گردو ژنوتیپ رویال ۷ تولید اختصاصی شرکت رویال نهال (آرمین قاسمی) که با همکاری و ناظران و کادر مجرب جهاد کشاورزی تولید میگردد.

نهال گردو

توجه: نهال گردو ژنوتیپ رویال فقط در شرکت رویال نهال تولید می‌گردد متاسفانه بعضی افراد سود جو، اقدام به فروش ارقام دیگر به اسم گردو ژنوتیپ رویال را دارند. لازم به ذکر است این نهال گردو به اسم مهندس آرمین قاسمی ثبت شده است و درخت مادری این رقم فقط در باغ مادری رویال نهال می‌باشد.استعلام از طریق جهاد کشاورزی استان آ.غ.

در ادامه به معرفی دقیق گردو ژنوتیپ رویال ۷ می‌پردازیم.

نهال گردو ژنوتیپ چیست:

نهال گردو ژنوتیپ از گردوهای برتر ایرانی میباشد که هیچ اصلاح ژنتیکی روی این رقم انجام نگرفته بلکه جهش ژنتیکی طبیعی به وجود آمده اند که نهالستان رویال نهال از بین هزار ژنوتیپ برتر رقم ژنوتیپ رویال 7 را که فاکتور‌های بارزی در مقایسه با ژنوتیپ ‌های دیگر دارد، را به ثبت رسانده است.

نهال گردو ژنوتیپ 7 پانزده سال است در باغ مادری رویال نهال مورد آزمایش قرار گرفته است که از بین 400 ژنوتیپ برتر گردو ژنوتیپ رویال 7 برترین رقم معرفی شده است.

قطعا خرید‌کنندگان، قبل از خرید نهال گردو ژنوتیپ7 باید اطلاعات کافی و مفید در انتخاب نژاد‌های مختلف گردو کسب کرده باشند تا بتوانند نهال متناسب با اقلیم و شرایط آب‌ و هوایی منطقه داشته باشند.که بیشترین سازگاری و عملکرد را در منطقه خود داشته باشد.

ویژگی‌های ظاهری گردو ژنوتیپ رویال ۷:

نهال گردو ژنوتیپ رویال7 این رقم پایه کوتاه می‌باشد.

  1. پرباری : گردو زنوتیپ با باردهی جانبی صد در صد و گردوهای 5 قلو می‌باشد و گردویی بی نهایت پربار می‌باشد.

  2. کیفیت مغز : گردو ژنوتیپ رویال 7 گردوی تخم مرغی و مغز سفید و روشن و سایزی استاندارد دارد که به راحتی از پوسته چوبی جدا می‌شود.

  3. میزان مغز گردو و وزن گردو ژنوتیپ رویال ۷ : وزن این رقم 16 گرم می‌باشد با 75 درصد مغز ، درصد چربی بالا و طعم بسیار عالی.

  4. باردهی گردو ژنوتیپ رویال : گردو ژنوتیپ رویال به صورت کشت متراکم و تعداد زیاد درخت در واحد سطح کشت می‌شود. گردو ژنوتیپ از سال اول شروع به باردهی می‌کند و از سال چهارم اقتصادی می‌شود که درآمد چند برابری در مقایسه با ارقام ایرانی و خارجی را دارد.

  5. گرده افشان گردو ژنوتیپ رویال ۷ : گردو ژنوتیپ به دلیل باز شدن هم زمان گل نر و ماده نیازی به گرده افشان ندارد. درواقع گردو ژنوتیپ خود گردافشان می‌باشد. و به دلیل خوش تلقیح بودن این رقم اصلا ریزش میوه ندارد و به سرمای بهاره خیلی مقاوم می‌باشد.

  6. عمر مفید گردو ژنوتیپ رویال و عوامل موثر بر آن : این رقم پایه کوتاه می‌باشد و تاج بسیار بزرگی ندارد. به این دلیل عمر گردو ژنوتیپ بالای100سال پیش بینی شده است. در واقع درختان پاکوتاه گردوی زنوتیپ در مقایسه با درختان پایه بلند باردهی بیشتری دارند. به همین دلیل گردو ژنوتیپ رویال از ارقام تجاری دنیا محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که گردو زنوتیپ در مقایسه با ارقام خارجی عملکرد خیلی بالایی دارد. مواردی که باید در رسیدگی به گردو ژنوتیپ رویال در نظر بگیرید.آبیاری منظم، هرس، کوددهی وسموم به موقع که می‌تواندطول عمر درخت گردو ژنوتیپ رویال را افزایش دهد.

  7. فصل کاشت نهال گردو ژنوتیپ رویال ۷: بهترین فصل کاشت نهال آذر ماه می‌باشد. با توجه به اینکه در فصل پاییز نهال زودتر استقرار پیدا می‌کند و در فصل بهارسریع تر ریشه زایی کرده و دقیقا نهال شما یک سال جلو می‌افتد.

  8. نحوه آبیاری گردو ژنوتیپ رویال : با توجه به اینکه این رقم مقاومت بسیار بالایی به کم آبی دارد از این رو می‌توانید گردو ژنوتیپ رویال را به صورت دیمی نیز کشت کنید. توجه داشته باشید که اقلیم منطقه شما اگر شرجی و گرم باشد گردو ژنوتیپ رویال برای منطقه شما مناسب نیست.

  9. بهترین خاک برای کاشت گردو ژنوتیپ رویال ۷ : خاک خیلی سخت و مرطوب برای گردوی ژنوتیپ7خوب نیست، همچنین میتوانید برای اصلاح این نوع خاک از کود پوسیده حیوانی و ماسه بادی استفاده کنید و بعد گردو ژنوتیپ رویال را بکارید.

  10. مهم‌ترین کود‌ها و بهترین روش کود‌دهی برای گردو ژنوتیپ رویال : کود‌دهی درخت گردو ی زنوتیپ بسیار اهمیت دارد. چنانچه عنصر مهم و حیاتی برای رشد گردو ی زنوتیپ فراهم نباشد ممکن است رشد نهال متوقف و یا کند شود.توصیه می‌شود کشاورزان اقدام به آنالیز خاک کنند تا غنی یا فقیر بودن خاک را مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند کمبود خاک را جبران کنند. آنالیز خاک به شما کمک خواهد کرد کودهای اضافی استفاده نکنید و کمبود خاکتان را جبران کنید. توجه داشته باشید در نود درصد کودهای خود از کود پوسیده دامی و حیوانی استفاده کنید چرا که سرشار از املاح معدنی برای گردو ژنوتیپ می‌باشد.

  11. آفات گردو ژنوتیپ رویال : مهم‌ ترین آفات گردو کرم خراط می‌باشد که رقم گردو رویال 7 مقاومت بسیار بالایی نسبت به این آفت دارد. وهمین مقاومت بسیار بالا به بیماری بلایت، شانکرهای باکتریایی دارد در مقایسه با ارقام خارجی این رقم مقاومت بسیار زیاد به آفات دارد.

  12. هرس گردو ژنوتیپ رویال : با توجه به رشد کم گردو ژنوتیپ رویال نیاز هرس این رقم سبک می‌باشد. زمان هرس در فصل خواب و در شرایطی که درجه حرارت شبانه روز به زیر صفر نرسد، می‌باشد. تا درخت بتواند بافت‌های زخمی را ترمیم کند. معمولا طی عملیات هرس ابتدا پاجوش‌ها و تنه جوش‌های اضافی پایین تر از ارتفاع 60 سانتی متر و شاخه خشک و رنجور به طور کامل حذف می‌شوند و در ادامه در صورت مشاهده شاخه‌های روی هم افتاده یکی از شاخه‌های جانبی دارای زاویه مناسب جدا می‌شود . همچنین شاخه های رو به پایین و شاخه‌هایی با زاویه باز در محل های شلوغ حذف می‌شود.

خرید نهال گردو

مقایسه نهال گردو ژنوتیپ رویال با چندلر و ارقام خارجی:

  • اگر چندلر یا فرنور ۲ تن گردو با مغز ۴۵ درصد محصول بدهد، گردو ژنوتیپ رویال ۳ تن با مغز ۷۵ درصد خواهد داشت. در واقع درآمد دو برابری این رقم.
  • اگر چندلر در سال ۶ امین سال رشد خود ۵/۱ تن گردو خشک بدهد، رقم گردو ژنوتیپ حداقل ۴ الی۵ تن با در صد مغز بالاتر نسبت به چندلر خوهد داشت.یعنی درآمد سه برابری.

مهم : توجه داشته باشید ارقام خارجی با توجه به اینکه رقم دیرگل می‌باشد ولی متاسفانه در بعضی مناطق کشورمان سرمای پاییزه شدیدی دارند و این عمل باعث می‌شود رقم های خارجی دچار سرمازدگی سرشاخه‌ها بشوند.در نتیجه باید رقمی انتخاب کنید که هم دیر گل و هم زود خزان باشد.

خودتان قضاوت کنید گردو ژنوتیپ رویال یا ارقام خارجی

در مورد باغ که مخصوص گردو ژنوتیپ رویال به غالب صد در صد باردهی لترال دارند. و مهمترین فاکتور برای باغدار زود محصول دادن و رسیدن به پیک محصول دهی است. و این عمل با کاشت نهال سنتی انجام نمی‌گیرد و بهتراست با الگوی استاندارد تراکم کشت متناسب با نوع ارقام خاص منطقه انجام گیرد.

ارقام خارجی نهال گردو:

  1. متوسط بار که در مصرف خودشان زیر 3 تن بار می‌دهند.

  2. خودگردافشان نیستند

  3. درصد مغز پایین و بی طعم

  4. دیر برگده هستند ولی دیرخزان نیستند

برخی خصوصیات گردو ژنوتیپ رویال:

  • رقم ژنوتیپ رویال زمان برگدهی هم زمان با پدرو آمریکایی دارد.

  • هیچ یک از دیر برگده‌های موجود خصوصیت خودگردافشانی ندارد. اما گردو ژنوتیپ رویال خود گردافشان است.

  • گردوی ژنوتیپ رویال باردهی جانبی صد در صدی دارد، یعنی بسیار پربار است به صورتی که دو برابر ارقام خارجی باردهی دارد.

  • در حالی که محصول بیشتری می‌دهد دارای میوه با کیفیت با درصد مغز بالای 75 درصد می‌باشد که رقم های خارجی 45 درصد می‌باشد.

  • گردوی ژنوتیپ رویال بر خلاف ارقام دیگر زود خزان می‌باشد یعنی سرمای پاییزی آسیب نخواهد زد و برای مناطق با سرمای بسیار سخت زمستان مقاوم است.

نکته: 6 تن گردو با مغز 70 درصد یعنی 4 تن مغز گردو در حالی که در چندلر 45 درصد گردو را مغز آن تشکیل می‌دهد.

خودتان قضاوت کنید درآمد ۳۰۰ میلیونی یا ۸۰۰ میلیونی با رقم ژنوتیپ رویال ۷

بی خود نیست که مجموعه رویال بیش از یک دهم زمان خود را صرف تحقیقات در مورد شناخت ارقام جهت انتخاب بهترین آن‌ها برای احداث باغ گردو شما می‌کند. نمونه درختان باغ مادری گردو ژنوتیپ رویال، تمامی تصاویر مربوط به باغ مادری شرکت رویال نهال می‌باشد. بازدید از باغ مادری برای عموم آزاد است.

مجوز تولید نهال گردو

نحوه خرید، ارسال نهال گردو ژنوتیپ رویال:

شما باغداران عزیز می‌توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری از شرکت رویال نهال خرید داشته باشید شما می‌توانید از طریق شماره ‌های درج شده ارتباط برقرار کنید و بعد از مشاوره با کارشناسان ما اقدام به خرید نمایید.

لازم به ذکر است تمامی ارقام با ضمانت بازگشت کالا و گواهی بهداشت و کارت قرنطینه صورت میگیرد.

گردو ژنوتیپ رویال واریته کامل اختصاصی و تولید نهالستان رویال نهال می‌باشد.

۰۴۴۴۵۳۳۰۵۲۷

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

جهت خرید نهال گردو به صورت حضوری به آدرس زیر مراجعه کنید.

میاندوآب، انتهای کوی رابری، نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی، نهالستان مهندس آرمین قاسمی

برای اطلاعات بیشتر به سایت ROYALNAHAL.COM مراجعه نمایید.

با رویال نهال رویاهای سبزتان به واقعیت می‌پیوندد

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.