برداشت 8 تن گردو کاغذی در هکتار با کاشت نهال گردو پیوندی

همانطور که می دانید به درختان گردو اصلاح شده پاکوتاه نمی توان به عنوان یک درخت معمولی نگاه کرد چرا که طبق براوردها و تجربیات انجام شده ،سود حاصل ازمحصول درخت گردوهای اصلاح شده با هزینه های اولیه ان قابل قیاس نیست.

امروزه متاسفانه به دلیل برخی از مشکلات اقلیمی،خیلی از باغداران از پروش گردو دلسرد شده اند اما با تولید گردوهای اصلاح شده بسیاری از مشکلات از جمله سرمازدگی گردوها ،دیربازده بودن و کم بار بودن حل شده است.نهال گردو ژنوتیپ و فرنور دو رقم گردو اصلاح می باشند که از سال اول باردهی داشته و دارای محصول کاغذی واقتصادی می باشند  .در ادامه مقاله بیشتر در مورد خصوصیات این ارقام پرداخته ایم.

نهال گردو ژنوتیپ تیپ ۷:

نامگذاری نهال گردو ژنوتیپ رویال به دلیل ۷ ویژگی برتر آن است . این ۷ ویژگی رقم نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ را از سایر  ارقام گردو متمایز می کند برترین و بارزترین ویژگی نها گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ دیرگل بودن آن نسبت به سایر ارقام گردو می باشد این رقم حدود ۲۰ روز دیرتر از سایر ارقام  دیگر شروع به گلدهی می نماید لذا قابل کاشت در مناطق فوق العاده سردسیر و کوهستانی که هیچ نهال گردو دیگری توانایی رشد درآن سرمارا ندارند، هست .

تنها نهال گردویی که از سطح ازتفاع ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ متر از سطح دریا رشد و بازدهی دارد نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ است .

سازگاری رقم گردو ژنوتیپ رویال با شرایط آب و هوایی به قدری زیاد است که از دمای ۲۵- تا ۴۸+ تا تحمل می کند نه تنها این رنج دمایی برای این رقم قابل تحمل است بلکه در این رنج دمایی بازدهی فوق العاده ای از خود نشان می دهد و شرایط ذکر شده موجب شده نهال گردو ژنوتیپ قابل کشت در اکثر منلطق کشور از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب باشد لذا اگر در مناطق سردسیر زندگی می کنید که بخاطر سرمای بهاره از احداث باغ گردو منصرف شده اید بهتر است با ویژگی های نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ بهتر آشنا شوید تا با خیالی راحت و آینده ای روشن نسبت به احداث باغ گردو اقدام نمایید .

یکی دیگر از این ۷ ویژگی نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ خود گرده افشان بودن نهال است که موجب می شود تمامی گل های نهال تبدیل به میوه شود و حتی باران های شدید نیز موجب اختلال در روند گرده افشانی نمی شود ( حتی در صورتی که سرما موجب آسیب به گل های این نهال می شود توانایی گل دهی مجدد را دارد .) نهال گردو ژنوتیپ رویال ضمن دیرگل بودن زودخزان نیز می باشد ،لذا در برابر سرمای پاییزه و بهاره نیز مقاوم است و به هیچ عنوان سرما آن را تهدید نمی کند .

زودبازده بودن از جمله یکی دیگر از آن ۷ ویژگی هاست که موجب تمایز نهال گردو ژنوتیپ شده است زودبازده بودن به معنای باردهی از سال اول می باشد و سال چهارم باردهی ان اقتصادی می شود به جرات می توان گفت تنها گردوی سردسیری که بیش از ۱۰ تن باردهی در هکتارباردهی دارد گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ است . این میزان بازدهی در سن ۷ سالگی نهال به اوج باردهی خود می رسدعلاوه بر پربار بودن کیفیت محصول نیز زبان زد خاص و عام است  پوست محصول کاغذی است که امروزه بازار تقاضای محصولات پوست کاغذی بهتر از پوست سنگی است . مغز میوه قهوه ای روشن است و وزن آن حدود ۱۶ تا ۱۸  گرم می رسد ( که هیچ گردویی چنین وزنی نمی گیرد ) طعم و مزه میوه نیز بسیار خاص  است درصدچربی و روغن مغز بالا بود و حتی درصد مغز به ۷۰ درصد نیز میرسد .

درخت نهایی و حاصل از نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ حدود ۵/۴متر است که موجب کاهش فاصله کاشت نهال نسبت به ارقام قدیمی و بلند قد شده است فاصله کشت نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ حدود ۶ در ۷ است که موجب افزایش تعداد در سطح زیر کشت می شود میزان تناژدهی باای رقم در هکتار نیز به همین دلیل نیز می تواند باشد .

نه تنها رشد کافی خواهد داشت بلکه در احداث باغ آن فوق العاده نتیجه مطلوبی گرفته اند نهال گردو ژنوتیپ رویال بسیارکم توقع است و نسبت به بیماری و آفات، مقاومت خوبی از خود نشان می دهد لذا توجه نمایید که هزینه های اولیه کاشت و نگهداری در برابر سودحاصل از فروش محصول بسیار ناچیز به حساب می آید .

نهال گردو فرنور

نهال گردو فرنور:

سطح ارتفاع از دریا در هر منطقه نشان دهنده شرایط آب و هوایی و اقلیم آن منطقه است لذا هنگام احداث باغ گردو انتخاب نهال مناسب بهتر است نهال سازگار با سطح ارتفاع هر منطقه را مدنظر قرار بدهید نهال گردو فرنور از جمله نهال های گردو مقاوم به سرما و مناسب کاشت در مناطق سرد و کوهستانی است و تا سطح ارتفاع 1800 متر از دریای آزاد  بازدهی خوبی از خود نشان خواهد داد نهال گردو فرنور بسیار دیرگل و مقاوم به سرما بوده و مقاومت خوبی در برابر سرمای بهاره دارد و سرمای بهاره توانایی آسیب رساندن به گل های آن را ندارد ، امروزه سرمای بهاره کاشت نهال و احداث باغ را با مشکلاتی  مواجه کرده لذا با توجه به اطلاعات و شرایط آب و هوایی منطقه خود بهتر است از ارقام مناسب و سازگار با اقلیم خود استفاده نمایید  .

رقم فرنورجز ارقام پاکوتاه محسوب شده و نهایتا تا 5/4 متر ارتفاع می گیرد لذا فاصله استاندارد کاشت آن 6 در 7 بوده که تعداد نهال قابل کشت در هکتار قابل توجه بوده و به حدود 250 نهال می رسد سود سالانه حاصل از بازدهی این تعداد نهال بسیار قابل توجه است .

نهال گردو فرنور جز ارقام زودبازده و پرباز است . باردهی این رقم از همان سال ابتدایی کاشت شروع می شود رقم پیوندی است و بسیار محصول با کیفیتی دارد کل میوه ها اندازه درشت و یکدستی دارد وزن هر گردو بین 13 تا 15 گرم با توجه به میزان رسیدگی و مراقبت بعد از کاشت می تواند متغییر باشد.محصول گردو فرنور از درصد مغز بالایی برخوردار است بیش از60درصد محصول این رقم مغز می باشد کیفیت مغز گردو بسیار خاص بوده و نسبت به سایر ارقام اصلاح شده از کیفیت مغز بالایی برخوردار است

خرید نهال گردو ژنوتیپ و فرنور از رویال نهال

خرید نهال گردو ژنوتیپ و فرنور از رویال نهال:

نهال های گردو ژنوتیپ 7 و فرنور تولید شده توسط شرکت رویال تحت نظارت مستقیم کارشناسان رسمی جهاد کشاورزی است و با رعایت موازین بهداشتی تولید شده و کاملا سالم و عاری از هر گونه بیماری هستند و همه نهال ها شناسنامه دار بوده و لیبل دارند.

جهت مشاوره رایگان و انتخاب رقم مناسب منطقه خود با کارشناسان نهالستان در ارتباط باشید.

04445330527

09141811520

09301811520

09201811520

09021811520

جهت خرید حضوری به آدرس زیر مراجعه کنید.

میاندوآب، انتهای کوی رابری، نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی، نهالستان مهندس آرمین قاسمی

برای اطلاعات بیشتر به سایت ROYALNAHAL.COM مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.