DBA مدیر پروژه حرفه ای دانشگاه تهران

باتوجه به نیاز روز افزون دانش مدیریت پروژه در کشور و با درنظرگیری گسترش دامنه فعالیت مدیران پروژه حرفه‌ای در سطح ملی و بین المللی، دو دوره جامع "مدیر پروژه حرفه‌ای" و نیز دوره "DBA مدیریت پروژه" با رویکردی کاملا کاربردی و اجرایی برگزار خواهند شد. هدف این دوره‌ها آماده سازی مخاطبان برای حضور حرفه‌ای در پروژه‌های ملی و بین المللی می‌باشد.

امروزه مبحث مدیریت پروژه یکی از پرطرفدارترین موضوعات حال حاضر دنیا و نیز یکی از نیازهای اساسی برای توسعه و پیشرفت هر کسب و کاری می‌باشد و دانستن دانش مدیریت پروژه، ابزارها و تکنیک های لازم برای مدیریت بهینه یک پروژه به عنوان یک ضرورت برای متخصصان فعال در مشاغل پروژه محور محسوب می‌شود.

متاسفانه آنچه که در ارائه اکثر دوره های آموزشی کلاسیک شاهد آن هستیم ارائه مطالب و تجربیات اساتید در قالب یک محتوای نیمه آماده به دانش پذیران می باشد و این درحالی است که دوره‌های آموزشی مدرن در پی درگیری کامل مخاطب در فرآیند آموزش است و دوره‌های DBA و مدیر پروژه حرفه‌ای با بهره‌گیری از مقالات و متدهای دانشگاه هاروارد سعی برآن دارد تا تجربه یک فضای متفاوت را برای علاقه مندان حوزه مدیریت پروژه فرآهم آورد.

بر اساس اطلاعیه مرکز آموز‌ش‌های عالی تخصصی دانشکده فنی دانشگاه تهران به عنوان یکی از پیشروترین مراکز علمی کشور، دوره مدیر پروژه حرفه‌ای با ایجاد قابلیت مدیریت بهره‌ور پروژه، به مدت حدودا 250ساعت و دوره DBA مدیریت پروژه به مدت 350 ساعت بصورت آنلاین توسط دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار خواهند شد.

مقرر است در پایان این دوره‌ها، دانش‌پژوهان به عنوان عضوی از جامعه متخصصین مرکز آموزش‌های عالی تخصصی دانشکده فنی شناخته شده و با دریافت گواهینامه معتبر دو زبانه فارسی و انگلیسی از دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه ایران و یکی از شناخته شده‌ترین دانشگاه‌های دنیا، بتوانند قابلیت علمی و اجرایی کسب شده در حوزه مدیریت پروژه را اثبات نمایند.

همچنین مخاطبین این دوره قابلیت حضور در آزمون بین الملی مدیریت پروژه و دریافت مدرک PMP را نیز خواهند داشت و علاوه برآن با گذراندن یک کمپ پنج روزه می توانند مدرک سرممیزی سیستم مدیریت پروژه با تاییدات بین المللی را دریافت نمایند.

اهم مطالبی که در این دوره‌ها مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت عبارتند از:

  1. پیکره دانش مدیریت پروژه بر اساس استانداردهای ورژن ششم و هفتم  PMBOK

  2. امکان سنجی مالی و اقتصادی پروژه

  3. تحلیل درست پروژه‌ها بر اساس تحلیل کسب و کار و تفکر طراحی

  4. شناخت و طراحی سازمان و مهارت های بین فردی یک مدیر پروژه حرقه ای

  5. طرح ریزی و جاری سازی استراتژی

  6. رهبری و اخلاق حرفه ای مدیر پروژه

  7. مدیریت تغییرات و مدل‌های بلوغ پروژه

  8. متدهای پیشرفته برنامه ریزی در پروژه‌ها

  9. مدیریت حرفه ای انواع پروژه های آبشاری، چابک و هایبریدی

همچنین علاقه مندان می‌توانند درصورت تمایل برای حضور در آزمون بین المللی PMP با تایید اساتید، پس از اتمام دوره نسبت به اخذ آن مدرک اقدام نمایند و نیازی به گذراندن دوره های مجزای آمادگی آزمون PMP ندارند و این یک امتیاز ویژه برای این دوره محسوب می شود.

بیشتر سوالات متداول متقاضیان از طریق لینک های زیر پاسخ داده شده است. همچنین آقای مهدی علی بخشی از اساتید مطرح دفتر آموزش‌های عالی تخصصی دانشکده فنی دانشگاه تهران و به عنوان طراح این دوره‌ها در لینک مذکور سعی نموده است که پاسخ اکثر سوالات را در قسمت سوالات متداول فرآهم آورد و راه‌های ارتباط با ایشان نیز در همان قسمت موجود است.

جهت مشاهده سرفصل‌ها و اطلاعات هزینهای دوره DBA روی عنوان دوره DBA مدیریت پروژه دانشگاه تهران کلیک نمایید. جهت مشاهده سرفصل‌ها و اطلاعات هزینهای مدیر پروژه حرفه ای روی عنوان دوره مدیر پروژه حرفه ای دانشگاه تهران کلیک نمایید.

مخاطبان و شرایط پذیرش

مبحث مدیریت پروژه یک حوزه بین رشته‌ای می‌باشد و به دلیل وسعت و نوع مطالب این دوره به افرادی پیشنهاد می‌شود که تمایل دارند به صورت کاملا حرفه‌ای در حوزه مدیریت پروژه فعالیت اجرایی داشته باشند.

شرایط ورود به دوره مدیر پروژه حرفه‌ای:

  • داشتن زمان کافی برای مشارکت در پروژه های حین دوره

  • داشتن حداقل 5 سال سابقه کار اجرایی

شرایط ورود به دوره DBA مدیریت پروژه:

  • حداقل داشتن مدرک کارشناسی

  • داشتن زمان کافی برای مشارکت در پروژه های حین دوره

  • داشتن حداقل 5 سال سابقه کار اجرایی

نحوه پذیرش و ثبت‌نام

پذیرش در دوره مدیریت پروژه دانشکده فنی دانشگاه تهران به صورت بررسی سوابق و مدارک خواهد بود و متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۲۲۵۴۰۲ (با پیش‌شماره 021) یا شماره همراه ۰۹۳۵۱۶۷۳۸۷۳ مرکز آموزش‌های عالی تخصصی دانشکده فنی دانشگاه تهران تماس حاصل نمایند.

جهت پیش ثبت نام مستقیم دوره نیز می‌توان روی عبارت ثبت نام دوره های مرتبط با مدیریت پروژه کلیک نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.