با طلای سبز آشنا شوید

درخت گردو در دسته هسته داران قرار گرفته است، شکل ظاهری آن  گرد بوده و در زیر مجموعه گیاهان تک دانه قرار گرفته است، مزه منحصر به فرد گردو همچنین به خاطر داشتن اسید آمینه های فراوان و انواع ویتامین و ریز مغذی‌ها، مصرف آن در طب سنتی و علم پزشکی نوین توصیه شده است.

 با توجه به جمعیت جهانی و تقاضای بین المللی تنها تعداد معدودی از کشورها به احداث باغ گردو پرداخته‌اند، می‌توان گفت تناسب بین تقاضا و تولید رعایت نشده، یعنی میزان تقاضا بیشتر از تولید میوه گردو است، پس پتانسیل احداث باغات گردو در زمین‌های وسیع و اراضی بیشتر است.

خوشبختانه ایران یکی از تولیدکنندگان میوه گردو بوده و توانسته است جایگاه ملی در این زمینه کسب کند، با توجه به موارد گفته شده مشخص است کشور ایران پتانسیل بالایی در تولید میوه گردو دارد، پس هر چقدر هم اراضی بایر به باغستان گردو تبدیل شود، باز هم تقاضای این میوه بالا بوده و باغداران مطمئن باشند تمامی میوه آنها فروخته خواهد شد.

با توجه به آمار جهانی به دست آمد در سال ۲۰۱۹ کشور چین مقام اول در تولید گردو به دست آورده است، مقام‌های دیگر آمریکا، ترکیه و علی الخصوص کشور ایران بوده و این نشانگر کیفیت نهال گردوی ایرانی و خاک حاصلخیزی این کشور است، نهالستان‌های معتبر کشور ایران با توجه به علم نوین گیاه پزشکی توانستند نهال اصلاح شده و ژنوتیپ  را تولید و به فروش نهال گردو به صورت تضمینی بپردازند.

ویژگی مهم درخت گردو برای احداث باغ

از ویژگی مهم درخت گردو که باعث رشد قدرتمند آن شده، ترشح کردن ماده‌ای به نام ژوگلون است، درخت گردو مخصوصاً مخصوصاً درختان اصلاح شده دیرگل هستند، بنابراین باردهی آن‌ها ۲۰ الی ۴۰ روز دیرتر از درختان میوه شروع می‌شود، درخت گردو برحسب سیستم دفاعی غریزی ژوکلون تولید کرده تا از رشد گیاهان دیگر جلوگیری کند.

از دیگر ویژگی نهال گردو (https://bartarnahal.ir/walnut-seedlings ) که باعث مقاوم شدن آن در برابر سرما و برودت هوا شده دیرگل بودن این درخت است، همچنین درخت گردو می‌تواند ارتفاعات بالاتر از ۲۵۰۰ متر را نیز تحمل کند، البته نباید مناطق شرجی را فراموش کنید، با یک زبان ساده بخواهیم توضیح دهیم مناطقی که احداث باغ میوه در آنها غیرممکن است، باغداران می‌تواند با احداث باغ گردو اصلاح شده به در آمد بالا برسد.

مقاومت درخت گردو به اندازه بالا بوده حتی افراد مبتدی می‌تواند چندین هکتار از اراضی باغ گردو را احداث کرده و به کسب درآمد برسند، با توجه به مزایای گفته شده ضرب المثل گردو «گردو بکارید، طلا برداشت کنید» مصداق احداث باغ گردوی مدرن و تجاری است، البته به شرطی که اصول و استاندارد باغ تجاری و مدرن را رعایت کنید.

سهولت راه اندازی باغ تجاری و حرفه‌ای گردو

امروزه با آگاه سازی‌های فراوانی که شده و افراد دارای هوش تجاری در قدم اول به فکر راه اندازی باغ تجاری و حرفه ای گردو به عنوان یک تولید سود آور در نظر گرفتن، آن‌ها باغ مدرن گردو را به عنوان یک راه هموار و و راحت برای رسیدن به سود و کسب درآمد بالا در نظر گرفته‌اند، تاسیس کنندگان باغ تجاری گردو دغدغه خاطر  زیادی ندارد به شرطی که به شرایط زیر عمل کنند:

  • حتماً نهال اصلاح شده و ژنوتیپ گردو را جایگزین نهال سنتی و بذری خریداری کنند، چون مقاومت و طول عمر درختان چند برابر نهال‌های سنتی و پیوندی است.

  • طبق تحقیقات انجام شده علت اصلی بیماری درختان آبیاری غیر اصولی و غرقابی به روش سنتی است، توصیه شده باغداران با تغییر زیر ساخت باغ خود را تغییر داده و از روش نوین تحت فشار بابلر استفاده کنند.

  • همیشه هم استفاده از کودها باعث باروری و رشد درختان نمی‌‌شود، کود مازاد باعث بیماری و خشک شدن ریشه درخت شده و مشکلات جدی به وجود می‌آورد، قبل از استفاده حتما آنالیز خاک باغ انجام دهید تا از درصد عناصر موجود در خاک مطمئن شوید.

  • اگر شما بهترین  و گرانترین نهال گردو را خریداری کنید، ولی با محیط زیست منطقه سازگاری نداشته باشد مطمئن باشید نه تنها باروری مناسبی نخواهد داشت، بلکه باعث اتلاف سرمایه اولیه شما خواهد شد، بنابراین اقلیم منطقی اخداثی را به خوبی بشناسید و بر اساس آن نهال گردو را خریداری کنید.

  • درختان گردو به دو دسته درختان دیرگل و درختان زود گل دسته بندی می‌شوند، بر حسب اینکه منطقه شما گرمسیری و یا سردسیری است باید ارقام نهال دیرگل زود کل را شناسایی کرده و بر اساس آن انتخاب کنید.

  • برای خرید نهال گردو ژنوتیپ و اصلاح شده نهالستان معتبر را انتخاب کنید که مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده باشند.

  • نهال ژنوتیپ و اصلاح شده خود سازگاری و خودباوری بسیار بالایی داشته و همین امر باعث شده تا نیاز باغدار را به رقم گرده افشان از بین ببرد.

کلام آخر

به عنوان یک سرمایه گذار حتما مراحل مربوط به احداث باغ گردو را به صورت علمی مورد بررسی قرار دهید، برای این کار می‌توانید از متخصصین مربوطه کمک بگیرید، نهالستان‌های تولید کننده مانند برتر نهال آماده ارائه مشاوره تخصصی رایگان به کشاورزان است، جهت استعلام قیمت نهال گردو و آشنایی با مراحل سفارش و خرید نهال گردو می‌توانید به سایت اینترنتی نهالستان مراجعه کنید.

تماس با برتر نهال: ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

تماس با پالیز نهال: ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.