فوروم روسیه -جهان اسلام ونمایشگاه حلال کازان روسیه برگزار شد

فوروم روسیه -جهان اسلام و نمایشگاه حلال کازان روسیه در دوروز ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه۱۴۰۲ برگزار شد.

این نمایشگاه که در کازان روسیه کازان‌سامیت یا همان اجلاس اقتصادی بین‌المللی «روسیه – جهان اسلام: اجلاس کازان» یکی از رویدادهای اقتصادی بین‌المللی پیشرو فدراسیون روسیه و سازمان همکاری اسلامی (OIC) است. نمایشگاه حلال کازان یکی از رویدادهایی است که در حاشیه اجلاس برپا می‌شود.

این اجلاس از سال ۲۰۰۹ هر ساله با حضور کشورهایی نظیر امارات متحده عربی، مالزی قرقیزستان، اندونزی، تایلند، الجزایر، آذربایجان، سنگاپور، ترکیه، کوبا، سودان، عربستان سعودی، افغانستان، بحرین، اردن، مراکش، پاکستان، قطر، قزاقستان و ایران برگزار شده است.

اجلاس حول محور امور مالی و بانکداری اسلامی

مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در این اجلاس حول محور امور مالی و بانکداری اسلامی، صنعت حلال، دیپلماسی جوان، توسعه صادرات، موسسات کوچک و متوسط و سرمایه گذاری است که با هدف مساعدت و حمایت در جهت توسعه روابط اقتصادی و تجاری اسلامی به ویژه با کشورهای جهان اسلام برگزار می‌شود.

پاویون جمهوری اسلامی

در پاویون جمهوری اسلامی ایران بیش از ۵ شرکت از جمله شرکت کاله-صنایع کوروش(گلرنگ)-سحر-شرکت اتحادیه تجارت روسیه وایران و ۱۵۰ نفر در قالب هیئت ها و کارگروه های مختلفی از ایران حضور داشتند که درطول نمایشگاه توانستند با همتای اقتصادی خود تبادل اطلاعات نمایند تا بتوانند بهترین راه های صادرات یا واردات خود با کشور روسیه وسایر کشورهای حاضر در نمایشگاه را پیدا نمایند.

همچنین این نمایشگاه میزبان علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزارت کشاورزی، محمد موسوی، معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی معاون وزارت گردشگری و همچنین حجةالاسلام شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بوده است.

اجلاس

در حاشیه این اجلاس تفاهم نامه های مختلفی از جمله تفاهم متقابل در زمینه گردشگری ایران و روسیه امضا گردید. لازم به اشاره است شرکت مدیریت تجارت پارس کارن با مجوز سازمان توسعه تجارت  مجری برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از این نمایشگاه یا حضور در نمایشگاه های کشور روسیه می توانید به سایت https://parskaren.com/ مراجعه نمایید یا به صفحهpars_karen @ دراینستاگرام  مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.