شهرهای توریستی روسیه؛ کاوشگری در دنیای هنر و فرهنگ

 روسیه یکی از قدرتمندترین و پهناورترین کشورهای جهان است که سرگذشت تاریخی پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و مکان‌های دیدنی فراوانی دارد که در طول سفر خود می‌توانید آن‌ها را از نزدیک ببینید. اما جذاب‌ترین شهرهای توریستی روسیه کدام‌ها هستند؟

مسکو، توریستی‌ترین شهر روسیه

پایتخت روسیه شهری دیدنی و مکانی برای کاوش و گشت و گذار است و کرملین و میدان سرخ به‌عنوان مشهورترین دیدنی‌های این شهر شناخته می‌شوند. گشت و گذار در قلعه‌های تاریخی که در مرکز شهر قرار دارد و بازدید از کلیسای جامع سنت باسیل، تجربه شگفت انگیزی برای شما خواهد بود. مسکو شهری است که با موزه‌های هنری، اجراهای شگفت‌انگیز باله و سیرک و اپرای خود شناخته می‌شود. علاوه بر این، رستوران‌های جذاب، کافه‌ها و بارهای شیک و زندگی شبانه پر جنب و جوش موجب شده تا مسکو به عنوان بهترین شهر روسیه برای توریست‌ها شناخته شود.

شهر تاریخی سنت پترزبورگ

 کاخ‌های زیبا و کلیساهای بزرگی که در جای جای این شهر واقع شده‌اند، سنت پترزبورگ را به یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی روسیه تبدیل کرده است. سنت پترزبورگ علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، کلیساها و موزه‌ها با رودخانه‌ها و پل‌های جذابی که روی آب‌ها قرار گرفته‌اند، شناخته می‌شود. این شهر دارای مکان‌های تاریخی، موزه‌ها، مراکز خرید و رستوران‌ها و کافه‌های لوکس است که موجب جذب توریستان و گردشگران از سراسر جهان به این شهر شده‌اند. پارک‌های سرسبز و شگفت‌انگیز و جاذبه‌های طبیعی بکر،  سنت پترزبورگ را به مکانی دوست‌داشتنی برای سفر و گشت و گذار تبدیل کرده است. اگر شما نیز روسیه را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اید، با مراجعه به وب سایت گردشگری توریک می‌توانید نسبت به دریافت ویزای روسیه اقدام کرده و لحظات هیجان انگیز و بی‌نظیری را در شهرهای توریستی آن تجربه کنید.

کازان، زیباترین شهر روسیه

این شهر که بر روی رودخانه ولگا قرار گرفته است، یکی از جمله بهترین شهر روسیه برای گردشگری است.

کاران در واقع یک مکان جذاب و منحصر به فرد در روسیه است که دیدنی‌های بسیاری را در خود جای داده است. جاذبه‌های شهر کازان روسیه به قدری تماشایی و بی‌نظیر است که توصیف آن‌ها امکان پذیر نیست و باید خودتان با سفر به روسیه دیدنی‌های این شهر توریستی را از نزدیک ببینید. کاخ کرملین، مسجد قل شریف، جزیره سویاژسک، صومعه رایفا و موزه هرمیتاژ تنها برخی از جاذبه‌های این شهر توریستی هستند که کازان را به مکانی محبوب برای سفر و گشت و گذار تبدیل کرده است.

سوچی، دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین شهر روسیه

سوچی، دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین شهر روسیه

سوچی نیز یکی دیگر از شهرهای توریستی روسیه است که مبلغ قابل توجهی برای بهبود زیرساخت‌های شهر و خدمات گردشگری سرمایه گذاری کرده است. این شهر دارای یک تفرجگاه ساحلی باشکوه با رستوران‌ها و کافه‌های بسیار شیک است و یکی از معروف‌ترین استراحتگاه‌های ساحلی روسیه محسوب می‌شود.

چندین پارک زیبای دیگر نیز در سرتاسر شهر وجود دارد که برای گشت و گذار در فصل تابستان یک گزینه عالی محسوب می‌شوند. اگر می‌خواهید به این شهر توریستی سفر کنید، بهتر است فصل تابستان را برای اقامت خود انتخاب کنید؛ چرا که در این فصل آب و هوای سوچی دلپذیر است. شما می‌توانید در طول سفر خود به سوچی ریویرای روسیه را کاوش کنید، در دره آگورا پیاده روی کنید و یا در کوه‌های مرتفع آن که میزبان بازی‌های المپیک زمستانی 2014 بوده‌اند، اسکی کنید.

ولیکی نووگورود، تاریخی‌ترین شهر روسیه

این شهر که در سواحل رودخانه ولخوف قرار دارد، اولین پایتخت روسیه در قرن نهم بوده و بهترین شهر روسیه برای توریست‌ها محسوب می‌شود. ولیکی نووگورود در مسیر تجاری اصلی که آسیای مرکزی و اروپا را به هم متصل می‌کند واقع شده است و اکثر صومعه‌ها و بناهای تاریخی شگفت انگیز خود را در طول تاریخ حفظ کرده است. بخش باستانی شهر با کلیساهای قدیمی متعددی مانند کلیسای جامع سنت سوفیا متعلق به قرن یازدهم و کلیسای جامع سنت جورج، یکی از توریستی‌ترین بخش‌های این شهر است که پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر خود از آن‌ها بازدید کرده و با تاریخ و فرهنگ این کشور پهناور بیشتر آشنا شوید.  پس از یک روز طولانی و کاوش در کوچه پس کوچه‌های ولیکی نووگورود، می‌توانید از رستوران‌ها و کافه‌های شهر و طعم لذیذ غذاهای روسی و بین المللی لذت ببرید.

اسمولنسک،  قدیمی‌ترین شهر روسیه

اسمولنسک که در کنار رودخانه دنیپر واقع شده، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای توریستی روسیه است و از آنجایی که توسط چندین کشور مختلف اداره می‌شود، تاریخ جالبی دارد. این شهر دیدنی‌های منحصر به فرد و جذاب زیادی برای بازدیدکنندگان و گردشگران دارد. کلیساها، ساختمان‌ها و بناهای تاریخی بسیاری در سراسر شهر دیده می‌شوند و دژ باشکوه آن و کلیسای جامع حیرت‌انگیز Assumption به عنوان اصلی‌ترین مکان‌های توریستی این شهر شناخته می‌شوند. موزه‌ها، گالری‌ها و تئاترها از دیگر دیدنی‌های این شهر جذاب هستند که گذشته هنری و موسیقایی شهر را به نمایش می‌گذارند.

کراسنودار، پاریس روسیه

کراسنودار شهری بی‌نظیر با جاذبه‌های دیدنی بسیار است که لقب پاریس کوچک روسیه را با خود گرفته است. این شهر از بخش شمالی به دریای آزوف و از بخش غربی به دریای سیاه منتهی می‌شود و از این رو فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های بسیار شیک و مدرنی را در خود جای داده است. اگر به دنبال شهری جذاب با سواحل بی‌نظیر در روسیه هستید، بازدید از کراسنودار را از دست ندهید.  اگر به جز روسیه دوست دارید شهرهای توریستی دیگر کشورها مانند، آذربایجان و یا تاجیکستان و ازبکستان را از نزدیک ببینید، می‌توانید از طریق مجموعه گردشگری توریک ویزای آذربایجان، ازبکستان و یا ویزای تاجیکستان را دریافت کنید و جاذبه‌های گردشگری این کشورها را از نزدیک ببینید و سفر بی‌نظیری را برای خود رقم بزنید.

ولادی وستوک، زیباترین شهر ساحلی روسیه

ولادی وستوک، زیباترین شهر ساحلی روسیه

ولادی وستوک، یک بندر و ایستگاه دریایی مهم در شرق دور روسیه است که در واقع به عنوان پایتخت این منطقه شناخته می‌شود. خط ساحلی اقیانوس آرام این شهر پر از جزایر و خلیج‌های کوچک جذاب است که به جذابیت هرچه بیشتر این شهر افزوده است. معماری‌های زیبا و منحصر به فرد نیز در میان سازه‌های دوران شوروی این شهر دیده می‌شود.  ولادی وستوک امروزه به عنوان بهترین شهر روسیه برای گردشگری شناخته می‌شود و‌ جذابیت آن به عنوان یک شهر توریستی در حال افزایش است. با اقامت در این شهر ساحلی می‌توانید به تماشای تئاترها و جاذبه‌های فرهنگی جدید در سرتاسر شهر بنشینید و از طعم لذیذ غذاهای روسی را در رستوران‌ها و ‌کافه‌های ولادی وستوک لذت ببرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.