مشاوره آنلاین پزشکی چیست و انواع آن کدام است؟

رپرتاژ آگهی: به‌طورکلی باید گفت پیشرفت تکنولوژی و گسترش بستر اینترنت زمینه را برای ایجاد راهکارهای مختلف جهت آسان‌سازی فرایندهای گوناگون فراهم کرده و برقراری ارتباط آنلاین با پزشکان برای دریافت مشاوره یکی از مهم‌ترین این موارد به‌ شمار می‌آید.

با توجه به اینکه فرایند کسب مشاره آنلاین از پزشک می‌تواند به بیماران و پزشکان تا حد زیادی کمک کند سامانه دکترتو بستر مناسبی برای برقراری این ارتباط فراهم کرده است. در ادامه با انواع روش‌هایی که به‌صورت آنلاین وجود دارد و مزایای این کار بیشتر آشنا می‌شویم. برای آگاهی از این موارد تا انتهای متن با ما همراه باشید.

مشاوره پزشکی آنلاین چیست؟

زمانی که بحث از مشاوره آنلاین پزشکی می‌شود بیشتر منظور استفاده از بستر اینترنت برای برقراری ارتباط با پزشک است. اما باید بدانید تمام این راهکارها جزئی از دریافت مشاوره به‌صورت غیرحضوری هستند که برقراری تماس تلفنی نیز جزئی از آن‌ها است.

به‌طورکلی باید گفت مشاوره آنلاین پزشکی یعنی بدون مراجعه به مطب با وی ارتباط برقرار کنید تا بتوانید در رابطه با بیماری، نوع مصرف دارو، دلیل ایجاد عوارض، تداخل دارویی و مواردی از این قبیل سوالاتی بپرسید. دکتر نیز تا حد امکان شما را راهنمایی خواهد کرد.

انواع مشاوره

معرفی انواع مشاوره پزشکی آنلاین

روش‌های آنلاین و غیرحضوری به ما کمک می‌کنند در هرجای دنیا که هستیم با حاذق‌ترین پزشکان ارتباط برقرار کنیم. این روش‌های کاربردی به شرح زیر هستند.

مشاوره پزشکی تلفنی چگونه است؟

یکی از رایج‌ترین روش‌ها و در واقع اولین راهکار غیرحضوری که برای برقراری ارتباط بین دکتر و بیمار به ‌وجود آمد کسب مشاوره از طریق تلفن بود. هرچند مشاوره تلفنی در برخی موارد نیازی به اتصال اینترنتی ندارد اما به‌ دلیل غیرحضوری بودن جزء روش‌های آنلاین به‌حساب می‌آید و از طرفداران زیادی نیز برخوردار است. 

مشاوره تلفنی پزشکی مناسب افرادی خواهد بود که به هر دلیلی به اینترنت دسترسی ندارند و باید در اولین فرصت در رابطه با موضوعی خاص با پزشک خود یا دیگر متخصصین حوزه مربوط ارتباط برقرار کنند تا پس از کسب مشاوره اطلاعات لازم را به‌ دست بیاورند.

با اینکه امروز کم‌تر کسی از موبایل غیرهوشمند استفاده می‌کند؛ اما اگر تلفن شما به اینترنت متصل نمی‌شود یا پزشک از سایر راه‌های ارتباطی استفاده نمی‌کند، بهترین گزینه انتخاب مشاوره پزشکی تلفنی است. البته باید بدانید گاهی برای رزرو نوبت تلفنی نیز باید به اینترنت متصل شوید.

همچنین گاهی مشکل به ‌حدی پیچیده نیست که بخواهید از طریق سایر روش‌ها با پزشک در ارتباط باشید. پس لازم است با توجه به مشکلی که دارید بهترین راهکار را انتخاب کنید. 

مشاوره صوتی آنلاین و ایجاد ارتباط با پزشک

دیگر روشی که می‌توان از طریق آن به‌راحتی با پزشک ارتباط برقرار کرد بدون اینکه نگران کاهش اعتبار یا ایجاد وقفه در تماس بود استفاده از بستر اینترنت برای ارتباط صوتی است. ارتباط صوتی آنلاین اگر اینترنت خوبی داشته باشید معمولا کیفیت خوبی دارد. البته اینکه از کدام پلتفرم برای برقراری این ارتباط استفاده شود نیز مهم است. اگر می‌خواهید یک تماس صوتی باکیفیت داشته باشید می‌توانید دکترتو را برای این منظور انتخاب کنید. 

این راهکار اولین روش مشاوره آنلاین پزشکی به ‌شمار می‌آید که جایگزین مشاوره تلفنی شد. البته اینکه از کدام روش استفاده کنید به تجهیزات شما یا پزشک مورد نظرتان بستگی دارد.

مشاوره پزشکی از طریق تماس تصویری

تماس تصویری را می‌توان از محبوب‌ترین روش‌ها برای کسب مشاوره از پزشک دانست. اینکه بتوانید پزشک خود را ببینید و در رابطه با علائم و مشکلات خیلی راحت با او صحبت کنید مسیر تشخیص را نیز کوتاه می‌کند. تماس تصویری به شما این امکان را می‌دهد تا برخی علائم ظاهری ایجادشده در بدن مانند کبودی یا التهاب را به پزشک نشان دهید تا بتواند در رابطه با تشخیص نوع بیماری راحت‌تر عمل کند.

به‌طورکلی باید گفت استفاده از تماس تصویری تفاوت خاصی با مراجعه به پزشک ندارد. به همین دلیل نیز افرادی که می‌خواهند توسط پزشکی حاذق معاینه شوند؛ اما به‌دلایلی مانند مساحت زیاد امکان مراجعه حضوری برای آن‌ها فراهم نیست معمولا از این روش برای کسب اطلاعات لازم در خصوص بیماری خود استفاده می‌کنند.

مشاوره با پزشک

مشاوره پزشکی از طریق چت آنلاین با پزشک

چت با پزشک دیگر راهکاری آنلاین است که به شما کمک می‌کند تا در رابطه با علائم و نشانه‌های بیماری خود با دکتر صحبت کنید و از بهترین راهکار درمانی آگاه شوید. برای افرادی که نمی‌توانند از طریق پلتفرم‌های تصویری با پزشک در ارتباط باشند این روش گزینه مناسبی است.

چت آنلاین با پزشک باید از طریق پلتفرمی انجام شود که سرعت بالایی دارد. با این روش شما می‌توانید خیلی راحت علائم خود را با پزشک مطرح کنید تا نسبت به بیماری یا نحوه درمان راهکارهای لازم را به شما ارائه دهد.

اگر در شرایطی نیستید که از طریق مشاوره پزشکی آنلاین تلفنی یا تصویری با دکتر تماس برقرار کنید یا سوال شما به‌گونه‌ای است که دکتر بدون بررسی علائم ظاهری نیز می‌تواند مشکل را برطرف سازد، قطعا مشاوره متنی با پزشک بهترین گزینه خواهد بود.

بهترین راهکار برای ویزیت آنلاین توسط پزشک

برقراری ارتباط آنلاین با دکتر برای کسب مشاوره پزشکی راهکاری ساده برای افرادی است که به‌ هر دلیلی نمی‌توانند مراجعه حضوری به مطب را انتخاب کنند. با این روش افراد می‌توانند خیلی راحت مشکلات خود را با پزشک در میان بگذارند تا بهترین راهکار درمانی به آن‌ها ارائه شود.

در این بین انتخاب سامانه و پلتفرمی که بتوان از طریق آن خیلی راحت ویزیت آنلاین پزشک را رزرو کرد اهمیت دارد. چراکه هدف برخی افراد از انتخاب روش‌های آنلاین عدم معطلی و دسترسی راحت‌تر به پزشک است. سامانه دکترتو با درنظرگرفتن این موارد اقدام به راه‌اندازی بخش‌های مختلف برای کسب مشاوره آنلاین از پزشکان کرده تا افراد به ‌هر دلیلی که دارند بتوانند در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین کیفیت از خدمات استفاده کنند.

جمع‌بندی

مشاوره پزشکی آنلاین از طریق راه‌های ارتباطی مانند تماس صوتی، تصویری و چت امکان‌پذیر است. ضمن اینکه تماس تلفنی نیز از مهم‌ترین راهکارهای غیرحضوری به ‌شمار می‌آید. با کمک سامانه دکترتو می‌توانیم خیلی راحت از بهترین پزشکان کشور مشاوره بگیریم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.