صندوق اعتمادآفرین پارسیان یک صندوق درآمد ثابت قابل معامله در بورس است و سرمایهگذاری در این صندوق ریسک کلی سبد سرمایهگذاری شما را کاهش خواهد داد. برای آشنایی بیشتر با این صندوق با ما همراه باشید.

نگاهی به صندوق اعتماد آفرین پارسیان

اعتماد آفرین پارسیان، اولین صندوق درآمد ثابت قابل معامله در بورس (ETF با درآمد ثابت) است که توسط تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در سال 1393 تأسیس شد و از آن زمان تاکنون تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار کشور و تحت مدیریت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان با نماد «اعتماد» در بورس فعالیت می‌کند. صندوق اعتمادآفرین پارسیان، به عنوان یک صندوق درآمد ثابت قابل معامله در بورس به منظور داشتن درآمد پایدار و ثابت ایجاد شده است؛ به این معنی که عمده دارایی صندوق در اوراق مشارکت یا سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی سرمایه‌گذاری می‌شود. بنابراین نماد اعتماد حتی در شرایط منفی بازار بورس هم سودآور است و سرمایه‌گذاری در این صندوق ریسکی نخواهد داشت.

به همین علت خرید واحدهای صندوق اعتمادآفرین پارسیان در شرایطی که بازار بورس منفی و تابلوی سهام تماماً قرمز است، برای سرمایهگذار همچنان سود به همراه خواهد داشت و در شرایطی که بورس سودآور است، در کنار خرید سهام عرضه شده در بورس، ریسک پرتفوی سرمایهگذار را کاهش خواهد داد.

اعتمادآفرین پارسیان برای افرادی که به معامله مستقیم در بورس علاقه دارند، فرصت خوبی است تا در زمان نزولی شدن بازار، سهام خود را از سهام و یا صندوق‌های پرریسک خارج کرده و در صندوق اعتماد سرمایه‌گذاری کنند و اینگونه سرمایه خود را از دست ندهند. بنابراین نماد «اعتماد» مناسب سرمایه‌گذارانی است که هدفشان کاهش ریسک سرمایهگذاری، سرمایهگذاری مطمئن و کسب سود همیشگی است.

همچنین در روزهایی که روند بورس مثبت است و خرید سهام فرصت طلایی برای سودآوری است، سهامداران می‌توانند با خرید واحدهای صندوق اعتماد آفرین پارسیان، در زمانی که فرصت خرید سهام مناسبی وجود ندارد، علاوه بر کسب سود روزانه، ارزش دارایی خود را حفظ کنند و در فرصت مناسب واحدهای صندوق را فروخته و با سهام جایگزین کنند.

صندوق اعتمادآفرین پارسیان با بیش از ۴۴۱ درصد بازدهی از شروع فعالیت تا کنون، اعتماد سرمایه‌گذاران بسیاری را جلب کرده است. نماد اعتماد به دلیل کسب سود از منابع درآمد ثابت، نوسان زیادی ندارد و خرید واحدهای آن میتواند ریسک سبد سرمایه شما را کاهش دهد.

سود صندوق اعتماد آفرین پارسیان چقدر است؟

سود صندوق اعتماد آفرین پارسیان چقدر است؟

این صندوق تقسیم سود دورهای ندارد و سود حاصل از سرمایه‌گذاری در آن از طریق رشد روزانه قیمت واحدهای صندوق (NAV) به دست می‌آید و سرمایه‌گذاری مجدد در محل سودهای به دست آمده، امکان سود بیشتر برای سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کند. ارزش اسمی هر واحد سرمایه‌گذاری در صندوق 10 هزار ریال، معادل هزار تومان است و ارزش واحدها به صورت لحظه‌ای بر اساس سرمایه‌گذاری‌های انجام شده تغییر می‌کند که در سیستم معاملاتی کارگزاری و سایت صندوق قابل مشاهده است.

سرمایه‌گذاری در صندوق اعتماد چگونه است؟

همانطور که اشاره شد اعتمادآفرین پارسیان از نوع صندوق درآمد ثابت قابل معامله در بورس یا ETF است. بنابراین می‌توان واحدهای آن را مانند سهام شرکت‌های بورسی با نماد «اعتماد» در بورس معامله کرد. برای سرمایه‌گذاری در این صندوق، ابتدا باید از طریق سامانه سجام ثبتنام کنید. پس از احراز هویت در سامانه سجام، در یکی از کارگزاری‌های فعال ثبت‌نام کرده و دسترسی به سیستم آنلاین معاملاتی کارگزاری را به دست بیاورید. سپس می‌توانید با جستجوی نماد «اعتماد» واحدهای صندوق را خرید و فروش کنید.

اعتماد آفرین پارسیان

مزایای اعتماد آفرین پارسیان؛ صندوق درآمد ثابت قابل معامله در بورس

از مهمترین مزایای نماد «اعتماد» سود همیشگی و ریسک بسیار پایین است که با کاهش ریسک پرتفوی، تجربه سرمایه‌گذاری امن و کم‌ریسک را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان می‌آورد. نقدشوندگی بالا به دلیل داشتن بازارگردان فعال از دیگر مزیت‌های صندوق است و به شما امکان فروش واحدهای صندوق در هر لحظه را خواهد داد. سایر نکات مثبت صندوق عبارتند از:

  • بهره‌مندی از دانش و تخصص مدیران حرفه‌ای در مدیریت دارایی‌ها

  • بهره‌مندی از معافیت مالیاتی

  • شفافیت عملکرد و انتشار لحظه‌ای NAV

  • امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ کم و حداقل مبلغ 500 هزار تومان

  • نداشتن محدویت در سقف خرید

  • به حداقل رسیدن محدودیت‌های معاملاتی سهام مانند توقف و بازگشایی نماد، گره معاملاتی و حجم مبنا

صندوق اعتماد آفرین پارسیان، به عنوان اولین صندوق درآمد ثابت قابل معامله در بورس کشور، در طول ۸ سال فعالیت خود با ایجاد بستری برای سرمایه‌گذاری سودآور و مطمئن، با استقبال زیاد سرمایه‌گذاران مواجه شده است.

کسب اطلاعات بیشتر

خرید سهام می‌تواند در بلندمدت سود خوبی را نصیب سرمایه‌گذاران کند اما از آنجایی که ماهیت بازار بورس داشتن تلاطم است، خرید واحدهای نماد «اعتماد» ریسک سرمایهگذاری شما را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. چرا که این صندوق حتی در شرایط منفی بازار بورس سود همیشگی ایجاد خواهد کرد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد صندوق اعتمادآفرین پارسیان و سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری لوتوس پارسیان هستید، پیشنهاد می‌کنیم به ‌صفحه صندوق‌های سرمایه‌گذاری تأمین سرمایه لوتوس پارسیان سر بزنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.