پیامدهای ثبت نکردن چک صیادی + سریع ترین روش ثبت چک در سامانه صیاد

رپرتاژ آگهی: اما این عدم ثبت برای ما چه پیامد‌هایی دارد؟ در این مقاله همراه ما باشید چون قصد داریم درباره این موضوع صحبت کنیم. در آخر نیز به شما سریع‌ترین روش برای ثبت چک را معرفی خواهیم کرد.

در صورت ثبت نکردن چک صیادی چه پیامد‌هایی در انتظار ما خواهد بود؟

عدم ثبت چک صیادی در قوانین ما جرم‌انگاری نشده و جرم نیست. یعنی اگر کسی آگاهانه چنین کاری را انجام بدهد مجرم محسوب نمی‌شود اما نمی‌تواند از مزایای این سند معتبر بهره‌ ببرد و به‌نوعی اعتبار چک را از دست می‌دهد. چک‌هایی که در سامانه صیاد ثبت می‌شوند مدرک مدنی هستند.

می‌توان براساس آن‌ها ادعای حقوقی داشت. حالا تصور کنید چنین اتفاقی نیفتد و شخصی این ثبت را انجام ندهد. چکی که ثبت نمی‌شود نمی‌تواند در شعب بانکی دریافت شود و قابلیت انتقال نیز ندارد. این چک حتی در مراجع قانونی نیز یک سند مالی قابل ‌پیگیری نیست و نمی‌توان آن را ارائه داد.

چه روش‌هایی برای ثبت چک صیادی وجود دارد؟

یک سوال مهم در زمینه چک صیادی این است که چطور باید این چک را در سامانه ثبت کرد. بسیاری از افراد به اشتباه به بانک مرکزی مراجعه و فکر می‌کنند که می‌توانند از طریق این شعبه چک خود را ثبت کنند. اما این‌طور نیست و نمی‌توان با مراجعه حضوری، چک را ثبت کرد. تنها یک مسیر برای ثبت چک وجود دارد که در ادامه آن را به شما توضیح خواهیم داد.

ثبت چک صیادی از طریق تلفن همراه، تنها راه موجود

برای ثبت چک صیادی شما تنها می‌توانید از اپلیکیشن‌های تلفن همراه استفاده کنید. اپلیکیشن‌های مختلفی هستند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. استفاده از تلفن‌ همراه برای ثبت باعث شده که بسیاری بتوانند به‌راحتی در سریع‌ترین زمین ممکن این کار را انجام دهند.

اما انتخاب این اپلیکیشن اهمیت زیادی دارد. سرویس‌های مختلفی هستند که به شما این خدمت را ارائه می‌دهند. اما بهترین آنها‌ کدام است؟ در بخش بعدی این موضوع را برای شما روشن خواهیم کرد.

تاپ یک روش کاربردی برای ثبت چک صیادی

تاپ یک روش کاربردی برای ثبت چک صیادی

همان‌طور که گفتیم اپلیکیشن‌های زیادی برای این‌کار وجود دارند اما قطعا یکی از بهترین‌های آن‌ها سوپر اپلیکیشن تاپ است. شما می‌توانید با استفاده از تاپ در کمترین زمان ممکن ثبت این چک را به پایان برسانید و از مزایای آن لذت ببرید. سوپر اپلیکیشن تاپ نه تنها شما را از فرایند ثبت چک صیادی بلکه از تمامی امور بانکی که دارید رهایی خواهد بخشید.

ثبت چک در تاپ بسیار ساده است. وارد اپلیکیشن تاپ شوید و روی گزینه سامانه صیاد کلیک کنید. در بخش خدمات صادرکننده چک به‌سراغ گزینه ثبت چک بروید. البته باید به این نکته اشاره کرد که برای اجرای فرآیند احراز هویت، کارت بانکی متعلق به مالک شماره تلفن همراه نیاز است.

بدین منظور شماره صیاد چک را وارد کنید تا اطلاعات را مشاهده کنید. پس از گزینه ثبت پنجره استعلام کارت بانکی برای شما باز خواهد شد و باید پس از واردکردن مشخصات کارت ثبت‌شده بر روی گزینه تایید بزنید. اگر چک به دارنده کارت تعلق داشته باشد مشخصات آن به شما نمایش داده خواهد شد.

تاپ، سوپر اپلیکیشنی با بیش از 100 خدمت کاربردی

تاپ تنها برای ثبت چک صیادی مورد نیاز شما نخواهد شد. شما می‌توانید از طریق تاپ خدمات بسیار زیادی دریافت کنید. از خرید شارژ گرفته تا کارت به کارت و حتی خرید بلیت قطار. تاپ یک دستیار حرفه‌ای در جیب شما خواهد بود که همیشه آماده خدمت‌رسانی است.

خدمات تاپ در حوزه‌های خدمات خودرویی، گردشگری و تفریحی، فین تک و پرداخت، بازار سرمایه، مالی و اعتباری ارائه می‌شوند. برای استفاده از این خدمات تنها چیزی که نیاز دارید نصب اپلیکیشن تاپ است. شما می‌توانید این اپلیکیشن کاربردی را از گوگل‌پلی، کافه بازار، مایکت و وبسایت رسمی تاپ دریافت کنید. اگر از سیستم‌عامل آی‌او‌اس استفاده می‌کنید نسخه مخصوص تلفن همراه شما در وبسایت رسمی تاپ وجود دارد و قابل استفاده است.

سخن پایانی: سامانه صیاد ایجاد شده تا به چک‌ها اعتبار مضاعفی داده و از حجم تعداد چک‌های برگشتی کاسته شود. چک صیادی را باید حتما ثبت کنید چون درصورت عدم ثبت پیامد‌های زیادی دامن شما را خواهد گرفت. اولین پیامد عدم ثبت این است که سند شما ارزش کافی را نخواهد داشت و نمی‌توانید از آن هیچ استفاده‌ای کنید. اعتبار چک شما منوط به ثبت آن در سامانه است. تاپ می‌تواند به‌راحتی این کار را برای شما انجام دهد. به عبارتی تاپ صیاد چک‌های شماست!

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.