معرفی جاهای دیدنی شیراز برای شب

علاوه بر طبیعت زیبای شیراز و مناطق اطراف آن، در برخی از منطقه‌ها می‌توان شب‌ها به گشت‌وگذار پرداخت. آب‌وهوای مناسب و یک مکان فوق‌العاده می‌تواند هر کسی را در شب‌های شیراز سرحال کند. ما در این مطلب می‌خواهیم به برخی از جاهای دیدنی شیراز که شب‌ها مناظر خوبی دارند اشاره کنیم.

در شب شیراز راهی چه مکان‌هایی شویم؟

شبگردی همیشه حس و حال خاص خود را دارد و اگر مقصد شما هم کمی متفاوت‌تر باشد، یک خاطره به یادماندنی را برای خودتان رقم خواهید زد. اگر شما به دنبال برنامه‌ای فوق‌العاده هستید تا یک سفر بی‌نظیر به شیراز داشته باشید، باید اطلاعات خودتان را تکمیل کنید.

بهتر است این برنامه را متناسب با موقعیت هتل خود بچینید تا زیاد احساس خستگی نکنید. همه جاهای دیدنی شیراز را نمی‌توان در این مقاله لیست کرد و ما تنها به برخی از مشهورترین آنها که در شب می‌توان خوش گذراند اشاره می‌کنیم.

ارگ کریم‌خان

یکی از مکان‌های تاریخی و دیدنی شیراز، ارگ کریم‌خان به شمار می‌رود. این قلعه بسیار دیدنی معماری تاریخی دارد اما به لطف نورپردازی که در آن انجام شده، در شب هنگام بسیار چشم نواز است. این ارگ در شب به یک نگین درخشان در این شهر تبدیل می‌شود و می‌توانید از فضای باز و طبیعت اطراف قلعه هم بهره‌مند شوید. ارگ کریم‌خان در خیابان کریم‌خان زند و در نبش میدان شهدا واقع شده است که فاصله زیادی تا حافظیه هم ندارد.

ارگ کریم‌خان

حافظیه شیراز

افراد زیادی شیراز را با آرامگاه حافظ می‌شناسند و در سفر به این شهر تمایل دارند در این مکان نیز خاطرات خوشی را ثبت کنند. آرامگاه این شاعر بزرگ معماری خیره‌کننده‌ای دارد و با نورپردازی منحصر‌به‌فردی تزئین شده و شب‌ها حال و هوای این آرامگاه بسیار خاص و دلربا است.

 در بسیاری از اوقات شاعران و علاقه‌مندان به شعر در حافظیه شب شعر برگزار می‌کنند و اگر جزء افراد خوش شانس باشید می‌توانید در این محفل حضور داشته باشید. لذت گرفتن فال حافظ در شب هنگام در کنار مقبره خودش تجربه جدیدی است که حال دلتان را خوش خواهد کرد.

باغ ارم

از دیگر جاهای دیدنی شیراز که می‌تواند برای شب گردی هم گزینه مناسبی باشد، باغ ارم است. این باغ در خیابان ارم واقع شده و فضای سرسبز دارد. عمارت باغ معماری متفاوتی داشته و یک حوض بزرگ هم در برابر آن قرار دارد که زیبایی آن را تکمیل می‌کند.

تصویر ماه بر روی این حوض هر بیننده‌ای را جذب خود خواهد کرد. نخل‌های سر به فلک کشیده و خارق‌العاده‌ای که می‌تواند بهترین سوژه برای عکاسی شما باشد.

باغ ارم

آرامگاه خواجوی کرمانی

آرامگاه خواجوی کرمانی در کنار مجسمه جذاب و دیدنی او واقع شده و مقبره این شاعر همچون غزل‌های او بسیار دلباز و دیدنی است. در اطراف این مقبره 3 غار جذاب و شگفت‌انگیز هم وجود دارد که در گذشته محلی برای عبادت بوده و می‌توانید سری به آن‌ها هم بزنید.

دروازه قرآن

اگر جزء آن دسته از افراد علاقه‌مند به دور دور با ماشین هستید، پیاده‌روی و دور زدن با ماشین را در خیابان‌های شیراز از دست ندهید. آن‌قدر به مسیر خود ادامه دهید تا به دروازه قرآن برسید و شکوه و عظمت را به چشم ببینید.

این دروازه نمادی از عقاید و فرهنگ مردم شیراز بوده و با نورپردازی خاص و متفاوتی که دارد شما را به وجد خواهد آورد. فضای رؤیایی این دروازه برای پیاده‌روی و گشت‌وگذار عالی بوده و بدون شک از جذاب‌ترین جاهای دیدنی شیراز در شب است.

شاهچراغ

یکی از چشم‌نوازترین بناهای مذهبی این شهر، شاهچراغ است که یک مکان زیارتی بوده و حال‌وهوای مخصوص خود را دارد. کلیه دیوارهای شاهچراغ به صورت آینه کاری بوده و در شب زیر نور چراغ‌ها بسیار دیدنی است. شاهچراغ در دل شب همچون الماسی می‌درخشد و یک گزینه عالی برای شبگردی در شیراز است.

شاهچراغ

بازارگردی

خرید کردن در سفر بسیار جذاب است و حسابی لبخند رضایت را بر لبان خانم‌ها می‌نشاند. شما می‌توانید خرید خود را به شب موکول کنید و به جاهای دیدنی شیراز برای خرید بروید. خوراکی‌های سنتی و سوغاتی‌های شیراز را امتحان کنید و هر آنچه را که نیاز دارید بخرید.

شیراز شهری توریستی که همه‌روزه میزبان گردشگران زیادی است به همین خاطر بازار آن تا پاسی از شب باز بوده و دغدغه‌ای از این بابت نخواهید داشت. از بازارهای منحصر به فرد شیراز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مجتمع تجاری خلیج

  • بازار سنتی

  • مرکز خرید زیتون

  • پاساژ شهر شب

  • مرکز خرید ستاره شیراز

رستوران‌گردی

بعد از سپری کردن کل روز تنها یک غذای خوشمزه می‌تواند خستگی را از تن شما خارج کند. بنابراین انتخاب یک مکان مناسب با منظره‌ای عالی در سفر بسیار حائز اهمیت است. شما می‌توانید طعم‌های جدید و متفاوتی را در رستوران‌های این شهر امتحان کنید.

رستوران‌ها نیز از دیگر جاهای دیدنی شیراز هستند که می‌توانید با انتخاب درست شب خاطره‌انگیزی را تجربه کنید. از محبوب‌ترین رستوران‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد که شما نیز در سفر خود حتما شبی را میهمان این مجموعه‌ها باشید.

  • رستوران شاطر عباس

  • رستوران هفت خوان

  • رستوران عمارت شاپوری

پارک‌های شیراز

طبیعت زیبای پارک‌های شیراز گزینه دیگری است که برای شبگردی‌های خود می‌توانید انتخاب کنید. این شهر پارک‌های مختلفی دارد که بسته به محل اسکان و سلیقه خودتان می‌توانید شبی را در آنها باشید.

شب‌هایی خنک در طبیعت بکر این شهر با شهربازی پر هیجان رویای هر کودکی است که می‌توانید به آن رنگ واقعیت بزنید. البته نباید خوردن فالوده شیرازی را در پارک از قلم بیندازید. ما سه پارک بزرگ و مشهور این شهر را برای شما معرفی می‌کنیم.

  • پارک کوهپایه

  • پارک آزادی

  • لونا پارک

بهترین فصل برای شبگردی در شیراز کدام است؟

اگر حسابی رؤیای شبگردی در شیراز را در سر دارید، بهتر است در فصل بهار راهی این شهر شوید. در این فصل شرایط و آب و هوایی این شهر بسیار مطلوب بوده و می‌توانید به راحتی از جاهای دیدنی شیراز در شب دیدن کنید.

چگونه به شیراز سفر کنیم؟

شیراز تقریباً در مرکز کشور واقع شده و یکی از محبوب‌ترین شهرهای استان فارس است که به لطف جاهای دیدنی زیادی که دارد، گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. شما می‌توانید به راحتی با هواپیما، قطار یا ماشین شخصی به این شهر سفر کنید.

این مجموعه با برگزاری تورهای مختلف در فصل‌های متفاوت سال، خاطرات به یاد ماندنی را برایتان رقم می‌زند.

جمع‌بندی

در سفر به شیراز سعی کنید برنامه منظمی داشته باشید تا از تمام زیبایی‌های آن لذت ببرید. شب‌های این شهر بسیار هیجان انگیزتر از روزهای آن است و به دلیل هوای خنک انرژی بیشتری هم برای گردش خواهید داشت و حس خستگی کمتر به سراغتان می‌آید. ما در این مطلب جاهای دیدنی شیراز در شب را برایتان معرفی کردیم.

اگر قصد سفر به شیراز را دارید، فلای تودی در خدمت شما است. می‌توانید به راحتی بلیط‌های خود را رزرو کنید و سفری آرام و خاطره انگیز داشته باشید. رزرو هتل و خرید تور با بهترین قیمت را در فلای تودی تجربه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.