آشنایی با محله های استانبول

 شهر زیبای استانبول در کنار دریای مرمره و تنگه بسفر قرار گرفته است که سبب شده آن را به یکی از توریستی ترین شهرهای استانبول تبدیل کنداین شهر زیبا تنها شهر بزرگ در جهان است که درون دو قاره متفاوت قرار گرفته است.

امروزه تعداد زیادی از مردم کشور ما نیز، شهر استانبول را به عنوان یکی از مقاصد سفری یا مهاجرتی انتخاب می کنند. با توجه به اینکه این شهر در دو قاره مجزا قرار گرفته، دارای دو فرهنگ اروپایی و آسیایی است که همزمان دو انتخاب را پیش روی گردشگران قرار می دهد.

افرادی که علاقه به دیدن جاذبه های اروپایی دارند می توانند آن قسمت را انتخاب کرده و گردشگران دیگر که علاقه مند به قسمت آسیایی هستند، از جاهای دیدنی استانبول بازدید می کننداستانبول دارای محله های خاص بسیار زیباست که هر سال گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

درباره محله های استانبول

شهر زیبای استانبول دارای محله های دیدنی است؛ به طوری که می توان گفت همه نوع محله ای در آن پیدا می شود. اگر قصد دارید به استانبول سفر کنید، یکی از مهمترین کارها آشنایی با انواع محله های آن است؛ زیرا در این صورت می توانید اقامت و سفر بهتری را در ترکیه تجربه کنید.

استانبول دارای برخی محله های شیک و لوکس است که بافتی مدرن دارند؛ اما متقابلا محله هایی با بافت قدیمی و سنتی هم دارد. خانه و اقامتگاه در برخی از محله های استانبول قیمت بالاتری نسبت به دیگر محله ها دارند؛ اما برخی از محله ها هستند که قیمت مناسب تر و مقرون به صرفه ای دارند.

نکته ای مهم در خصوص این محله ها وجود دارند که افراد مسافر باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند، آن هم فرهنگ و نحوه زندگی مردم استانبول در محله های متفاوت است. در صورتی که با فرهنگ هرکدام از محله ها آشنایی بیشتری داشته باشید، می توانید اقامت راحت تری را تجربه کنید.

محله های معروف استانبول

شهر زیبای استانبول یکی از پرجمعیت ترین شهر دنیا است و جمعیتی بالغ بر ۱۵ میلیون را در دل خود جای داده است. باید بدانید محله های اروپایی در این شهر بسیار شیک تر بوده و قیمت اقامت در آنها نیز بالاتر است؛ اما قسمت های آسیایی آن دارای قیمت های منطقی تری است. در ادامه با برخی از محله های استانبول آشنا خواهید شد:

محله بشیکتاش

محله بشیکتاش

این محله یکی جاهای دیدنی استانبول و جزء بهترین و معروف ترین محله های این شهر به شمار می رود. بشیکتاش به تنهایی تقسیم به 23 منطقه می شود و از شناخته شده ترین محله های استانبول است. این محله زیبا جزء جاذبه های گردشگری به شمار می رود و درون آن انواع هتل های لوکس، سفارت خانه ها و دیگر سازمان های مهم قرار دارند. قیمت اقامتگاه ها به دلیل لوکس بودن این محله نسبت به دیگر محله ها بالاتر است. اگر به دنبال محله ای با قیمت ارزانتر هستید، بشیکتاش مدرن نمی تواند گزینه مناسبی برای انتخاب باشد.

محله کادیکوی

یکی از قدیمی ترین و زیباترین محله های شهر استانبول کادیکوی نام دارد و بسیاری از بناهای قدیمی و تاریخی نیز در دل آن قرار دارد. این قسمت از شهر استانبول دوباره بازسازی شده و دارای کافه و رستوران های لوکسی است؛ همچنین بناهای تاریخی این محله نیز پس از بازسازی تغییر کاربری پیدا کرده و سبب شده صنعت گردشگری در این محله رونق بیشتری پیدا کند.

قیمت اقامت توریستی و یا خرید ملک در این محله متغیر است و دارای قیمت های مناسب تا قیمت های بالا برای مکان های لوکس تر است. هتل های این محله قیمت های متغیری دارند که کاملا بستگی به تعداد ستاره های آن دارد. می توان گفت در این محله امکان اقامت مقرون به صرفه با قیمت های متوسط نیز برای مسافران وجود دارد.

محله بی اغلو

محله بی اغلو استانبول

از مهمترین محله های شهر استانبول می توان به محله بی اغلو اشاره کرد؛ زیرا انواع ساختمان های تجاری مهم، مراکز خرید و هتل های لوکس درون آن قرار دارند. با وجود اینکه بسیاری از مراکز مهم در این محله هستند، اما باید بدانید که قیمت اقامت در بی اغلو آنقدرها هم بالا نیست. در این محله انواع هتل های لوکس و گرانقیمت مانند هتل بارسلو قرار دارند اما اقامتگاه های ارزان هم وجود دارند.

محله ساریر

این محله در بخش اروپایی شهر استانبول واقع شده و می توان گفت جزء گران ترین محله های آن به شمار می رود. این محله بسیار شیک، تمیز و زیبا است و دارای 35 بخش کوچکتر است. ساریر از لحاظ سیستم حمل و نقل عمومی، جاذبه های گردشگری و جاذبه های طبیعی بسیار قدرتمندتر از دیگر محله هاست. می توان گفت این محله، محله اعیانی شهر استانبول بوده و افراد اعیانی نیز در این قسمت اقامت دارند. از انواع هتل های معروف این محله می توان به هتل هیلتون ماسلاک و هتل فوات پاشا اشاره کرد.

به نقل از فلای تودی:

"استانبول به شهر هزار مسجد معروف بوده، اما جاذبه‌ های گردشگری این شهر تنها محدود به اماکن مذهبی نیست.این شهر سالیانی دراز، پایتخت تاریخی ترکیه بوده و بخشی از آن در قاره اروپا و بخشی از آن در قاره آسیا قرار دارد."

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص انواع محله های شهر زیبای استانبول صحبت کردیم و دیدیم که برخی محله های آن دارای امکانات لوکس و مدرن، برخی دیگر نیز دارای بافت قدیمی تری هستند. برای اقامت بهتر و به صرفه تر در این شهر می توانید به فلای تودی مراجعه کرده و بلیط سفر و محل اقامت خود را از طریق این وبسایت تهیه کنید.

سایت: https://www.flytoday.ir

آدرس: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی، کوچه ادایی، پلاک ۲، طبقه ۲

تلفن: ۴۲۴۰۵۰۰۰-۰۲۱

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.