شما را نمی‌دانم، اما ما همیشه برای سفر رفتن دغدغه اجاره ویلا داریم؛ اینکه چه ویلایی با چه قیمتی و امکاناتی انتخاب کنیم، کمی کارمان را برای سفر رفتن سخت کرده است. اگر شما هم چنین دغدغه‌ای دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بدانیم کلبه بهتر است یا ویلا؟

کلبه بهتر است یا ویلا؟ سلیقه شما کدام است؟

بعضی‌ها اهل ریسک نیستند و برای سفرهایشان هتل را انتخاب می‌کنند؛ در حالی که بعضی دیگر ریسک می‌کنند و ترجیح‌شان انتخاب و اجاره ویلا یا کلبه چوبی در وسط جنگل است. هرکسی بر اساس هر علایقی که دارد، مقصد سفرش را انتخاب می‌کنند. برخی دوست دارند در سکوت و آرامش سفر را بگذرانند و با انرژی بالایی راهی خانه‌شان شوند که معمولا چنین افرادی به فکر اجاره کلبه چوبی هستند. اینکه کدام را انتخاب می‌کنید، کاملا به سلیقه شما و حتی مزان بودجه‌ای که برای سفرتان کنار گذاشته‌اید، بستگی دارد.

اجاره ویلا برای تعطیلات به جای کلبه، چندین مزیت دارد. در ادامه چندین مورد از این مزایا را با هم بررسی خواهیم کرد تا شما با داشتن این اطلاعات بتوانید با اطمینان کامل ویلا یا کلبه رزرو کنید.

  • فضای بیشتر: ویلاها فضای بیشتری نسبت به کلبه چوبی به شما داده می‌شود. اگر تعداد شما زیاد است و با خودتان وسائل زیادی برای سفر برده‌اید، بهتر است به فکر اجاره ویلا باشید. این در حالی است که کلبه‌ها معمولا فضای کوچکتر و کمتری دارند و برای تعداد افراد کم گزینه خوبی هستند.

  • امکانات خصوصی: در ویلاها امکانات خصوصی بیشتری دارند؛ از مبلمان بودن ویلا گرفته تا مجهز بودن به WIFI، استخر آب گرم و...  اگر برای دریا و شنا و آبتنی به شمال می‌روید، با رزرو یک ویلا در کنار ساحل می‌توانید قدم بزنید، شنا کنید و یک سفر عالی برای خودتان داشته باشید.

  • حریم خصوصی: اجاره یک ویلا چند خوابه، حریم خصوصی بسیار بیشتری نسبت به کلبه چوبی برای شما فراهم می‌کند.

اجاره کلبه

باوجود تمامی این مزایای گفته شده برای ویلا، اجاره کلبه در یک جای دنج و خلوت، با منظره طبیعت و با عطر هیزم، چیزی است که سفر شمال‌تان را رویایی می‌کند. دور تا دور کلبه چوبی را که نگاه می‌کنید، فقط سرسبزی و زیبایی می‌ببینید و بس! اگر عاشق آرامش و سکوت هستید و در چنین جاهایی می‌توانید انرژی از دست رفته‌تان را برگردانید، فقط یک انتخاب دارید و آن هم اجاره کلبه است.

بد نیست نگاهی به ترجیحات کاربران جاجیگا در این زمینه داشته باشیم. افرادی که تجربه اجاره کلبه یا اجاره ویلا را داشته‌اند، کدام را بیشتر توصیه می‌کنند؟ از حق که بگذریم کلبه چوبی چیز دیگری است؛ فضای دنج و سر سبز و ایوان رو به آسمانش را که کنار بگذاریم، مهمان‌نوازی میزبانان این کلبه‌ها بیشترین چیزی است که کاربران جاجیگا روی آن تاکید داشتند. سکوت و آرامش مطلق در این کلبه‌ها که کاربران از آن تعریف می‌کنند، بیشترین موردی بود که ثبت شده بود.

در مورد اجاره ویلا در جاهای مختلف شمال هم خیلی از کاربران نظرات مثبتی داشتند. از میزبانی خوب گرفته، تا فضای داخلی و خارجی تمیز، تحویل به موقع ویلاها به کاربران، مسیر راحت و در دسترس اکثر ویلاها، نزدیک بودن ویلا به دریا و... اما یادتان باشد که ویلاها امکانات بیشتری دارند و اگر قرار است مدت زمان بیشتری در شمال بمانید، شاید به اجاره ویلا بیشتر نیاز داشته باشید.

با این حال؛ باز هم انتخاب اجاره ویلا یا اجاره کلبه به خودتان بستگی دارد؛ به میزان بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید و حتی تعداد نفراتی که به شمال رفته‌اید. در نهایت تصمیم‌گیرنده نهایی شما هستید.

کدام یک گران‌تر است؟

به‌طور کلی نمی‌توان به این سوال پاسخ داد؛ چرا که باید فاکتورهای مختلفی را برای این موضوع در نظر گرفت. هزینه اجاره اتاق در ویلا به طور قابل توجهی بسته به فصل و مکانی که آن را رزرو می‌کنید، متفاوت است. به‌طور کلی می‌توان گفت که قیمت به شهری که قرار است به آن سفر کنید و امکاناتی که در آن ویلا یا کلبه گنجانده شده است، بستگی دارد.

برخی از ویلاها لوکس و مجهز هستند و امکانات بی‌نظیری دارند، در حالی که برخی دیگر با داشتن کمترین امکانات قیمت کمتری دارند. این موضوع در مورد رزرو کلبه هم صدق می‌کند.

چگونه ویلا یا کلبه عالی را برای تعطیلات خود انتخاب کنید؟

چگونه ویلا یا کلبه عالی را برای تعطیلات خود انتخاب کنید؟

انتخاب ویلا یا کلبه عالی به ترجیحات شخصی شما و نوع تعطیلاتی که در ذهن‌تان دارید، بستگی دارد. صرف نظر از نوع تعطیلات، هنگام انتخاب یک ویلای لوکس برای تعطیلات رویایی خود، بهتر است موارد زیر نظر بگیرید.

1. فاصله ویلا تا شهر و دسترسی به رستوران، سوپرمارکت و...

در تعطیلات، ما از تماشای مناظر زیبا یا قرار گرفتن دور از زندگی روزمره معمولی  لذت می‌بریم. اما پس از چند روز، ممکن است بخواهیم کمی گردش کنیم و به رستوران یا جاهای دیدنی شهر موردنظر سر بزنیم؛ حتی شاید بخواهیم کمی مواد غذایی تهیه کنیم. بنابراین ویلا را در مکانی انتخاب کنید که متناسب با نیازها، نوع تعطیلات و ترجیحات شما باشد.

نزدیک بودن ویلا به دریا عالی است

 2. نزدیک بودن ویلا به دریا عالی است

همه ما از دریاهای آبی شفاف و سواحل زیبا تا حد امکان لذت می‌بریم. اقامت در ویلاهایی که نزدیک به دریا هستند، برای افرادی که دوست دارند از سفرشان انرژی بگیرند، بهترین گزینه است. معمولا اکثر ویلاها فاصله کمی با دریا دارند؛با این حال این موضوعی است که در زمان اجاره ویلا باید در نظر داشته باشید.

به غیر از این دو مورد، تمیز بودن ویلای مورد نظر و دسترسی به امکانات مختلف در ویلا یکی از مهمترین مسائلی است که باید حتما در نظر داشته باشید. باید ببینید که چه شما چه انتظاراتی از ویلای مد نظر دارید و می‌خواهید مجهز به چه امکاناتی باشد تا سفر راحتی و بی‌دغدغه‌ای داشته باشید.

اجاره سوئیت

سخن پایانی

بعضی از ما اهل ریسک هستیم و دوست داریم اقامتگاه‌های مختلفی را در سفرهایمان تجربه کنیم؛ به همین دلیل به فکر اجاره کلبه یا اجاره ویلا هستیم و از ماندن در هتل صرف‌نظر می‌کنیم. اینکه شما کلبه یا ویلا را انتخاب کنید، کاملا به عقاید و سلیقه خودتان بستگی دارد و به این که هدفتان از این سفر چه بوده است. اجاره سوئیت هم ایده بدی نیست و بعضی ترجیح می‌دهند در سفر به شمال بیشتر وقت خود را به گردش و تفریح اختصاص دهند و به همین دلیل هم به فکر اجاره سوئیت هستند تا فقط جایی برای خواب و استراحت داشته باشند.

خوبی قضیه این است که با وجود سامانه‌های رزرو آنلاین ویلا و کلبه مثل جاجیگا، می‌توانید انواع و اقسام مختلفی از اقامتگاه‌ها را در سایت ببینید و مطابق با سلیقه وبودجه‌تان یکی از انتخاب کنید. بهترین کار این است که قبل از سفر در مورد هر اقامتگاه اطلاعاتی بدست آورید و توضیحات آن را در سایت جاجیگا بخوانید یا حتی با دیدن تصاویر آن اقامتگاه، بهترین گزینه را برای خودتان رزرو کنید و با خیال راحت راهی سفر شوید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.