یکی از پر در آمد ترین کسب و کار ها در حوزه کشاورزی احداث باغ زردآلو می باشد. این درخت توان تحمل زمستان های بسیار سرد و تحمل گرمای مناطق نیمه گرمسیر را دارد.

نهال زردآلو

درختان زردآلو عمر بالای ۱۰۰ سال را دارند و میزان آب مورد نیازشان بستگی به پایه آنها دارد، درختان زردآلو پیوند خورده روی پایه تلخ کاملا مقاوم در برابر کم آبی و آفات می باشد. اولین اقدام برای احداث باغ زردآلو تهیه زمینی با خاک مناسب جهت کاشت این درخت می باشد. از آن جایی که درختان زردآلو نسبت به خاک زیاد حساس نمی باشند و قابلیت کاشت در خاک های نیمه شور و آهکی را دارند ، در طیف وسیعی از خاک ها قابل کشت می باشند. بعد از تهیه ی زمین مرغوب برای دست یابی به موفقیت در احداث باغات زردآلو انتخاب رقم مناسب و اقتصادی در اولویت قرار دارد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بهترین و تجاری ترین ارقام زردآلو را خدمتتان معرفی کنیم.

زردآلو عسگر آباد :

یکی از پربارترین زردآلو های دیرگل زرد آلو عسگرآباد می باشد که به دلیل مزیت برتر دیرگل بودن مناسب ترین گزینه جهت کاشت در مناطق کوهستانی می باشد. این رقم کاملا دیرگل بوده و شکوفه های آن در مناطقی که دارای سرمای بهاره می باشند کمتر دچار سرمازدگی می شوند. رقم زردآلو عسگر آباد بسیار پربار بوده و میوه ی آن به دلیل دارا بودن طعم خوب و کیفیت محصول بالا مناسب ترین رقم جهت خشکباری محسوب می شود . این زردآلو دیررس صادراتی بوده و در ایران بهترین میوه زردآلو جهت صادرات به خارج از کشور محسوب میشود. درختان این رقم نیمه پاکوتاه محسوب و با فاصله ۵ در ۵ کشت می شوند. ارتفاع نهایی درختان زردآلو عسگر آباد به ۵ تا ۶ متر می رسد.

شروع باردهی این درختان از سال اول بوده و از سال چهارم اقتصادی شده و باردهی نهایی آن مابین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلو می باشد. زردآلو دیررس عسگر آباد برای باردهی بیشتر نیازمند به رقم گرده افشان از جمله زردآلو شکرپاره می باشد.

زردآلو انبه ای :

یکی دیگر از ارقام پر محصول زردآلو بوده که دارای  میوه های بسیار بزرگ می باشد. این رقم دارای قابلیت ماندگاری بالایی دارد و جزء ارقام تجاری محسوب می شوند. رقم زردآلو انبه ای مناسب کاشت در مناطق سردسیر و نیمه کوهستانی می باشد زیرا بسیار دیرگل بوده و مقاومت بالایی در مقابل سرمای بهاره دارد .

محصول زردآلو انبه ای مناسب جهت تازه خوری می باشد. میوه درشت این رقم در بازار بسیار چشمگیر می باشد.  برای احداث باغ زردآلو تجاری (زردآلو انبه ای) بهترین انتخاب می باشد. رنگ میوه این رقم زردآلو زرد مایل به نارنجی و زمان رسیدن میوه ی آن اواسط تیرماه می باشد. میزان باردهی این رقم در هکتار ۵۰ الی ۶۰ تن می باشد. این رقم خودبارور می باشد و نیازی به رقم گرده افشان ندارد.

زردآلو انبه ای اصالت ایرانی دارد اما امروزه در کشور های خارجی نیز پرورش می یاید زیرا درختان این رقم در مقابل آفات و بیماری های قارچی بسیار مقاوم می باشند.

خرید نهال زردآلو

زردآلو شاهرودی:

درختان زردآلو شاهرود دارای قدرت رشد متوسط می باشد میوه منحصر به فرد این رقم زردآلو در اویل تابستان به بازار می آید و به دلیل زودرس بودن بسیار پرفروش می باشد. رقم زردآلو شاهرودی زود گل، مناسب کاشت در مناطق معتدل و نیمه گرمسیر می باشد. میوه های زردآلو شاهرودی رنگ زرد مایل به سفید دارند به دلیل بافت محکم میوه ، قابلیت صادرات به خارج از کشور را دارند. میوه زردآلو شاهرود طعم شیرین و عطر فوق العاده ای را دارا می باشد به همین دلیل مناسب جهت تازه خوری و خشکباری می باشد.

درختان زردآلو شاهرود پابلند هستن و تا ۷ متر رشد می کنند به همین دلیل بهتر است با فاصله ۵ در ۵ کشت شوند. در هنگام کشت این رقم ،جهت گرده افشانی بهتر است دقت داشته باشید دو رقم مختلف در باغ کشت کنید.

زردآلو قیصی :

یکی دیگر از ارقام تجاری و پر سود که مقاومت بالایی در مقابل آفات و بیماری ها دارد رقم زردآلو قیصی می باشد. این رقم در اغلب نقاط کشورمان کشت میشود. اگر تصمیم دارید که نهال زردآلو انتخاب کنید که بازدهی بالایی داشته باشد بهتر است زردآلو قیصی را انتخاب اول خود قرار دهید، این رقم زردآلو بسیار پر محصول بوده و محصول آن بازار پسند و مرغوب می باشد. محصول این رقم جهت خشکباری کاربرد فراوانی دارد به همین دلیل به نام زردآلو قیصی معروف می باشد.

رقم زردآلو قیصی مناسب کشت در مناطق خشک، نیمه خشک و نیمه گرمسیر می باشد اما به دلیل متوسط گل بودن در مناطق نیمه کوهستانی نیز کشت می شود.

زردآلو تبرزه:

مبدا اصلی زردآلو تبرزه کشور ایران می باشد و به دلیل عملکرد بسیار بالا می تواند سالیانه در هر هکتار بالای ۷ تن محصول تولید کند به همین دلیل جزء ارقام بسیار تجاری محسوب شده و امروزه مورد انتخاب بسیاری از باغداران قرار گرفته است.

زردآلو تبرزه بسیار زود گل و زودرس می باشد و به دلیل زودرس بودن محصول آن به عنوان نوبرانه به بازار می آید و بسیار پر فروش می باشد. این رقم مناسب کاشت در مناطق معتدل و نیمه گرمسیر می باشد. برای باردهی بهتر و بیشتر بهتر است فواصل کاشت درختان زردآلو تبرزه ۴ در ۵ در نظر گرفته شود. ارتفاع دمایی درختان بالغ این رقم به ۵ متر می رسد و در واقع نیمه پاکوتاه محسوب می شود. نهال زردآلو تبرزه از سال دوم باردهی خود را شروع می کند و بسیار زودبازده می باشد.این رقم زردآلو خودگرده افشان بوده به همین دلیل بسیار پربار است.

زردآلو شکرپاره:

محصول زردآلو شکرپاره به دلیل نداشتن کرک، بسیار صاف و شفاف بوده و به دلیل رنگ عسلی مایل به نارنجی بسیار بازارگیر می باشد. زردآلو شکرپاره به دلیل طعم بسیار شیرین به صورت تازه خوری و خشکباری کاربرد بسیار زیادی دارد. این رقم به دلیل دیر گل بودن بیشتر در مناطق کوهستانی و سردسیر کشت می شود و بسیار سریع الرشد می باشد  ، همچنین از سال سوم باردهی اقتصادی خود را شروع می کند به همین دلیل جزء ارقام تجاری محسوب می شود .

حداکثر ارتفاع درختان زردآلو شکر پاره ۶ متر بوده به همین علت با فاصله ۴ در ۴ کشت می شوند. درختان زردآلو شکر پاره بسیار دیرگل می باشند و همینطور به سرمای بهار حساس نمی باشند. درختان پربار شکر پاره می توانند در هکتار ۲۰ تن باردهی داشته باشند. رقم گرده افشان زردآلو شکر پاره ، زردآلو عسگر آباد می باشد.

مجوز تولید نهال زردآلو

خرید نهال زردآلو :

قبل از اقدام به خرید نهال زردآلو توجه داشته باشید نهالی تهیه کنید که دارای شناسنامه و گواهی سلامت و اصالت باشد ، تهیه چنین نهالی تنها از شرکت رویال نهال که دارای مجوز از سازمان جهاد کشاورزی می باشد امکان پذیر بوده زیرا شرکت رویال نهال با بیش از پنج قرن سابقه در غرب کشور ایران اقدام به تولید ارقام مختلف نهال زردآلو شناسنامه دار تحت نظارت مهندسین مجرب کرده و آماده ارائه خدمات به صورت حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان می باشد. جهت مشاوره رایگان و انتخاب رقم مناسب منطقه خود با کارشناسان نهالستان در ارتباط باشید.

۰۴۴۴۵۳۳۰۵۲۷

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

جهت خرید حضوری به آدرس زیر مراجعه کنید.

میاندوآب، انتهای کوی رابری، نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی، نهالستان مهندس آرمین قاسمی

برای اطلاعات بیشتر به سایت نهالستان رویال نهال ROYALNAHAL.COM مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.