معاملات ۲۴ ساعته در بورس امکان‌پذیر شد

رپرتاژ آگهی: از این پس تمام سرمایه‌گذاران فعال در بورس می‌توانند با استفاده از این امکان سامانه هلیوم، در ساعات خارج از بازار و حتی روزهای تعطیل نسبت به ثبت‌ سفارش خرید یا فروش اقدام کنند. 

معاملات شبانه‌‌روزی در فارابی مطابق با استانداردهای جهانی

کارگزاری فارابی که طی سال‌های اخیر سرویس‌های 24/7 متعددی را به بازار سرمایه معرفی کرده، این‌بار با رونمایی از خدمت جدید معاملات شبانه‌روزی در سامانه فارابیکسو هلیوم، امکانات بازار ایران را به استانداردهای روز دنیا نزدیک‌تر کرد. امکان انجام معاملات شبانه‌روزی یکی از ویژگی‌هایی است که در بسیاری از بورس‌های مطرح دنیا وجود دارد، اما با توجه به پیچیدگی‌های فنی که این موضوع برای شرکت‌های فعال این حوزه دارد، تاکنون به‌صورت گسترده، در اختیار سرمایه‌گذاران قرار نگرفته است.

معاملات شبانه‌روزی چیست؟

همان‌طور که می‌دانید بازار سرمایه در طول روزهای کاری تنها ۶ ساعت فرصت خرید و فروش را به سرمایه‌گذاران می‌دهد؛ از این رو امکان مدیریت سرمایه در طول ساعات و روزهای غیرکاری فراهم نیست. کارگزاری فارابی با راه‌اندازی معاملات شبانه‌روزی با استفاده از مکانیسم الگوریتم، امکان خرید و فروش انواع اوراق بهادار و صندوق‌های سرمایه‌گذاری را در ۷ روز هفته و ساعات غیرکاری بورس فراهم کرده است.

معاملات شبانه‌روزی به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا سفارشات خرید و فروش خود را طی ساعات و روزهای تعطیل به‌صورت ۲۴ ساعته و بدون محدودیت ارسال کنند. شاید برای شما این سوال به‌وجود آید که تفاوت معاملات شبانه‌روزی با معاملات آفلاین چیست؟ در ادامه به تفاوت این دو نوع معامله خواهیم پرداخت.

تفاوت معاملات آفلاین و شبانه‌روزی

از سال‌های گذشته سامانه‌هایی تحت عنوان معاملات آفلاین در بازار سرمایه وجود دارد که سرمایه‌گذاران را با محدودیت‌هایی بسیاری در انجام سفارش‌ها مواجه می‌کند. از جمله مهم‌ترین محدودیت‌های ثبت سفارش آفلاین می‌توان به «امکان بروز خطای انسانی» و «مدت زمان محدود برای ارسال سفارشات(5 روز کاری) اشاره کرد.

در این خصوص باید توجه داشته باشید، برخلاف معاملات آفلاین، در معاملات شبانه‌روزی سامانه هلیوم فارابی سفارشات به‌صورت هوشمند و الگوریتمی انجام می‌شود. از طرف دیگر، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران می‌توانند هفت روز هفته(در خارج از زمان فعالیت معمول بازار) و بدون هیچ‌گونه محدودیتی سفارشات خود را ارسال کنند.

سایر خدمات 24/7 فارابی به سرمایه‌گذاران

کارگزاری فارابی همواره در ارائه استانداردهای جدید برای خدمت‌رسانی به اهالی بازار سرمایه پیشرو بوده است. از جمله این خدمات می‌توان به راه‌اندازی نخستین مرکز پاسخگویی ۷/۲۴ بازار سرمایه اشاره کرد. این شرکت همچنین دو سال پیش اولین سامانه پرداخت فوری وجه(پی‌فست) را نیز به فعالان بازار سرمایه معرفی کرد.

این سامانه به مشتریان معاملات آنلاین کارگزاری فارابی این امکان را می‌دهد، به‌سادگی بتوانند در هر ساعت از شبانه‌روز درخواست وجه خود را ثبت و در کمترین زمان ممکن مبلغ درخواستی‌شان را دریافت کنند. «سامانه پی‌فست(PayFast)»، «مرکز پاسخگویی تماس» و «راه‌اندازی معاملات شبانه‌روزی» همگی استاندارد‌های جدیدی هستند که کارگزاری فارابی طی چند سال اخیر به بازار سرمایه‌ معرفی کرده است.

چطور می‌توان معاملات شبانه‌روزی را فعال کرد؟

در حال حاضر شما می‌توانید با ثبت‌نام و ورود به سامانه معاملاتی هلیوم، از امکان معاملات شبانه‌روزی بهره‌مند شوید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.