پربارترین نهال میوه مناطق سردسیر با سود بالا و عمر طولانی کدامند؟

چرا نهال گردو و نهال بادام به عنوان بهترین نهال میوه معرفی شده اند؟

نهال گردو و نهال بادام اولین ارقام نهال میوه با بازدهی تجاری و عمر اقتصادی بسیار بالا هستند.این دو نهال نسبت به دیگر ارقام نهال میوه برتری هایی داشته که می توان به درآمد میلیاردی با عمر اقتصادی 100 ساله اشاره داشت. از طرفی بسیاری از نهال میوه در اقلیم سردسیر و کوهستانی از بین می روند اما نهال گردو و بادام مناسب مناطق سردسیر با مقاومت بسیار عالی هستند.

پرسودترین نهال گردو  مناطق سردسیر کدامند ؟

شاید از بسیاری از باغداران و یا افرادی که در زمینه کشاورزی فعالیت دارند شنیده باشید به گردو طلای سبز می گویند! دلیل این نامگذاری می تواند سود بالای نهال باشد که تا مدت ها و نسل بعدی از این سود استفاده کنید و میزان درآمد آن برابر با فروش طلا است !

اما با توجه به ارزش و سود بالایی که نهال گردو دارد یکسری اصلاحیاتی روی این نهال صورت گرفت که میزان مقاومت و باردهی نهال افزایش یافت.امروزه ارقام نهال گردو پیوندی زیر به بازار عرضه شد و به عنوان بهترین نهال گردو مناطق سردسیر  دنیا شناخته شده است.

نهال گردو چندلر پیوندی

از بهترین و بی نظیرترین ارقام نهال گردو با بازدهی بالا و عملکرد بی نظیر می توان به نهال گردو چندلر پیوندی اشاره داشت.این نهال از سال پنجم به بعد باردهی تجاری را آغاز کرده و میزان باردهی تا ۶ تن است.چندلر مناسب اقلیم سردسیر و معتدل می باشد.

نهال گردو فرنور پیوندی

نهال گردو فرنور پیوندی بهترین نهال گردو مناسب مناطق سردسیر و کوهستانی است که باردهی تجاری تا 5 تن در هکتار داشته و می توان این نهال را تا ارتفاع 3000 متر از سطح دریا کاشت.

نهال گردو کانادایی پیوندی

از بهترین ارقام نهال گردو مناطق کوهستانی می توان به نهال گردو کانادایی پیوندی اشاره داشت.این نهال باردهی تجاری داشته و مقاومت بسیار بالایی به سرما دارد.میزان باردهی 5 تن رقم خورده است.

تجاری ترین نهال بادام مناطق سردسیر کدامند ؟

 نهال بادام یکی از ارقام نهال میوه های مناسب مناطق خشک و سردسیر است.این نهال با توجه به خصوصیاتی که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است.بادام جزو ارقام نهال میوه پرسود و تجاری می باشد که از سال های ابتدایی کاشت باردهی را شروع می کند.اما از بهترین ارقام نهال بادام مناسب مناطق سردسیر می توان به نهال های زیر اشاره داشت:

نهال بادام دیرگل

نهال بادام دیرگل یکی از مقاوم ترین ارقام نهال بادام مناطق سردسیر است.این نهال برای اقلیم کوهستانی و بسیار سرد توصیه می شود.باردهی بالا و تجاری داشته که به سرمای بهاره حساس نیست.

نهال بادام آذر

نهال بادام آذر دیرگل یکی از محبوب ترین ارقام نهال بادام مناطق سردسیر است.این نهال از ارقام دیرگل بوده که از سن 4 سالگی باردهی را شروع کرده و در سن 7 سالگی از هر درخت می توان 40 کیلوگرم بادام پوست کاغذی برداشت کرد.

نهال بادام خوشه ای

نهال بادام خوشه ای یکی از ارقام نهال بادام مناطق سردسیر با باردهی خوشه ای بی نظیر است.این نهال زودبازده بوده و به سرمای بهاره حساس نمی باشد.بادام خوشه ای را می توان در ارتفاعات 700 تا 1500 متر کاشت.

جمع بندی آخر

نهال گردو و نهال بادام دو نمونه از پرفروش ترین ارقام نهال کشاورزی هستند که به دلیل باردهی تجاری, کیفیت بالا و عمر اقتصادی بلند مدتی که دارند به عنوان بهترین نهال شناخته شده اند.البته نهال گلابی نیز جزو ارقام نهال میوه پربازده با سود تجاری است که عمر تجاری آن نسبت به گردو و بادام کمتر است. به نقل از نهالستان نوین گردو به معرفی کامل نهال گردو و بادام مناطق سردسیر پرداختیم.

نهالستان نوین گردو بزرگترین مرکز تولید و عرضه انواع نهال میوه بدون واسطه و با تضمین قیمت و کیفیت می باشد.این مرکز تمامی ارقام نهال را با شناسه معتبر عرضه می کند.جهت خرید و مشاوره رایگان نهال می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

منبع خبر : نهالستان نوین گردو

تماس : ۱۲۴۳۵۹۷-۰۹۱۲

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.