کارخانه نواوری دارو پزشکی بهستان با هدف توسعه محصولات سلامت محور

کارخانه نوآوری داروپزشکی بهستان که محل استقرار پژوهشگران، آزمایشگاه تحقیق و توسعه، آزمایشگاه کنترل کیفیت، انبار دارویی، تاسیسات تامین پیش نیاز‌های اتاق تمیز شامل دستگاه‌های تولید آب خالص و آب مخصوص محصولات تزریقی و اتاق های تمیز منطبق با Gmp است به مساحت ۱۰۰۰ متر جهت تولید پرتئین‌های نوترکیب با میزبان‌های جانوری و میکروبی در قالب فاز اول مشتمل بر فضای کار اشتراکی به بهره‌برداری رسیده است که یکی از محوریت‌‌های اصلی این مجموعه متمرکز بودن بر دانش فنی تولید دارو می‌باشد.

سرمایه گذاری که جهت این امر مورد استفاده قرار گرفته است مبلغی بیش از ۵۰۰۰ میلیارد ریال است. هدف کارخانه بهستان توسعه داخلی این فناوری‌ها با همکاری پژوهشگران و نخبگان است و قابلیت جذب بیش از ۱۵۰ فارغ التحصیل و پژوهشگر در حوزه های دارویی، پزشکی، سلول و مولکولی، ژنتیک، میکروبیولوژیک و شیمی را دارد. از دیگر قابلیت‌های مهم این مجموعه تبدیل شدن به بزرگترین قطب اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان و محققین شرق استان تهران است.

استراتژی‌های‌کارخانه نوآوری دارو پزشکی بهستان

کارخانه نواوری دارو پزشکی بهستان که با هدف توسعه محصولات سلامت محور در سال ۱۴۰۱ احداث شده بود و اکنون با مدرنترین و بروزترین تجهیزات برندهای داخلی و خارجی و با استفاده از تکنولوژی‌های پیچیده نوآورانه در مساحت ۶۵۰۰ متر زیر بنا در حال خدمات رسانی به نیازهای درمانی کشور قرار گرفته است. همچنین از مهمترین حوزه های فعالیت این مرکز شامل: تولید پروتئین های نوترکیب جانوری و میکروبی، محصولات مشتق از پلاسمای انسان، سلول و ژن درمانی و کیت‌های تشخیص مولکولی است که عمدتاً در حوزه زیست فناوری قرار دارد و با توجه به تحریم‌های موجود در کشور در این مجموعه به بومی سازی رسیده است.

دنیا

همچنین این مرکز تصمیم دارد فاز دوم این پروژه را نیز در سال آینده ( فروردین 1403) مورد بررسی قرار دهد و در مساحتی بالغ بر 2000 متر مربع و با سرمایه‌گذاری 2000 میلیارد ریال راه‌اندازی کند. زمان افتتاح فاز دوم این پروژه سال 1404 تخمین زده شده است که شامل ساخت اتاق های تمیز محصولات مشتق از پلاسمای انسان، ژن درمانی و سلول درمانی است.یکی از استراتژی‌های‌کارخانه نوآوری دارو پزشکی بهستان جهت راه‌اندازی فاز دوم این است که اشتغالزایی به نحوی صورت گیرد که این امر موجب خروج نخبگان و پژوهشگران عزیزمان از کشور ایران شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.