برنامه مهاجرتی کانادا در خصوص دانشجویان تا 2025

رپرتاژ آگهی: اگر شما هم متقاضی مهاجرت به کشور کانادا هستید باید برنامه‌های این کشور برای پذیرش مهاجران را دنبال نمایید. کانادا معمولاً برنامه‌های خود را به صورت سه‌ساله اعلام می‌کند. از آنجایی که در سال ۲۰۲۳ برنامه سه سال آینده پذیرش مهاجران در این کشور اعلام شده است، ما خود را ملزم دانستیم تا شما را با شرایط جدید برنامه مهاجرتی کانادا در خصوص دانشجویان آشنا کنیم.

آمار مهاجران بین‌المللی به کشور کانادا

همان‌طور که می‌دانید کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیر در قاره آمریکای شمالی است. این کشور از ۱۰ استان و سه ایالت تشکیل شده است. به دلیل شرایط زندگی خوب و همچنین اقتصاد پررونق این کشور، افراد بسیار زیادی تمایل دارند تا به کانادا مهاجرت کنند. کانادا نیز پذیرای این افراد بوده و شرایط را برای زندگی آن‌ها فراهم می‌کند.

در سال ۲۰۲۱ این کشور با پذیرش بیشتر از ۴۰۵ هزار مهاجر در سال، رکورد خود را در پذیرش افراد از کشورهای دیگر شکست. پس از آن نیز برنامه این کشور تغییر نکرده و هر ساله به تعداد مهاجرانی که می‌توانند به کانادا سفر کنند، افزوده می‌شود.

بر اساس برنامه‌ای که به تازگی توسط دولت کانادا اعلام شده است در سال ۲۰۲۳، ۴۶۵ هزار مهاجر، سال ۲۰۲۴، ۴۸۵ مهاجر و سال ۲۰۲۵، ۵۰۰ هزار مهاجر در کانادا پذیرفته خواهند شد. این بهترین فرصت برای شماست تا به روش‌های مختلف به این کشور مهاجرت کنید.

اگر می‌خواهید در کشور کانادا به ادامه تحصیل بپردازید می‌توانید به این کشور مهاجرت تحصیلی کنید. در ادامه شرایط تحصیل در کانادا را برای شما توضیح خواهیم داد.

مهاجرت دانشجویان به کانادا

اگر شما می‌خواهید برای دوره لیسانس به کشور کانادا سفر کنید، تنها باید معدل موردنیاز برای پذیرش در دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور را داشته باشید. همچنین دریافت مدرک زبان برای شرکت در دوره‌های آموزشی کشور کانادا، ضروری است.

اما اگر قصد دارید برای تحصیلات تکمیلی یعنی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به کشور کانادا سفر کنید باید سابقه کاری پژوهشی و تحقیقاتی شما نیز درخشان باشد. از آنجایی که سالانه افراد زیادی برای اخذ پذیرش در دانشگاه کشور کانادا با یکدیگر رقابت می‌کنند، بهتر است تا کار مهاجرت تحصیلی خود به کانادا را به یکی از مؤسسات مهاجرتی بسپارید. تنها در این صورت است که می‌توانید شانس خود را برای ادامه تحصیل در کشور کانادا افزایش دهید.

شما به چهار روش می‌توانید در این کشور به تحصیل بپردازید:

  • شرکت در کالج‌های کانادا: کالج‌هایی که در این کشور به فعالیت می‌پردازند بیشتر به صورت عملی کارها را به دانشجویان آموزش می‌دهند. شما می‌توانید پس از اخذ مدرک دیپلم خود در دوره‌های کالج کانادا ثبت‌نام کنید. برای این کار باید معدل دیپلم شما حداقل ۱۲ باشد و بتوانید نمره آیلتس بین ۶ تا ۶.۵ را به دست آورید. طول دوره کالج بین ۱ تا ۲ سال متغیر است.

  • تحصیل در مقطع لیسانس: اگر تمایل دارید که در دانشگاه‌های معتبر کانادا تحصیل کرده و مدرک تحصیلی خود را از این کشور دریافت کنید باید در دوره‌های لیسانس پذیرش شوید. برای این کار باید معدل دیپلم شما حداقل ۱۳ باشد و نمره آیلتس نیز کمتر از ۶.۵ نباشد. دوره تحصیلی لیسانس در این کشور بین ۳ تا ۴ سال است.

  • تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس: اگر می‌خواهید رشته تحصیلی لیسانس خود را به صورت تخصصی ادامه دهید باید پس از اتمام دوره کارشناسی در مقطع فوق‌لیسانس به ادامه تحصیل بپردازید. این مقطع به دو صورت آموزش‌محور و پژوهش‌محور در این کشور برگزار می‌شود. برای پذیرش در این مقطع باید معدل لیسانس شما حداقل ۱۳ بوده و نمره آیلتس نیز حداقل ۶.۵ باشد. شما باید ۱ تا ۲ سال زمان را برای اتمام این مقطع تحصیلی در نظر بگیرید.

  • تحصیل در مقطع دکترا: کسانی که با موفقیت دوره کارشناسی ارشد خود را به اتمام می‌رسانند می‌توانند در دوره‌های پژوهش‌محور دکترا شرکت کنند. برای این کار باید معدل فوق‌لیسانس کمتر از ۱۵ نباشد. همچنین کسب نمره ۶.۵ در آزمون آیلتس الزامی است. برای اتمام دوره دکترا باید ۳ تا ۵ سال زمان بگذارید.

کانادا دانشجویان بین‌المللی را تا سال ۲۰۲۵ چگونه پذیرش می‌کند؟

در نوامبر هر سال میلادی، کشور کانادا برنامه سه‌ساله مهاجرت خود را مطابق با قانون حمایت از مهاجران و پناهندگان IRPA اعلام می‌کند. معمولاً کارشناسان کانادایی با بررسی شرایط موجود و فرصت‌های شغلی، تحصیلی یا سرمایه‌گذاری، طرح مهاجرتی مناسب را به دولت این کشور ارائه می‌دهند. این طرح پس از تصویب به مهاجران اعلام می‌شود.

برنامه مهاجرتی در کانادا به صورت زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

  • خانوادگی

  • اقتصادی

  • پناهندگان

  • بشردوستانه

مهاجران با اهداف مختلفی می‌توانند در این کشور اقامت کنند. تا امروز هندی‌ها بیشترین درصد مهاجرت به کانادا را داشته‌اند. پس از آن نیز کشورهای دیگری قرار دارند و ایران در رتبه پنجم قرار می‌گیرد. پس مطمئن باشید که اگر برای ادامه تحصیل یکی از دانشگاه‌های کشور کانادا مهاجرت کنید، احساس غربت نخواهید کرد.

شما در زمان تحصیل خود در این کشور اقامت موقت داشته و پس از آن در صورت دریافت پیشنهاد کار می‌توانید درخواست اقامت دائم نمایید. برای آن که پروسه پذیرش در دانشگاه و دریافت اقامت شما با سرعت بیشتری انجام شود باید از یک وکیل مهاجرت کانادا کمک بگیرید.

اگر به هر روشی بتوانید اقامت دائم این کشور را کسب نمایید، می‌توانید خانواده خود را نیز به کانادا دعوت کنید. از آنجایی که برنامه مهاجرتی کانادا در خصوص دانشجویان تا ۲۰۲۵ با نرخ بی‌سابقه رشد پیدا کرده است، شانس شما برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور بیشتر می‌شود.

کلام پایانی

اگر بتوانید به هر روشی به کشور کانادا مهاجرت کنید، توانستید آینده خود و خانواده‌تان را تغییر دهید. در این میان ادامه تحصیل در کشور کانادا شیوه‌ای مناسب برای افراد جوان و باانگیزه است. شما با تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و درجه یک این کشور می‌توانید به یکی از متخصصین زبده در جهان تبدیل شوید.

پس از اتمام دوران تحصیل نیز می‌توانید یک پیشنهاد شغلی مناسب در کشور کانادا دریافت کرده و مقدمات را برای دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور فراهم کنید. با توجه به برنامه مهاجرتی کانادا در خصوص دانشجویان تا سال ۲۰۲۵ شانس شما برای پذیرش در کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور چند برابر شده است. پس از این فرصت استفاده کرده و کار مهاجرت خود را همین امروز آغاز کنید.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از خدمات یک شرکت معتبر مانند مؤسسه مهاجرتی رویال استفاده کنید زیرا مشاورین حقوقی فعال در این مؤسسه، تمامی قوانین پذیرش در دانشگاه‌های مختلف کانادا را می‌دانند و راه را برای شما کوتاه‌تر و هموارتر می‌کنند. شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن پذیرش تحصیلی خود در این کشور را قطعی کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.