ارتباط ابزار و صنعت ساختمان، قدرتمند است

 رونیکس به عنوان متنوع‌ترین برند بازار ابزار ایران در غرفه‌ای واقع در سالن ۴۰، حضوری فعال در این نمایشگاه دارد. این برند با نمایش جدیدترین محصولات خود در نمایشگاه صنعت ساختمان، میزبان بازدیدکنندگان است. به این بهانه گفت‌وگویی داشتیم با محمدرضا رامخو بنیان‌گذار و مدیرعامل برند رونیکس. رامخو سابقه‌ای ۲۷ ساله در بازار ابزار دارد و توانسته در این سال‌ها، از شاگردی در مغازه ابزار فروشی به مدیرعاملی یک برند بین‌المللی برسد.

هیچ تولیدی در جهان بدون وجود ابزار امکان پذیر نیست. صنعت ساختمان و ابزار دو گروه قدرتمند هستند که ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. رونیکس در سبد محصولات خود، توانسته بسیاری از نیازهای صنایع ساختمانی را رفع کند. حضور رونیکس در این نمایشگاه و نمایشگاه‌های مشابه، فرصتی است که هم با نیازهای دیگر صنایع آشنا شویم و هم بتوانیم بدون واسطه با مصرف‌کنندگان ابزار، دیدار و گفت‌وگو داشته باشیم.

از طرف دیگر ارتباطات همواره برای من به عنوان یک چالش مطرح بوده و هست. اینکه چطور می‌توانم با  مغازه‌دارها، خرده‌فروش‌ها، عمده‌فروش‌ها، تجار و از همه مهم‌تر بزرگترهای صنعت ابزار ارتباط برقرار کنم. چطور به پیشکسوت‌های بازار ابزار که اساتید ما هستند، ادای احترام کنم. به آن‌هایی که زحمت کشیدند تا رونیکس و برندهای دیگر بتوانند به این جایگاه برسند و چطور رضا رامخوها بتوانند رشد کنند. همین‌طور چطور می‌توانم با مغازه‌داران تمام کشور ارتباط برقرار کنم.

این نمایشگاه فرصتی است تا با مصرف‌کنندگان و هم‌صنفی‌های خودم دیدار داشته باشم. این نشست و برخواست‌ها می‌تواند به رشد صنعت ابزار کمک کند.

غرفه رونیکس در نمایشگاه امسال جزء غرفه‌های شاخص است. بازدیدکنندگان هم از طراحی غرفه شما راضی بودند.

  • غرفه رونیکس در نمایشگاه امسال جزء غرفه‌های شاخص است. بازدیدکنندگان هم از طراحی غرفه شما راضی بودند.

تمام آنچه در این نمایشگاه از طرف رونیکس اتفاق افتاده؛ یعنی طراحی منحصربه‌فرد غرفه و نمایش تنوع محصولات و حضور مدیران و کارشناسان شرکت، تنها و تنها برای ادای احترام به مصرف‌کنندگان و بازدیدکنندگان است.

کیفیت رونیکس اتفاقی نیست و ثمره تلاش صدها نفر است. این کیفیت در تمام ارکان برند جاری است. از حضور در این نمایشگاه، تا ساخت و تولید و عرضه ابزار به بازار.

ما تمام تلاش خود را کردیم که در این نمایشگاه بتوانیم گوشه‌ای از ابزارآلات باکیفیتِ رونیکس را به نمایش بگذاریم. ما معتقدیم تمام شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند، برای ساخت‌وساز باکیفیت و خوب، نیازمند ابزاری حرفه‌ای هستند.

به جرات می‌توانم بگویم بسیاری از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، قبل از بازدید از غرفه رونیکس از تنوع بالای محصولات برند ما باخبر نبودند. هدف اصلی ما برای حضور پرقدرت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران، آگاهی بخشی از تنوع و کیفیت ابزارآلات رونیکس است.

همانطور که گفتم رونیکس در سبد محصولات خود، بسیاری از نیازهای صنایع ساختمانی را برطرف می‌کند. ابزارآلات برقی و شارژی ما نظیر بتن‌کن‌ها، چکش‌های تخریب، دریل‌ها، فرزها و ... می‌توانند همراه مطمئنی برای دست‌اندرکاران صنایع ساختمانی باشند.

شعار رونیکس

  • به شعار رونیکس در رابطه با کیفیت اشاره کردید، این شعار چطور در برند شما نمود دارد؟

من و همه پرسنل رونیکس از بخش کنترل کیفیت، زنجیره تامین، تحقیق و توسعه تا دیگر بخش‌های برند بر اصل کیفیت تمرکز داریم. توجه به جزئیات در تولید یک ابزار خوب، راهگشای تولید است تا استادکاران و تکنسین‌های عزیزمان در سراسر ایران بتوانند چرخ تولید این کشور را هرچه بهتر بچرخانند.

این آرزوی قلبی من است تا بتوانم ابزار خوب را در اختیار صنایع مختلف از جمله ساختمان قرار دهم. تاکید همیشگی من به پرسنل شرکت رونیکس که همینجا از همه آن‌ها تشکر می‌کنم؛ بر حفظ و ارتقای کیفیت ‌است. کیفیت در تمام بخش‌های سازمان رونیکس، از جمله کیفیت در تولید ابزار، تحقیقات، خدمات، بسته‌بندی، رفتار سازمانی و برخورد با مصرف‌کنندگان.

جدا از کیفیت و تنوع ابزار، خدمات پس از فروش و قطعات معیاری مهم در موفقیت یک برند است. همه خدمات پس از فروش را هزینه می‌بینند، در صورتی که خدمات پس از فروش، تولد دوباره برای مشتری است و او را عاشق برند شما می‌کند. امروز در بانک قطعات رونیکس ۳۴۰۰۰ نوع قطعه ذخیره شده تا خیال مصرف‌کننده از بابت قطعات یدکی راحت باشد.

  • بسیاری از مدیران برند رونیکس از جمله شخص شما در این نمایشگاه حضور دارند و با مصرف‌کنندگان و کارآفرینان گفت‌وگو می‌کنند؛ این روحیه در سازمان شما همواره وجود داشته؟

من و هیچکدام از مدیران رونیکس پشت‌میز نشین نیستیم. ما همواره در حال چالش و بهبود مستمر خود و سازمان هستیم. ما هرگز از بازار ابزار و مصرف‌کنندگانمان جدا نمی‌شویم و نخواهیم شد. چون هرچه داریم از آن‌ها است و وظیفه و هدف نهایی برند ما خدمت به مصرف‌کنندگان عزیز و آگاهی بخشی به آن‌ها در رابطه با تنوع و کیفیت ابزار رونیکس است.

برنامه رونیکس برای آینده چیست؟

  • برنامه رونیکس برای آینده چیست؟

بی‌شک هدف بزرگ و اصلی رونیکس توسعه بازارهای جدید بین‌المللی و در کنار آن افزایش سطح پوشش بازارهای داخلی بوده و هست. در جهت رسیدن به این اهداف، برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت انجام شده و واحدهای مختلف در شرکت رونیکس به‌صورت مداوم در حال اجرای فرآیندها و رسیدن شاخص‌های مرتبط به این اهداف هستند. اما نکته مهم در این مورد توجه ویژه به نیازهای بازارهای مختلف و ایجاد مزیت‌های رقابتی برای رونیکس در هر بازار است که براساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده، برنامه استراتژیک تولید، بازاریابی و فروش متناسب با هر بازار برای برند رونیکس اجرایی شده و مرتبا تحت پایش قرار می‌گیرد تا اقدامات اصلاحی مناسب اجرایی شود.

نگرش و هدف آتی من و تمام همکارانم ارتقای رونیکس به یکی از ۵ برند برتر ابزار در دنیا است. ما امروز به بسیاری از کشورهای جهان، ابزار صادر می‌کنیم. پس این پتانسیل در مجموعه وجود دارد. ما همه امکانات لازم را داریم. از نیروی انسانی متخصص، محصولات باکیفیت، تنوع بالا، انگیزه فوق‌العاده و همچنین همدلی و همراهی تمام ارکان برند. من به این راه باور دارم و مطمئن هستم این هدف دست یافتنی است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.