقیم به ایرانیان خدمات خود را ارائه نمی‌دهند. به همین دلیل نیاز است تا از طریق مجموعه‌های واسط در یکی از این سرویس‌های پرداخت ارزی افتتاح حساب کرده و سپس برای پرداخت شهریه اقدام کنید.

شما می‌توانید از سرویس‌های پرداخت ارزی برای پرداخت شهریه اقدام کنید

حواله بانکی

از دیگر روش‌هایی که از طریق آن می‌توانید برای پرداخت شهریه دانشگاه‌های کانادا اقدام کنید، استفاده از روش حواله بانکی است. موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که حواله بانکی یکی از روش‌های سنتی و مطمئن برای انتقال پول است. برای پرداخت شهریه دانشگاه‌های کانادا از طریق حواله بانکی، باید به یکی از بانک‌های ایران مراجعه کرده و حواله بین المللی به نام دانشگاه مقصد ارسال کنید. مدت زمان انتقال وجه از طریق حواله بانکی معمولاً بین 1 تا 3 روز کاری است.

استفاده از خدمات صرافی‌ها

از دیگر روش‌هایی که شما می‌توانید با استفاده از آن، شهریه دانشگاه خود را پرداخت کنید، استفاده از خدمات صرافی‌ها است. صرافی‌ها نیز امکان انتقال پول به صورت آنلاین یا حضوری را فراهم می‌کنند و شما می‌توانید از این روش نیز برای جا به جایی پول از ایران و انتقال آن به حساب دانشگاه‌های کانادا استفاده کنید.

موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای پرداخت شهریه دانشگاه‌های کانادا از طریق صرافی، باید به یکی از صرافی‌هایی که خدمات انتقال پول را ارائه می‌دهند مراجعه کرده و مبلغ شهریه را به صورت دلار کانادا پرداخت کنید. صرافی سپس وجه را به حساب دانشگاه مقصد واریز می‌کند. مدت زمان انتقال وجه از طریق صرافی معمولاً بین 1 تا 2 روز کاری است.

بهترین روش پرداخت شهریه دانشگاه‌های کانادا

هر یک از روش‌های بیان شده در بخش قبلی که می‌توانید از طریق آن برای انتقال پول به کشور کانادا استفاده کنید، مزایا و معایب خاصی دارند. در این بین اگر قصد دارید تا به بهترین شکل ممکن برای پرداخت پول شهریه را انتخاب کنید، پیشنهاد ما این است که از خدمات وب سایت farakonesh استفاده کنید.

وب سایت فراکنش مجموعه ای است که به شما خدمات مختلفی در حوزه پرداخت‌های خارجی اعم از حواله جات ارزی، خرید از سایت‌های خارجی، خرید با پی پال و… را ارائه می‌دهد. در کنار پرداخت شهریه، شما می‌توانید سایر هزینه‌های تحصیل در خارج از کشور مثل هزینه اپلیکیشن فی را نیز به راحتی پرداخت کنید. لازم به ذکر است که مجموعه فراکنش از طی گسترده ای از ارزها پشتیبانی می‌کند تا شما بتوانید علاوه بر کشور کانادا، شهریه دانشگاه‌های سایر کشورها را نیز با کمک وب سایت فراکنش پرداخت کنید و به منظور انجام کار با مشکل خاصی مواجه نشوید.

شما می‌توانید از طریق وب سایت فراکنش، هزینه اپلیکیشن فی و شهریه پرداخت کنید

نکات مهم برای پرداخت شهریه دانشگاه‌های کانادا

اگر قصد دارید تا اقدام به پرداخت شهریه دانشگاه‌های کشور کانادا کنید، نیاز است تا برای انجام این کار به چند نکته مهم توجه کنید:

  • اگر شهریه دانشگاه زیاد است، استفاده از روش‌های سریع‌تر و کارمزد کمتر گزینه مناسبی است.
  • اگر مهلت پرداخت شهریه محدود است، استفاده از روش‌های سریع‌تر به شما کمک می‌کند تا به سرعت اقدام به پرداخت شهریه دانشگاه خود کنید.
  • اگر به حساب بانکی ارزی یا کارت اعتباری بین المللی دسترسی ندارید، می‌توانید از خدمات مجموعه فراکنش استفاده کنید.

حرف آخر

در این مطلب شما را با روش‌های پرداخت شهریه دانشگاه‌های کانادا از ایران آشنا کرده و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم. در انتها نیز شما را با مجموعه فراکنش آشنا کردیم که از طریق آن می‌توانید به سرعت و به صورت ایمن برای پرداخت شهریه اقدام کنید.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.