راهنمای کامل ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای در تهران

 پس همراه ما باشید. من همیشه به این فکر می‌کنم که کسب‌وکارهای کوچیک و نوپا برای بازاریابی پیامکی کدام ابزارهای پنل را بیشتر لازم دارند تا حسابی تبلیغات کنند و جذب مشتری داشته باشند؟ به زبان ساده‌تر باید بگویم هر کسب‌وکاری با استفاده از پنل پیامکی باید بتواند به تعداد زیادی از شهروندان اعلام کند که وارد بازار شده، تخفیف‌های ویژه یا مثلاً ارسال رایگان دارد.

حالا اگر بخواهد این اطلاع‌رسانی را فقط در محله یا محله‌های خاصی انجام بدهد، چاره چیست؟ این سوال مدت‌ها در ذهنم بود و باعث شد نتایج و داده‌های استفاده از ابزارهای پنل را برای یک جواب قطعی و کارآمد بارهاو بارها چک کنم، تا اینکه فروشگاه پوشاک مشهوری که فروش آنلاین در وبسایت و اینستاگرام هم داشت، برای خرید سامانه ارسال اس ام اس زنگ زد و برای تبلیغات در محله‌های اطراف راهنمایی خواست.

صاحب این فروشگاه تصمیم گرفته بود که برای حفظ مشتری ارسال رایگان محصولات را اول در محلۀ خودش و بعد در مناطق نزدیک امتحان کند. این درخواست باعث جرقه‌ای شد که روی ارسال اس ام اس به مناطق تهران به عنوان یکی از بهترین روش‌های بازاریابی پیامکی کار کنم و به نتایجی برسیم که در ادامه به شما هم خواهم گفت. پس اگر برای کسب‌و‌کارتان می‌خواهید از ارسال پیامک به صورت منطقه‌ای استفاده کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا با این ابزارها بیشتر آشنا شویم.

ابزارهای ارسال اس ام اس به مناطق تهران

در سامانه ملی پیامک چند ماژول مهم برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی به تفکیک مناطق در تهران وجود دارد. اگر می‌خواهید برای شماره‌های همراه اول و ایرانسل با تفکیک محل زندگی پیامک تبلیغاتی ارسال کنید، می‌توانید از ابزارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده کنید.

ابزار منطقه هدفمند

به گزارش ملی پیامک، برای استفاده از ابزار منطقه هدفمند از یک مثال ساده شروع ‌کنیم. اگر صاحب آجیل‌فروشی در یکی از محله‌های تهران باشید و بخواهید به مناسبت شب یلدا برای فروش بهتر ارسال محصولات را در محله خودتان و چند محله نزدیک رایگان انجام دهید، این خبر را چگونه به گوش مشتریان می‌رسانید؟ درست است! ماژول منطقه هدفمند! شما می‌توانید با ابزار منطقه هدفمند به شهروندان اطلاع دهید که برای جلوگیری از ازدحام در فروشگاه می‌خواهید سفارش آن‌ها را به صورت آنلاین یا تلفنی دریافت کنید و بعد برایشان رایگان بفرستید.

برای استفاده از این ماژول باید به سراغ پنل پیامکی‌ملی پیامک بروید و در نوار ابزار ارسال روی منطقه هدفمند کلیک کنید تا صفحه جدیدی برای شما باز شود. بعد از انتخاب گزینۀ ارسال جدید، برای فرستادن اس ام اس به مناطق تهران روی مورد بانک محله‌ای کلیک کنید تا زیرشاخه‌ها باز شود. حالا با انتخاب بانک محله‌ای تهران می‌توانید برای هر منطقه که دوست دارید، پیامک ارسال کنید.

ارسال پیامک از روی نقشه

طبق مقاله‌ی ملی پیامک،ابزار ارسال پیامک از روی نقشه یا پیامپ یکی از ماژول‌های پنل برای زمانی است که شما فقط قصد تبلیغات در محلۀ مشخصی را داشته باشید. برای استفاده از این روش باید در صفحه اصلی پنل روی گزینۀ پیامپ کلیک کنید و بعد از انتخاب تهران روی نقشه‌ محلۀ موردنظرتان را انتخاب کنید. با انتخاب محله مطابق عکس زیر، نقشه تعداد شماره‌های ایرانسل و همراه اول ساکن در منطقه را به صورت مجزا نشان می‌دهد و شما می‌توانید ارسال پیامک تبلیغاتی را شروع کنید.

مثلاً اگر فروشگاه اکسسوری، عطر و ادکلن دارید، مناسبت‌هایی مانند روز ولنتاین، شب یلدا، عید نوروز و روز مادر فرصت‌های مناسبی برای شروع جشنواره‌های تخفیف است. حالا برای اطلاع‌رسانی دربارۀ جشنواره فقط کافیست تا سراغ پنل بروید و روی گزینۀ پیامپ کلیک کنید تا پیام زیر برای محله‌ای که می‌خواهید، ارسال شود: حالا در یک بازۀ زمانی هفت روزه برای تبلیغات می‌توانید برای شماره‌های همراه اول و ایرانسل 7 منطقه مورد نظر پیامک ارسال کنید و خبر جشنوارۀ تخفیف را به گوش آن‌ها برسانید.

ارسال پیامک از روی کدپستی

اما ماجرای ارسال از روی کدپستی چیست؟ یادتان است وقتی برای سیم کارت درخواست دادید، فرمی از اطلاعات شخصی را کامل کردید و علاوه بر آدرس منزل، کدپستی هم از شما خواسته شده بود. این کدپستی‌ها در بانک شماره‌های همراه اول و ایرانسل ثبت می‌شود و بعد بر اساس دسته‌بندی کدپستی هر محله در بانکی از شماره‌ها قرار می‌گیرد. البته یادتان باشد اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید، حتماً باید 5 شماره اول کدپستی مناطق مورد نظرتان را داشته باشید.

اما در مقایسه با دیگر روش‌ها، این سوال برایتان پیش آمده که این ابزار چه زمانی کاربرد دارد؟ اگر بخواهید برای شماره‌های روشن و فعالی که به تازگی سیم‌کارت گرفتند، پیام ارسال کنید، ماژول ارسال با کدپستی هم برای همراه اول و هم برای ایرانسل به کارتان می‌آید. حالا شما می‌توانید بعد از ورود به پنل روی گزینۀ کدپستی همراه اول یا کدپستی ایرانسل کلیک کنید و با ورود 5 شماره اول کدپستی برای منطقۀ مورد نظر پیامک تبلیغاتی بفرستید.

مثلاً یک کلینیک زیبایی را درنظر بگیرید که می‌خواهد روی برخی از پکیج‌های سلامت پوست و مو تخفیف ویژه بگذارد و ترجیح می‌دهد تبلیغات را در ابعاد کمتری برای محله‌های اطراف انجام دهد تا اگر نتیجه داد، در ابعاد وسیع‌تری در این باره اطلاع‌رسانی کند. این کلینیک می‌تواند برای منطقۀ موردنظرش فقط با وارد کردن 5 شماره اول کدپستی در کمتر از چند دقیقه پیامک ارسال کند.

ارسال پیامک با ابزار BTS

ارسال پیامک از روی BTS برای کسب‌وکارهایی خوب است که می‌خواهند فقط برای شماره‌های ایرانسل یک محله پیام ارسال کنند، در واقع این ابزار بر اساس دکل‌هایی به همین نام یعنی دکل BTS ایرانسل کار می‌کند. این ابزار لیستی از شماره را در اختیارتان قرار می‌دهد که از ساعت 12 تا 2 شب برای مدت مشخصی از دکل آنتن گرفته باشند، با این روش دیگر مطمئن هستید که حتماً برای ساکنان منطقه پیام ارسال می‌کنید.

برای ارسال پیامک با ابزار BTS باید حداقل 72 ساعت قبل درخواست دهید و بعد فرم مربوطه را کامل کنید. اپراتور ارسال پیامک با دکل BTS شرکت ایرانسل است و فقط تا ساعت 8 شب از ارسال این نوع پیام‌ها پشتیبانی می‌کند. پس حتما باید بعد از کامل کردن فرم و دریافت تائیدیه تا قبل از 8 شب پیام‌های موردنظرتان را ارسال کنید. اگر صاحب رستوران، کافه یا قنادی تازه‌ تاسیسی هستید، برای ارسال اس ام اس به مناطق تهران می‌توانید از BTS استفاده کنید تا تبلیغات را اول از هم‌محله‌ای‌ها شروع کنید، آن‌ها را به مشتری وفادار تبدیل کنید و بعد به سراغ دیگر شهروندان بروید.

مزایای ارسال اس ام اس به مناطق تهران

حالا که با ابزارهای ارسال اس ام اس به مناطق تهران آشنا شدید، می‌توانید از آن‌ها برای جذب و حتی حفظ مشتری استفاده کنید. برای همین ما می‌خواهیم به سه مزیت مهم استفاده از ارسال پیام‌های منطقه ای اشاره کنیم.

اطلاع‌رسانی دربارۀ ارسال رایگان محصولات

بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین در جشنواره‌های مختلف، محصولات مشتریان را به صورت رایگان ارسال می‌کنند. حالا پیشنهاد ما این است که برای به‌صرفه بودن ارسال رایگان، آن را مکرر برای محلۀ خودتان اجرا کنید و خبرش را با پیامک منطقه‌ای برای شهروندان ارسال کنید. مثلاً اگر فروشگاه آنلاین پوشاک دارید و آخر هفته‌ها بیشتر سفارش می‌گیرید، شاید بد نباشد تا ارسال پنجشنبه و جمعه‌ها در سطح محلۀ خودتان را رایگان اعلام کنید و آن را با بازاریابی پیامکی به همسایه‌ها اطلاع دهید.

اطلاع‌رسانی تخفیف ویژه روزهای هفته

معمولاً بسیاری از فروشگاه‌ها در طول هفته خلوت هستند و بیشتر مردم ترجیح می‌دهند که آخرهفته‌ها خرید کنند. حالا شما می‌توانید پیامک  معرفی فروشگاهتان را همراه با تخفیف ویژه فقط برای روزهای هفته به محله خودتان یا هر محله‌ای که دوست دارید بفرستید تا در طول هفته هم فروش خوبی داشته باشید. البته این هم یادتان باشد که بر اساس آمار معمولاً افراد در طول هفته ترجیح می‌دهند از فروشگاه‌های نزدیک منزل خرید کنند، پس همسایه‌ها فرصت طلایی هستند که نباید آن‌ها را از دست بدهید.

معرفی فروشگاه آنلاین

اگر می‌خواهید به کسب‌وکارتان، قسمت وبسایت و فروش آنلاین هم اضافه کنید شاید بد نباشید تا در همین ابتدای راه با تبلیغ روی مناطق مشخصی از شهر خودتان را به شهروندان معرفی کنید. مثلاً اگر فروشگاه خانگی عسل، مربا یا انواع دسر را دارید و حالا می‌خواهید وارد دنیای وب و فروش آنلاین شوید، بد نیست تا محله‌هایی از شهر را مشخص کنید و با استفاده از ارسال اس ام اس به مناطق تهران، پیامک تبلیغاتی بفرستید.

مطمئن باشید با این روش به مرور فروشگاه شما در عرصۀ وب هم موفق خواهد بود زیرا امکان سفارش آنلاین همراه با کیفیت بالا، کلید طلایی موفقیت است و راه ورود به این موفقیت اطلاع‌رسانی به شهروندان است. پس ارسال پیامک منطقه‌ای را نه فقط یک فرصت بلکه سکوی پرتاب بدانید.

نتیجه ارسال پیام‌های منطقه‌ای چه خواهد بود؟

در صورتی که کسب‌وکارتان نیاز به رونق جدی دارد، بد نیست تا روی تبلیغات منطقه‌ای کمی فکر کنید و بر اساس بازاری که دارید، برای هر محله یک استراتژی تبلیغاتی بچینید. مثلاً اگر می‌خواهید ارسال رایگان داشته باشید یا خدماتی را تنها در محلۀ خودتان ارائه دهید، بهتر است ار ارسال پیامک منطقه‌ای استفاده کنید. همچنین اگر برای هر محله از شهر بخواهید پیامک معرفی کسب‌وکارتان را بفرستید، ارسال اس ام اس منطقه‌ای را لازم دارید.

ملی پیامک به عنوان یکی از شرکت‌های ارائه‌دهندۀ پنل‌های پیامکی، سامانه‌ای را برای شما طراحی کرده تا به راحتی بتوانید با ماژول‌های ارسال اس ام اس به مناطق تهران کار کنید و برای هر محله و شهری که می‌خواهید اس ام اس تبلیغاتی بفرستید. برای استفاده از تمام ماژول‌های پنل، مشاوره دربارۀ تبلیغات و بازاریابی پیامکی کسب‌وکارتان و موارد مشابه در پایین همین صفحه کامنت بگذارید تا مشاوران و تیم پشتیبانی به سوالات شما پاسخ دهند. همچنین اگر مایل به خرید پنل بودید، به صفحه اصلی ملی پیامک بروید و برای درخواست سامانه ارسال اس ام اس اس ثبت‌نام کنید.  

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.